{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik Snak version 36 2024
  • #1   22. apr Min eksmand læste med i smug på det hedengangne hunde-forum, hvor “løs snak”-trådene var meget livlige smiley Han begyndte at læse med da jeg sagde at jeg ville skilles, og gakkede helt ud over at jeg skrev derinde smiley

    Der skulle man have en profil for at læse med på OT, så han ville virkelig gerne følge med, når nu han oprettede en profil og alt muligt. Da jeg afslørede det inde på HF, skrev folk de sjoveste indlæg til ham (selvom jeg ikke tror at han syntes det var så sjovt, som vi andre syntes) smiley

    Jeg tror bestemt at mange snuser med herinde, og jeg er helt sikker på at vores bunnyboy John også læser med smiley


  • #2   22. apr wup wup, så ved jeg ca. hvornår jeg skal heppe på min mor (der løber 10 km) og min eks' far (der løber One mile) til Royal Run her i Fredericia, de kommer næsten lige forbi hvor jeg bor, så jeg behøver ikke gå så langt og der er forhåbenligt ikke så mange mennesker lige der..

    Jeg overvejer at tømme en af mine fisketasker for grej og fylde den med slik og ice tea og så bare sætte mig ud til den vej de skal løbe på smiley


  • #3   22. apr Frk Jensen, jeg læste det som din “eks far”, og tænkte WTF smiley

  • #4   22. apr hahaha smiley Nej min far er (så vidt jeg ved) stadigvæk min far smiley

  • #5   23. apr Der er de SØDESTE hvalpe i Marked lige nu:
    "Mor er blanding af samoide/ husky og grønlænder, far er en blanding af border collie og labrador."

    Og hvor ER det bare smart, med en hund, der kan ALT!
    Trække slæde, nakke mus/rotter, hyrde, apportere ALTING, dyrke agility på topplan, løbe både afsindigt hurtigt, langt og længe, gå DCH-program, blive servicehund osv.

    TO af dem tak smiley


  • #6   23. apr jamen What´s not to like smiley

  • #7   23. apr jeg ved ikke hvad der sker i mit hovedet om natten, men jeg vågner ofte og har de særeste tanker lige der ... hvorfor ved jeg ikke måske fordi der igår taltes om den hjælpepakke til Ukraine, og man også så hvordan de rekrutterede flere folk til hæren, men min tanke var bare at det der over det vinder de bare ikke ... at det går den helt gale vej ..
    Måske derfor da jeg vågnede helt imorges så var det med hovedpine og kvalme smiley


  • #8   23. apr Nogle gange er jeg ved at EKSPLODERE!!!!! smiley

    Der er en trunte i en schæfergruppe, som har en blandingsschæfer på omkring et år. Den har en bunke adfærdsproblemer, og nu er hun nået frem til, at en blanding af pighalsbånd, snudesele og hårde ryk i linen er løsningen smiley

    Nu har hunden så været syg med dårlig mave, og den adfærd er blevet ringere. Og hun vil gerne at folk fortæller hende at det hele bliver godt. Ejer har selv angst, og oplever at blive "forfulgt" når de går rundt i indre Kbh smiley

    Vi er flere som foreslår at hun får medicineret hunden, og finder en adfærdsbehandler, men hun har prøvet adfærdsbehandler, og det gjorde bare det hele værre. Og så skriver hun, at hun godt ved at hunden er "utryg og bange", men at den bare skal have en "hårdere hånd" end andre hunde. Og så bliver hun skide sur over at folk mener pig er en dårlig ide, og spørger om hun så bare skal lade hunden bide folk i stedet.

    Og ja, det ville nok være en god ide, for så bliver hunden i det mindste aflivet og slipper for at leve et lorteliv med en ejer, der dels pådutter hunden egne diagnoser, dels straffer hunden for at være bange smiley

    *BØVS*


  • #9   23. apr Hvis man har angst er det vigtigt at have en hund der ikke nemt bliver "smittet" med angsten smiley

  • #10   23. apr @5: En lidt perifer bekendt har jordens skønneste to blandinger: golden/chesapeake. Superfede arbejdshunde med et fantastisk sind begge to. Nu har vedkommende så lavet hvalpe på den ene. Ambitionen: at lave en 'sportshund' for folk der gerne ville træne. Vedkommende har så valgt at bruge en hanhund, dernok ligner en Australian Shepherd. Men som indeholder 8 forskellige racer. Kan ikke huske dem alle men bl.a. DSG, australian shepherd, rottweiler. Så det folk køber kan blive både fugl, fisk, æbler og bananer. Udfaldsrummet er kæmpestort. Og jeg har det sådan lidt tja bum bum: Der findes jo allerede massere af sportshunderacer, som passer ret godt til forskellige sportsgrene. Og sportsgenene er temmelig forskellige så at have en slags hund, der skulle virke til det hele er måske lidt vel optimistisk.

  • #11   23. apr @8: ØV smiley

  • #12   23. apr Så er den gamle bil snart tømt og klar til at blive afleveret i morgen. Jeg glæder mig til at slippe af med det skrummel.

