{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.659 visninger | Oprettet:

Ikea køkken {{forumTopicSubject}}

I dette 2016 herrens år, vil jeg gerne høre om lidt opdaterede Ikea køkken erfaringer.
Vi skal have nyt køkken - hagen er lidt bare, at vi inden for nogle år sælger huset og bygger nyt. Forhåbentlig.
Så vi vil helst ikke ligge en formue i køkkenet, for de penge får vi aldrig ind igen, og så er det vi overvejer Ikea. I hvert fald elementerne.
Bordplade og hvidevarer et andet sted fra.

Er der nogle der har erfaring med Ikea i nyere tid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikea køkken
  • #1   12. mar 2016 vi har et ikea køkken.. det er vi sådan set glade for..

profilbillede
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 491
    #2   12. mar 2016 Min veninde har et. Og hun er super glad for det. Og hendes mand er tømrer, og han syntes også det er fint. smiley
    Jeg vil sige i sagtens kan købe sådan et køkken.

• #3   12. mar 2016 Hvad vil du vide? Vi har det hele, både bordplade og hvidevarer. Selvsamlet og selvinstalleret for 1 år siden.

profilbillede
  • #5   12. mar 2016 Rotterne> Tak! Jeg elsker mit køkken! Tilbringer meget tid derude og har selv planlagt indretningen ned til mindste detalje.. smiley

• #7   12. mar 2016 65.000..

Det er inklusive ALT.. Bordplade med specialmål, bestikindsatser, tallerkenrække-hylde, skraldespande, skabsfryser (gulv til loft), køleskab (gulv til loft), opvasker, ovn, induktionskogeplade, combi/mikroovn, emhætte osv.. smiley

• #9   12. mar 2016 Nej, det er ret billigt for så stort et køkken med alle hårde hvidevarer.. smiley

Det er en af de dyre fronter vi har valgt, på skuffer/skabe og bordpladen var også ret dyr, fordi den skulle laves specielt pga længden.. Den er dog laminat og ikke "ægte".. Men man skal tæt på for at se det..

• #12   12. mar 2016 Godtnok ikke nyopdateret, men mine forældre købte et ikeakøkken for 15 år siden. De har sidste år skiftet de hårdehvidevare. Men selve køkkenet står super fint endnu. Det er i træ, og er slebet og behandlet en gang på de mange år..
    Når vi skal have nyt køkken, så kommer vi også til at kigge muligheder fra ikea. Jeg kan godt lide mange af deres løsninger og designs.

• #13   12. mar 2016 Uh lutter positive ting, fedt!! For Ikea er virkelig noget billigere end det Mano fra Kvik vi egentlig helst vil have. Designmæssigt. Vi kigger på Voxtorp i Ikea.

Vi har også kigget på bordpladerne, men de har ikke en eneste plade vi kan lide.. Den skal være tynd og hvid, og passe til hvid Voxtorp. Altså hvid i hvidt. Og så tror jeg bare det er vigtigt, at bordplanen ser pæn ud.

Deres hårde hvidevarer kan jeg så heller ikke lide smiley Men det er lige så billigt andre steder, så intet problem tænker jeg.

Jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg ikke står om 6 mdr. og tænker HVORFOR valgte vi Ikea..

• #14   12. mar 2016 Synes IKEA er holdbart, robust, gennemtænkt og super lækkert med fx fuldt udtræk. Men vi har også valgt den "dyre" indmad i elementerne.

Hvad er det ved hvidevarerne du ikke kan lide? Kvaliteten er noget bedre end den var førhen, hvor den var ret udskældt.

• #15   12. mar 2016 Kan du ikke fortælle lidt om indmaden? Den har vi vist slet ikke kigget på. Tror jeg.

Jeg kan ikke lide at der ikke står noget mærke på dem. Og de har ikke sådan en enhætte vi vil have (sådan en der er gemt i et overskab), flad, og rigtig lækker. Og dyr.
    De kogeplader vi har kigget på har haft for små kogezoner, eller et design vi ikke kan lide. Jeg syntes at deres køle/frys er klodsede smiley
    Ja og så har de ikke en vask vi kan lide. De har kun en firkantet stålvask, og der er ikke hanehul i.

Ovn har vi lige købt, og opvasker sidste år.

• #16   12. mar 2016 De har to forskellige slags indmad, altså udtræksmekanismen og sådan. Vores er bare den dyreste.

Både vores fryser, køl og opvasker er gemt bag en låge, det synes jeg er langt det pæneste!!

Er du sikker på I har kigget de rigtig steder? De har ret store kogeøer og vores vask er fx sort.

