{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Træls situation omkring udstedelse af pas {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Jeg står i en lidt træls situation, og behøver lidt hjælp fra jer eksperter smiley


Jeg er af tysk oprindelse, og har også tysk statsborgerskab, men har boet her i 17 år nu.
Mit sidste pas - som selvfølgelig var tysk - udløb 3 år siden, og da jeg ikke har haft brug for et, har jeg ikke fået lavet et nyt.

Jeg skal på studietur i uge 41 til Berlin, og skolen kræver selvfølgelig at man har et pas.

Dansk statsborgerskab kan jeg godt glemme lige foreløbigt, da jeg jo så vel skal op til optagelsesprøven mv.

Men hvordan forholder det sig mht. ambassaden, og kan jeg evt. få lavet et pas med tysk statsborgerskab uden at skulle rejse til tyskland for at få det lavet?

Er godt nok lidt forvirret, og har desværre ingen forstand på det selv.

Takker på forhånd smiley

- Jen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls situation omkring udstedelse af pas
  • #1   1. maj 2014 bedste bud er at ringe enten til Borgerservice, eller den tyske ambassade ...

  • #2   1. maj 2014 Det er ambassaden der skal udstede et nyt til dig

  • #3   1. maj 2014 Som regel kan man få lavet pas gennem ambassade/konsulatet. Jeg fik lavet dansk pas to gange gennem konsulatet i Zürich da jeg boede i Schweiz.

    Det er dog en god ide at ringe først, da det ikke er alle ambassader/konsulater der kan lave de nye biometriske pas.

    Da du rejser indenfor EU, så kan det måske lade sig gøre at få lavet et personligt ID kort, så du kan rejse til Berlin på det og så få fornyet dit pas, mens du er i Berlin (hvis du har tid til det) og få det tilsendt til Danmark. Det kender jeg en anden EU borger (godt nok ikke tysker) som gjorde.


  • #4   1. maj 2014 Tusind tak for svar.
    jeg tænker jeg i første omgang lige kontakter borgerservice, da jeg alligevel skal have blåt sygesikringsbevis også. smiley


  • #5   1. maj 2014 kontakt abmbasaden , det gjorde jeg da jeg hadde tabt mit pas

  • #6   1. maj 2014 Min far har osse tysk statsborgerskab og rejser meget -endnu har han da trods alt ikke været tvunget til at skulle til Tyskland efter et nyt. Så ja, kontakt ambassaden.

    Ang dansk statsborgerskab, så er det ikke sikkert du skal til prøve mm -det afhænger af dine omstændigheder (hvor længe du har været her, er begge forældre tyske eller kun den ene osv)
    -min mor er dansk, så jeg kunne bare bede om dansk statsborgerskab og fik det så. mn kan se at man nu om stunder kan få lov at beholde sit tyske statsborgerskab selvom man får dansk. man hr længe kunnet gøre det den anden vej rundt hvis man boede i tyskland, men DK har ikke villet anerkende dobbelte statsborgerskaber. Det vil de så nu...


  • #7   1. maj 2014 Jeg har haft fået lavet Kinderausweis inde på den tyske ambassade uden problemer..

    Jeg havde dobbelt statsborgerskab da jeg var barn.. Min far er tysk statsborger og min mor er dansk..

    Idag er jeg dansk statsborger.. Ville ellers gerne have haft beholdt det dobbelte, men det kan jeg åbenbart ikke..


  • #8   2. maj 2014 Jeg har været her i 17 år, og hvis man ikke får det fortalt, ved man ikke jeg er tysker.
    Begge forældre har tysk statsborgerskab. ..


    Hvor ligger den tyske ambassade?
    Har som sagt nada forstand på den slags, da jeg ikke umiddelbart har haft behov for det før nu.


  • #9   2. maj 2014 Ambassaden ligger på Stockholmsgade 57, 2100 København Ø..
    Det er ikke så langt fra Østerport station.. smiley

    Hvis man ikke ved at min far er tysk, så kan man heller ikke hører det på ham.. smiley
    Min farmor havde derimod virkelig meget accent på trods af at hun havde boet her i DK i minimum 40 år..


Kommentér på:
Træls situation omkring udstedelse af pas

Annonce