  • #13   23. apr #8 det er viden om sådan noget det kan give mig ondt i maven, det minder mig om idioten i Åbyhøj sidste år ... der er bare folk der ikke burde kunne købe hund ..



  • #14   23. apr Jeg skal til Skive med arbejde i morgen. Hvis man ikke sådan kender så meget til Skive, så kan jeg afsløre at det er f*ing langt væk. Fra ALT!!!!!

    Vi har møde kl. 10-15, og har 26 fyldige punkter på dagsordenen, så det bliver en hektisk dag. Men jeg glæder mig så meget til at få lov at nørde mit lille bitte felt sammen med andre, som kan cirka det samme som mig smiley


  • #15   23. apr Jeg er en idiot til at få tjekket netbank dagligt. Kan nu se at min konto er blevet misbrugt/hacket for 4 dage siden af noget fra Litauen smiley Det er ret mange penge så jeg håber en indsigelse kan gøre det.

  • #16   23. apr @ Pernille, ØV synes det er sært din bank ikke har reageret .. det gjorde min hurtigt da mit kort var brugt et sted der virkede unormalt, og ligeledes blev min søn kontaktet da det skete for ham for nogen år siden ...
    Håber det lykkes for dig ikke at miste penge


  • #17   24. apr Ej Pernille, ved du hvordan det kunne være sket?

  • #18   24. apr Nej jeg har ingen ide!



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #19   24. apr Jeg er heldigvis ret sikker på, at du får dækket dit tab, Pernille. Det ER jo ikke din men bankens opgave at sikre dine penge - fra såvel bankrøvere (de findes vist ikke mere) som hacking.

    Hvis nogen her på Sjælland har brug for en kiropraktor til jeres hund, kan jeg varmt anbefale Thomas fra Højelse smådyrsklinik. Jeg har lige været der med Vilma og Kenia, og det var en rigtig god oplevelse med en følelse af, at han virkelig kan sit kram. At han havde (har) en smuk kontakt med hundene - kan få dem (og deres ejer smiley ) til at slappe af i situationen - var også dejligt at mærke smiley


  • #20   24. apr Anton. smiley

    profilbillede
  • #21   24. apr Pyha hvor er Berlin altså bare alt for meget betonkolosser og trafik. Bor på hotel lige op af et eller andet zoologisher garten. Det har jeg dog ikke tid til at gå ind i. Droppede minglingarrangementet her til aften. Det kunne mit hovef ikke lige rumme, så spiser i hotellets restaurant. Også lidt for fancy til min smag, men nu skal jeg altså bare have mad. Efterfulgt af et bad og så lidt afslapning med den medbragte bog - en biografi om Bruce Springsteen. Konfenrencen er overraskende givtig. Der har været et par lidt mindblowing indlæg. Har haft ørene på stilke fra 9-17.30 med kun tre pauser på 30 min. Og mødt massere af kollegaer fra de andre i branchen som jeg ikke har set siden før covid så der har været catching up. Er helt kvæstet nu.

  • #22   24. apr Savner altså mine to hunde helt vildt meget smiley Der er altså mange år siden jeg har skullet tilbringe en nat uden dem. Penny blev hentet under covid. Hun har aldrig sovet uden mig smiley Gemalen siger dog st hun klarede det fint og sov under hans dyne istedet smiley

  • #23   25. apr Hæhæ Mette - Det ER bare heller ikke sjovt, at skulle være væk fra dem!
    Kommer du hjem igen i dag?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #24   25. apr Jeg ville lige svare Susanne mht. gitter i bilen. Sådan ét har jeg nemlig og er rigtig glad for det. Men jeg er kommet på filter hos hende. Det er lidt mærkeligt, for jeg har INGEN anelse om, hvad pokker jeg har sagt eller gjort, der har udløst filteret smiley Måske har jeg tænkt et eller andet tarveligt smiley

  • #25   25. apr Det er fanme heller ikke i orden måske at tænke noget tarveligt, Isabelle smiley

  • #26   25. apr #24
    Så fortæl os andre om gitteret smiley

    Jeg kører pt på bur nr 2 til Sia, og skal snart finde en anden løsning. Den hund vokser og vokser smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #27   25. apr Gitteret, jeg har i min bil, er ikke helt dette, men minder meget om det.
    Det har fungeret virkelig godt i en del år efterhånden.

    https://www.tinybuddy.dk/products/justerbart-gitter-til-bil


    profilbillede
  • #28   25. apr @23; Savner vufferne ubeskriveligt meget. Er på vej hjem nu; sidder i lufthavnen og venter på at boarde.