• #17   12. mar 2016 Vasken har hanehul.

• #18   12. mar 2016 Ikea er hvad det. Hvis man "kun" bruger de penge et ikea køkken koster andre steder tror jeg såmend ikke man får noget i bedre kvalitet. Jeg har kigget på en del af dem og ville sagtens kunne finde på at Købe sådan et. Dem jeg har set har Været med nogle no name hvidevarer og der vil jeg nok Købe kendte mærker. Men selve køkkenet virker helt fint det jeg har set ihvertfald

• #19   12. mar 2016 Emhætter findes også i overskabe. Kan anbefale at bruge Ikeas køkkendesigner på deres hjemmeside.

Min mand fortæller mig lige, at alle hvidevarer fra IKEA er fra Electrolux. smiley

• #20   12. mar 2016 Jep, vi havde booket sådan en tegnetime, så gik rundt med ham makkeren og kiggede.

Vores køle/frys skal også være gemt bag lågen. Det meste skal være gemt smiley Men derfor vil jeg alligevel gerne have det ordentligt indeni. (altså det skal se ud som jeg (vi) vil have det smiley )

Godt nok er vores opvasker kun fra sidste år, men men.. jeg vil prøve at se om man kan få en indbygningslåge til. Eller købe en ny. Det ville bare være lækkert.

Og stik modsat alle andre, vælger vi faktisk at flytte vores ovn ned under kogepladen, i det skab, for vi har stue køkken i et, så køkkenet skal gerne være så usynligt som muligt. Og det er det bare ikke når man glor direkte ned på en sort ovn.

• #21   12. mar 2016 Marianne, jeg kunne altså ikke være mere uenig. Kan slet, slet ikke følge dig i at køleskabet er klodset indeni?

Og igen. Vi har ikke stålvask. Vi har en sort vask i lækkert materiale.

• #22   12. mar 2016 Ja den sorte fås med hanehul. Men ikke stål. Ikke de gange vi har været der. Og vores skal være i stål.

Hvilken Ikea har i?

• #23   12. mar 2016 Havde forstået det ikke skulle være stål. Anyways. De sælger jo udstyr til at lave hanehul og ellers kan man vel betale sig fra det. smiley

Den indmad vi har købt hedder i øvrigt maximera.
    Vi har denne vask.

profilbillede
  • #24   12. mar 2016 Jeg gentager lige at deres hårde hvidevarer, ihvertfald dem vi har, stammer fra Electroloux.

• #25   12. mar 2016 Der er meget muligt. Det er ikke noget jeg har kunne læse mig frem til nogen steder. Og når man som i det tilfælde her skal sælge huset indenfor en årrække er det ikke helt ligegyldigt om hvidevarer hedder Anton eller Samsung feks.

• #26   12. mar 2016 Jeg ved godt at det er Electroloux, men men, jeg vil stadig have mærke på, og kan stadig ikke lide udseendet smiley

Og det er dejligt, at der er mange muligheder. Vi ønsker det bare så enkelt og nemt som overhovedet muligt. Vi er absolut ikke gør det selv, og når vi så ikke vil hælde kampmange penge i det, så er vi lidt afhængige af færdige løsninger.

• #28   13. mar 2016 Vi satte et ikeakøkken op ude i kolonihaven forrige år. Aldrig prøvet det før, men vi fiksede det hele selv, og det var super let. Kvaliteten er ganske god.

• #29   13. mar 2016 Kunne aldrig selv drømme om at købe et IKEA køkken, men syntes faktisk de er kommet okey efter det. Min bror og svigerinde har et og det fungere fint på 5 år nu smiley
    Så det er en fint løsning til lidt billigere penge smiley

• #30   13. mar 2016 Min lillebror har et rigtigt fedt stort IKEA køkken, med kogeø. Mener at de har haft det i ca. 8 år, og det ser ud som nyt på trods af daglig madlavning og 3 børn smiley

• #33   13. mar 2016 Fedt at læse så mange gode erfaringer. smiley Vi regner også med at købe ikeakøkken inden for de næste par år. Jeg har allerede forelsket mig i fronter, tegnet køkkenet i deres tegneprogram osv. smiley Men, der er mange andre rum der skal renoveres først, og der kommer hele tiden nye udfordringer. smiley

• #34   13. mar 2016 Det er nemlig rigtig fedt. Så fedt at vi er nødt til at køre derud i dag og kigge igen smiley
    Jeg er også helt forelsket i alle de muligheder der er. Og så bare for indretning. Og 20.000 i diff. for et kvikkøkken, det er sku også penge.

Kommentér på:
Ikea køkken

Annonce