  • #29   25. apr Mette hvad hed hotel du boede på? Det vi så i Berlin vi meget grønt, hjemløse og mange larmende biler.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #30   25. apr Isabelle :

    Er også på filter hos Susanne
    Jeg mindes du var en af dem ligesom jeg der kunne li historien om katten Bodil.
    Det gav en løftet pegefinger i pb smiley
    Ugen efter kom jeg på filter efter modtog en sviner i pb. Men det var også fair, fordi jeg havde skrevet i Forum om bilsagen. smiley


  • #31   25. apr @29 Det hed hotel Palace. Jo der er massere af grønne oaser i Berlin. Men også alt for mange store grimme betonkolosser smiley

  • #32   25. apr Besøg af en ganske særlig dreng på klinikken i dag. Fik renset tænder og er sund og rask - nu 12 år

    Han sov dybt da jeg hilste på ham desværre men jeg fik en god snak med den nye ejer som efterhånden har haft ham i mange år

    Sikke jeg har savnet de bløde ører


    profilbillede
  • #33   25. apr Åh det må have været en speciel oplevelse Lens smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #34   25. apr Tak for mulig forklaring, Mikes. Jeg kan altid bedst lide at kende grunden, hvis nogen bliver sure på mig - og ja, jeg syntes bestemt om Bodils historie smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #35   25. apr Synes Bodils historie var så smuk smiley

  • #36   25. apr Jeg har jo verdens mest irriterende bonus-infektion i maven, og har haft det sådan semi-ringe de sidste uger, men jeg har (naturligvis) ikke gjort noget ved det; hverken strammet an med kosten, taget mælkesyre eller hentet penicillin.

    Og så i dag er jeg HELT banket i bund smiley Og det eneste penicillin de havde hjemme på apoteket, er den udgave hvor jeg ikke må drikke mælk smiley


  • #37   25. apr @ Anne, aner ikke hvad du har, men jeg havde i 2023 virkelig mange maveproblemer ... de sidste måneder har jeg rørt 2 tsk Husk op i vand, ladet det trække et stk tid og så skal det bare ned ... det har gjort underværker ..

  • #38   26. apr Husk fungerer slet ikke, og er helt forbudt når infektionen gakker ud. Jeg har en infektion i tyndtarmen, som egentlig er bakterier fra tyktarmen der har forvildet sig det forkerte sted hen.

    Dengang jeg tog husk, lige i starten da jeg fik cøliaki, tog jeg det i kapsler - jeg kan ikke få det snot ned, som det bliver, når det røres ud i væske smiley

    Penicillinen virker allerede, men morgenkaffe er ikke helt det samme, når der er sojamælk i smiley


  • #39   26. apr Det er lidt sjovt at standart kommentaren fra stort set alle, når man har maveproblemer, er husk;) jeg har hørt det et utal af gange smiley hvis jeg tager husk, så bliver jeg da først rigtig syg,

  • #40   26. apr Anne - må jeg anbefale at prøve med mandel eller rismælk istedet? Det synes jeg ihvertfald personligt fungerer noget bedre i kaffe end soyamælk
    Og god bedring - dejligt at penicillinen allerede er begyndt at virke smiley


  • #41   26. apr Karina, jeg har prøvet mandelmælk, men jeg synes det "gryner" i kaffen smiley Rismælk har jeg endnu ikke fundet i en udgave, hvor der ikke er tilsat kalk. Det er som sådan ikke mælk jeg ikke må få, men jeg må ikke få kalk og jern 3 timer før og 2 timer efter penicillinen.

  • #43   26. apr Hvad med sådan noget kaffeflødepulver, ser er der ikke noget kalk i

    profilbillede
  • #44   26. apr Anni, det kan godt være at jeg skal undersøge det alternativ igen. Jeg tjekkede en i Coop, nok deres eget mærke, og det var tilsat calcium. Men det skal jeg helt sikkert lige kigge nærmere på smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #46   26. apr Iflg. denne side er der kalk i skummetmælkspulver, men om der er det i alle typer, kan jeg ikke helt læse mig til smiley

    https://rapsol.dk/Da/0366.php


  • #47   26. apr Som udgangspunkt er der kalk i alt mælkepulver. Der er jo 'tørret' mælk. Man har blot fjernet vanddelen af mælken. Kalken følger ikke med vandet ud smiley

  • #48   26. apr Jeg tror man skal være lidt småtosset for at opdrætte smiley

    Onsdag morgen klokken 5 startede jeg bilen, sammen med min yngste søn, der var med som selskab og vigtigste passager Tilla, der ifølge progesterontest havde ægløsning tirsdag.

    Vi kører de 1000 km til den udkårne i Tyskland med passende pauser undervejs og får en fin og problemløs parring onsdag sidst på eftermiddagen, smutter de få km over grænsen til Tjekkiet, får handlet lidt øl og andet og får fundet vores hotel, typisk tjekkisk udenfor de store byer, gammelt og slidt, men rent smiley

    Kører tilbage til Tyskland og får endnu en vellykket parring af Tilla. Derefter starter de 1000 km nordpå igen og torsdag aften ved 21-tiden er vi hjemme igen.

    Nu begynder den mest nervepirrende ventetid indtil vi forhåbentlig om ca. 4 uger kan se en fin lille mave på Tilla smiley

    Vi tager den med ro i dag, jeg kan godt mærke de 2000 km sidder i ryg og ben smiley
    Nu håber vi, at vi kan nyde dette syn omkring Sct. Hans og Tilla skal ikke høre noget for, hvis maven er lidt mindre fyldig denne gang smiley



    profilbillede
  • #49   26. apr @ Bodil ... sådan har jeg også haft det med Husk i mange år, at det sagde folk jo altid .. jeg har så brugt hhv DiDA og akupunktur når min mave gakkede helt ud ... men blev så træt af at bruge så mange penge så tænkte jeg måtte prøve det Husk ... og det kommer nok an på hvad maven driller med men for mig har det virket virkelig godt ... og jeg har det bare sådan at det der snot det skal bare ned ...

    @ Kirsten, det jo godt der er nogen der er småtossede ... ikke kun som opdrættere men måske også hvis man gerne vil en race .. i 2011 da der ikke var skottetæver at opdrive i DK kørte jeg og 2 af mine børn til tæt på Magdeburg for at se en hvalp ... bilen drillede hver gang vi havde holdt pause/tanket og ja ca 500 fra opdrætter sagde den puf puf og så ville den ikke mere .... vi kom til opdrætter og fik ringet til forsikring/vejhjælp, de kørte bilen til mekaniker ..
    Hvalpen var hidsig og aggressiv, har aldrig mødt en hvalp der var sådan, så selv om det var svært turde jeg ikke binde an med den ... manden kørte os til mekaniker som sagde bilen nu var ok .. vi kørte 2 minutter og så var den gal igen .. fik fat i mekaniker somhjalp den tilbage på værksted, så ventede vi på en lejebil og kom hjem uden bil og hundehvalp .. bilen kom nogen tid efter på ladvogn smiley


  • #50   26. apr Hanne - Sikke en tur smiley men det var vist et klogt valg at tage hjem uden hvalp, selv om det må have været en slem skuffelse.

    Måske er dedikerede hundeejere bare småtossede.....


  • #51   26. apr apropos vores for længe siden snak om websider der kan handles på, nu er TEMU 3. størst i DK smiley
    altså man bør ikke støtte den, men kan godt forstå folk når man ser hvad man kan få derinde af sjove ting ,,, og ikke mindst de priser


  • #52   26. apr Gad vide om der er calcium og jern i Bailey’s? Det er jo en glimrende erstatning for mælk i kaffen smiley

  • #53   26. apr https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-04-26-stjaalet-hund-er-kommet-hjem-og-18-aarig-er-anholdt

    Håber de lader hundene blive hjemme for eftertiden


  • #54   26. apr #37
    Har du prøvet at røre Husk op i juice eller saftevand?


  • #55   26. apr Lise-Lotte, jeg har aldrig forstået det med at røre Husk ud i væske, når man kan tage kapsler i stedet. Hvorfor ikke bare tage kapsler og slippe for det klamme?

  • #56   26. apr #55
    Der er en ganske pæn prisforskel smiley


  • #57   26. apr @ Anne jeg har også en teori, som er helt på egen regning om at den der masse smører tarme og giver ro i maven, har ikke den samme tro på pillerne..

  • #58   26. apr Måske er jeg farvet af, at alt koster en formue når det er glutenfrit, så at Husk koster lidt ekstra i kapsler, betyder ikke så meget smiley

    Det var heldigvis kun en ganske kort periode jeg skulle tage Husk, og siden har det ikke gjort noget godt for mig, tværtimod smiley


  • #59   26. apr Hanne, præcis hvilken tarm er det du tror det smører smiley Du er med på, at det skal igennem spiserøret, mavesækken (hvor kapslerne opløses) og så ud i tarmsystemet, ikke?

  • #60   26. apr ved det ikke det er sådan et billede jeg har af den der gelé masse jeg drikker at den kører smørende gennem systemet ... smiley ... men men man skal jo kun tage det der hjælper en ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #61   27. apr Jeg har en mental lukkemekanisme i halsen. Forsøger jeg at presse noget i den, der er klamt - det kunne fx være HUSK oprørt i vand, lukkes der prompte for adgang videre i systemet smiley
    Sagt på en anden måde: Jeg KAN ikke få den slags ned smiley smiley


  • #62   27. apr Men man vil virkelig helst ikke have ting til at sidde fast i spiserøret smiley Slet ikke noget som kan blive ved og ved med at udvide sig, hvis det tilføres væske.

    Men har man sådan seriøs mavebøvl, kan jeg anbefale zoolac smiley


  • #63   27. apr smiley smiley smiley smiley jeg har heldigvis ikke den slags udfordringer .. pt tager jeg nok 10 piller/kosttilskud morgen og aften, de ryger bare ned i en håndfuld ... Ligeledes når nu jeg fortæller at min Husk smager af grønkål så vil I da helt brække jer ... der er i det glas både koldfrosset knust grønkålspulver og hybenpulver ... smiley smiley smiley smiley smiley

  • #64   27. apr Familiefoto. Altså ikke min familie. smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #65   27. apr OK, Obster. Der er hanner og hunner - og så mere end 20 derimellem. Mon der kommer navne på alle de henner, hinner, honner, hynner, hænner, hønner, hånner osv en dag smiley
    Alternativt: Kan man ikke bare være kvinde eller mand, pige eller dreng på en masse forskellige måder? SKAL hver eneste lille detalje og forskel have et navn? Hvis ja - hvorfor?

    Det er helt legalt at være kvinde, der ikke gider bruge make up, neglelak, kjoler mv. OG ikke er begejstrede for menstruation, Frk. Jensen. Du kan overveje at blive steriliseret, hvis sidstnævnte er voldsomt belastende for dig.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #66   27. apr Min ældste søn ville have en piercing i øjenbrynet, da han var 16. Jeg sagde nej. Den slags måtte han vente med at få, til han blev 18 og bestemte selv.
    Han fik aldrig den piercing smiley Begge mine sønner har til gengæld fået tatoveringer, da de blev myndige.


  • #67   27. apr Isabelle, en sterilisering ændrer ikke på ens menustration. Og ikke alle kan få lov til at blive steriliseret. Jeg har fået et rungende nej.

    "Hvordan foregår indgrebet?
    Kvinder bliver steriliseret ved, at man afbryder forbindelsen mellem æggestokkene og livmoderen. Det kan gøres på flere måder. Man kan sætte metalklips på æggelederne eller lukke dem med varme.

    Indgrebet foretages ved laparoskopi (kikkertoperation), og kvinden skal være i narkose. Nogle steder vil man anbefale at fjerne æggelederne fuldstændig. Dette mindsker risikoen for, at der senere kommer kræft i æggestokkene.

    Hvis man bliver steriliseret i forbindelse med et kejsersnit, bliver æggelederne ofte fjernet. Æggestokkene røres ikke.

    Ved alle metoderne har man ægløsning som før. Det vil sige, at produktionen af hormoner ikke ændrer sig. Derfor får man menstruationer som inden indgrebet, og man kommer ikke i overgangsalderen. Sexlivet påvirkes heller ikke.

    Kikkertoperationen efterlader 1-2 små ar på maven, hvert af dem er ca. 1 cm. langt. De fleste kan gå hjem nogle timer efter indgrebet. Det er nok med 1 - 2 dages sygemelding."


  • #68   27. apr Isabelle ... er det virkelig så besværligt at tiltale folk som de ønsker?

    Det er den der mangel på hensyn...
    Jeg insisterer sgu da heller ikke på man KUN kan hedde Åse eller Preben -bare fordi jeg er dårlig til at huske navne smiley hvis vi kan rumme tusinder af forskellige navne... så kan vi vel også rumme en mindre slat pronominer hvis det får nogen til at føle sig bedre med sig selv, vs. dårligere...


  • #70   27. apr Isabelle - Jeg har fået brændt æggelederne, men får stadig menstruation, det er bare uden æg

  • #71   27. apr Jeg har hverken livmoder, eller æggestokke eller æggeledere tilbage smiley
    Men det er særlige medicinske grunde der gør, at man kan få fjernet det hele på den måde.
    Og det er bestemt ikke uden bivirkninger


  • #72   27. apr Jeg har fået brændt slimhinden uden effekt. I stedet er jeg stadig på p-piller til stor irritation for diverse læger.

  • #73   27. apr Jeg fik taget mig sammen og tog en tur i Bilka.
    Fortrød lidt at jeg ikke bare tog i Lidl, for syntes godt nok at det var hårdt. Måtte ligge et par timer på sofaen og hvile da jeg kom hjem.

    Me så havde de tilbud på astronautmad, så nu har jeg nok af det til det næste halve års tid. smiley Og aftensmaden står på store indbagte rejer fra delikatesser smiley


  • #74   27. apr det handler ikke altid om vilje når man når en vis alder .. jeg kommer aldrig til at kunne rumme og huske en masse nye betegnelser ... så rumligheden må så også gå den vej at de unge rummer at det ikke er s¨å nemt at lave om på et livs betegnelser . jeg kommer til at sige det jeg ser, hvad man er født som ved jeg jo ikke altid, men ligner personen overfor ,mig en pige så bliver det hun, ligner det en mand/dreng så bliver det han ..
    og ja det er virkelig så svært når man når en vis alder ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #75   27. apr "Isabelle ... er det virkelig så besværligt at tiltale folk som de ønsker?"

    Næh - og det mener jeg heller ikke at have givet udtryk for, at jeg ikke vil. Folk bliver bare nødt til at fortælle mig først, hvad de ønsker at blive kaldt - præcis som de fortæller deres navn.

    Jeg troede faktisk, at menstruationen ophørte, hvis man blev steriliseret.


  • #76   27. apr Isabelle - Man får stadig den der "pude" som ægget skal sætte sig fast i og som bliver til moderkagen.

    Hvis man som jeg "bare" har fået brændt æggelederne, så "tænker" "puden" bare at der ikke er kommet et befrugtet æg, og går så istykker og så kommer det ud som menstruation.

    derefter laver livmoderen en ny "pude"


  • #77   27. apr Tænk hvis man kunne slippe for menstruation ved at blive steriliseret, så tror jeg at MANGE valgte den løsning.

    Jeg var egentlig henvist til fjernelse af livmoderen, fordi jeg havde nogle crazy blødningsforstyrrelser, men gynækologen fortalte om de voldsomme bivirkninger, og gav det et forsøg med noget supplerende hormontilskud som HELDIGVIS virker sådan rimelig ok smiley

    Susanne, hvorfor i alverden er du på p-piller i den alder? smiley Få en p-stav eller en minipiller, eller bed manden om at bruge kondom. Er du overhovedet stadig fertil? Med alt det du brokker dig over at fejle, er det imponerende at du tør løbe risikoen med p-piller. Men de kan selvfølgelig tage livet af dig, som du jo gerne vil….


  • #78   27. apr Det er et langt mindre indgreb at sterilisere en mand - måske flere skulle få deres (gamle) mænd igang smiley

  • #79   27. apr Det slipper man bare heller ikke for menstruation af smiley smiley smiley

    ...hvis man gjorde ville jeg være meget meget meget bange som mand... min i hvert fald smiley


  • #80   27. apr Anne, p-stav vil min læge ikke give mig. mini-piller så bløder jeg 24/7.
    Jeg startede som 16-årig på p-piller, da min menustration var voldsom og uregelmæssig. Det gør jeg stadig, når jeg ikke får p-piller.


  • #81   27. apr Minipiller og Provera - siger det bare! INGENTING i hele verden er risikoen værd ved p-piller, når man har rundet 40. Hvem gider leve resten af sit liv som grøntsag? Det tog mig et halvt års tid at få under kontrol, men siden har der været minimalt bøvl. Hvordan det bliver efter overgangsalderen, ved jeg jo så ikke. Men hvordan kan man overhovedet bløde efter overgangsalderen, med mindre det er en provokeret blødning (fra p-piller)?

    Men hvorfor ville du steriliseres, hvis det er blødning der er problemet?


  • #82   27. apr Jeg har ikke været i overgangsalderen lille Anne. Mini-piller er prøvet flere gange uden held.

    Jeg ville steriliseres, længere er den vel ikke. Jeg skylder vist ikke dig en forklaring.


  • #83   27. apr Minipiller OG (plus, tillige) Provera! Ingen dødelige bivirkninger, store Sursanne smiley

  • #84   27. apr Jeg har ingen bivirkninger. Tak for omsorgen.

    Det var iøvrigt en gynækolog, der satte mig tilbage på p-piller, da mini-piller ikke virkede efter hensigten.


  • #85   27. apr Susanne, har du overvejet en hormonspiral? Jeg er nu på den 3., selvom jeg er 51 år og i full blown overgangsalder, og jeg har ingen blødninger haft i samtlige 10 år.

  • #86   27. apr Jeg er allergisk overfor plastik

  • #87   27. apr Jeg bruger ikke p-piller eller andet, har ikke gjort det siden jeg var ca. 20 år fordi jeg fik kvalme af dem..

    Og det er ca. 10 år siden jeg fik brændt æggelederne.

    Min menstruation er ret påvirket af at jeg stresser nemt..


  • #88   27. apr Og sikkert også for kobber smiley

  • #89   27. apr Kobberspiral er lavet af plastik omviklet af en kobbertråd. Og nu fik jeg netop p-piller pga. meget kraftig blødninger. Kobberspiral kan give kraftigere blødning. Godt du ved alt Anne. Især på andres vegne. smiley

  • #90   27. apr Jeg kan for så vidt godt forstå dig, Store Sursanne. Hvis jeg havde SÅ meget brok i mit liv, ville jeg også have nej-hatten på. For tænk hvis ting blev bedre, og du mistede noget at brokke dig over smiley

  • #91   27. apr Jeg er som sagt allergisk overfor plastik. Det er ikke brok blot fakta, derfor er mine propper på høreapperaterne også guldbelagte. Og fakta er, at får jeg ikke p-piller, er mine blødninger så kraftige, at jeg skal have mere end et hygienebind på ad gangen, for at det ikke skal løbe ved siden af, men sådan noget har du nok aldrig prøvet sødeste Anne.

  • #92   27. apr Jeg har ikke lavet en skid i dag, og det være kæmpe tiltrængt smiley I morgen er sidste dag til at beslutte mig for om jeg vil prøve at melde mig til en konkurrence i noget, som HELT er min udebane. Min hund vil uden tvivl elske det, men jeg er lidt usikker på det. Mest fordi jeg kommer til at æde hvert ord jeg nogensinde har sagt om FCI’s brugsprogrammer. For hvis først vi tager et lille skridt i den retning, er jeg bange for at bordet fanger og at jeg bliver hooked smiley



  • #93   28. apr Jeg har delt soveværelse med 2 hunde og en sulten myg i nat smiley Den har bidt mig 6 steder på den ene skulder. Myggen, altså smiley

    Det må være karma for at jeg slår edderkopper ihjel smiley


  • #94   28. apr Karma is a Bitsch ... eller nåe nej i dette tilfælde en myg ..

  • #95   28. apr Uanset hvor træls jeg engang i mellem synes min mand er med hans "alt er ikke sort/hvid" tankegang, så sætter jeg virkelig pris på tankegangen i disse dage.

    Efter "nyheden" om at jeg skal under kniven - med minimum 1 fod, hvis ikke begge - har jeg været en del ked af tanken om at måske jeg burde droppe drømmene om at faktisk kunne ride stævner på min pony - måske jeg helt burde droppe ridningen i stedet for.
    Jeg har lige brugt 3.000 på et par nye ridestøvler der støtter de dårlige fødder mere, jeg har skiftet mit rideskole-holdundervisning ud med privat ene undervisning flere gange om ugen.. Jeg er i udvikling!

    Tanken om operation, stivgørelse af endnu et led, 3 måneders heling og derefter gud ved hvor længe genoptræning... Av av av, alle de ting jeg endelig var begyndt at snuse til, kunne jeg se forsvinde. I mit hoved hed det enten operation eller ridning, mit hoved kan slet ikke se begge ting.

    Og min mand? Han kigger på mig og siger "hold nu op! Prøv at tænk hvor langt du er kommet på trods af at du har herre ondt! Prøv lige at overvej hvor langt du og Medina kommer, når du har et ben der ikke længere gør ondt!"
    Han er IKKE hestemenneske, han går slet ikke op i noget der hedder konkurrencer eller noget som helst. Men han går op i at jeg er glad, og han ved at den lille balladepony jeg har, gør mig glad smiley


  • #96   28. apr Hvor er jeg træt af, at nogle (ofte de samme) personer herinde sletter deres tråde, når de får (lidt kritiske) spørgsmål!


  • #97   28. apr hvem nu, hvilken tråd

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #98   28. apr Skrighund
    enig.
    Men synes ikke om den måde at handle dyr på. Og så dernæst kassere dem som var det en tom chips pose.
    Så lad dog vær at få dyr hvis ikke man kan overskue at ha dem alligevel.
    Det er altid dyrene som bliver taberne når folk sætter egne behov først og køber dyr og når så det enten ikke er interessant længere eller det som man troede det var.
    Så skal dyret skifte hjem igen.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #99   28. apr Det skulle vel aldrig være HG's filterekspert, der også ynder at slette tråde? smiley

  • #100   28. apr Isabelle, jeg behøver vist ikke nævne navne. smiley

  • #101   28. apr Hanne, senest den om omplacering af en hund, man selv kun har haft i meget kort tid og hvor tingene pludseligt ikke passede helt sammen, det er kun få dage siden, vedkommende sidst slettede en tråd, hvor hun efterlyste gode råd til omplacering. Så belastende, men det sker hver eneste gang, der kommer bare antydningen af kritiske spørgsmål eller den mindste kritik.

    Iøvrigt lyttes der kun sjældent til de råd, der kommer, så hvorfor oprette de tråde?!

    Man behøver ikke rette sig efter rådene, men man kan som minimum tage de, man kan bruge til efterretning og ikke afvise med det samme.

    Der sidder SÅ mange mennesker med en kæmpe viden omkring bl. a. omplacering, så sug dog til dig, i stedet for altid selv at vide bedst - hvilket så gør trådene, der oprettes overflødige.


  • #102   28. apr trist .... det er bare for nemt at avle og købe dyr i DK ... der mangler virkelig regulering ..

    jeg har vist ikke set nogen af de omtalte tråde ...


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #103   28. apr Håber bare at man ikke køber en ny hund igen om noget tid.
    For synes det er synd for hunden.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #104   28. apr Omplacering er så sårbart et emne, og det er virkelig tarveligt at kaste om sig med halve historier, bede om råd, man ikke vil have, medmindre de flugter med det, man synes - og så i øvrigt slette alle spor = tråde i en rivende hast, hvis noget negativt antydes.

    Jeg solgte en hvalp og blev bedt om hjælp til omplacering efter 2-3 uger. Manden i hvalpens nye familie var kommet slemt til skade, da han faldt af en hest, og hans hustru kunne ikke lige overskue det hele - hvilket jeg SÅ godt forstod og selvfølgelig straks sagde, at jeg ville købe hvalpen tilbage til fuld købspris.
    Da hun kom for at snakke og græde, hvilket hun havde brug for, inden jeg fik hvalpen tilbage, endte hun med en beslutning om, at hvalpen KUN kunne bringe glæde uanset hvad smiley
    Vi mødtes flere gange de første år - skøn hund og skøn familie smiley


  • #105   28. apr Hvilken tråd med omplacering?

  • #106   28. apr # 103
    Mikes, jeg tror ikke, at det er sidste hund vedkommende anskaffer sig.
    Der går nok ikke så lang tid før den næste - denne gang nok en hvalp, som efter et stykke tid også omplacere.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #107   28. apr Den er slettet, Zenta. Det var vist en af Susannes.

  • #108   28. apr Nej, jeg omplacerer ikke hunde Isabelle. Jeg har såmænd stadig Balder, og helt indtil han dør. Jeg har faktisk ikke været hjemme hele dagen. Men det er så let at give mig skylden for alt. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #109   28. apr Jeg spørger lige én, der ved, hvem der oprettede den slettede tråd, Susanne - og jeg skriver selvfølgelig her, hvis jeg tog fejl mht. at det var din tråd (og hvis jeg ikke gjorde). Det VAR bare et gæt - omend et kvalificeret gæt smiley

  • #110   28. apr Var det ikke P. der oprettede den tråd?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #111   28. apr Hvem er P?

  • #112   28. apr Det var ikke Susanne.

  • #113   28. apr Nej, det var ikke Susanne, men Yrsa, der skal omplaceres - kig eventuelt i statusopdateringer, hvis ikke den også er slettet.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #114   28. apr Så beklager jeg, at jeg tog fejl. Hende Susanne tiltror jeg bare lidt af hvert, fordi hun ynder at sætte folk på filter, hvis de/vi tillader sig/os at udtrykke uenighed med hende. Den slags mennesker ER altså lidt suspekte i mine øjne. Men de skal selvfølgelig ikke klandres for noget, andre gør.
    P - er det Putin? smiley


  • #115   28. apr Pernille smiley

    Og jeg synes måske også det er lidt hårdt.... jeg FORESTILLER mig hun har stået med en hund der alligevel ikke egnede sig til at bo med et lille barn.
    Og man kan i sagens natur ikke omplacere barnet. Samtidig kan man måske ikke have ressourcer og evner til at rette op på situationen.

    Som nogen var inde på, så er omplacering sårbart også ofte for den der omplacerer forestiller jeg mig...


  • #116   28. apr Den ligger stadig i statusopdateringer...

  • #117   28. apr Obster, ganske enig, jeg opponerer heller ikke mod selve omplaceringen (måske grundigheden dog), men den evindelige tendens med at slette tråde.

  • #118   28. apr Late to the game, så sorry for at åbne noget, som var lukket: MEN man kan altså få blødermedicin, hvis man lider af voldsomme blødninger og ikke vil have hormonpåvirkende piller/stave/spiraler.
    Det bruger man fx til unge piger som ikke skal starte på den slags før det er nødvendigt, men som måske bløder voldsomt. Man tager så medicinen under blødningsperioden.

    Så man er ikke tvunget til at tage præventionsmidler pga store blødninger, medmindre man også har brug for præventionen.


  • #119   28. apr Men hvis man HAR spurgt ind til hvordan hunden er med børn, og man har fået noget andet oplyst, så er det vel bedre at omplacere hunden (igen), fremfor at skulle have øjne på stilke altid.

    Jeg er helt sikker på at Pernille gør alt i hendes magt for at Yrsa kommer et godt sted hen, og at hun har tænkt mulighederne grundigt igennem.


  • #120   28. apr Vi rejser til Pakistan denne sommer

    Det er første gang mine svigerforældre holder zara og de ved ikke vi kommer

    Surprise! smiley

    Det bliver helt vild at se deres reaktion

    Hun er eneste barnebarn


    De må ikke komme her fordi de er pakistanere. Visum folket ser kun på pas...

    Min mands søster der bor i usa må heller ikke komme og det samme med min mands bror der bor i London

    For de har stadig pakistanske pas

    Er det ikke en skør regel... at man slet ikke ser på personen men kun på passet... det synes jeg

    Der er risiko for illegal immigration siger myndighederne... gu er der da ej... mine svigerforældre har hele deres liv og netværk i Karachi. Hvis vi ville have dem til dk søgte vi om sammenføring i stedet for st bryde loven... og min mands søster bor godt i USA med en høj stilling hos Pepsi mens min mands bror er en af de få udenlandske kunstnere optaget på kunstakademiet i London og tildelt et særligt statsborgerskab som kun gives til fire årligt...

    Nogle gange har myndighederne og politikerne altså lidt for høje tanker om DK smiley

    Men nu tager vi derned i stedet



  • #121   28. apr Lens, der går sgu lidt blegfis hyggeracist i mig nogle gange. For ja, man burde se på menneskerne bag, men vi må også bare erkende, at vi som land er blevet snydt og bedraget SÅ mange gange af “menneskerne” bag (eller i hvert fald af deres historier), at dørene er smækket i. Og så kan man sige, at havde dine svigerforældre været fx asiater, havde der ikke været det mindste bøvl med at få besøg af dem. Fordi vi historisk set ikke er blevet taget ved næsen af asiatere. Hårdt, men sandt smiley

    Jeg synes til gengæld at det er dejligt at I besøger dem, og at de kan få lov at møde deres barnebarn smiley Og jeg forstår i øvrigt godt din frustration over at de ikke må besøg jer!


  • #122   28. apr Da Divya Das skulle giftes med Steffen (vist nok i 2004), var der også problemer med at få familiemedlemmer fra Indien til Danmark.
    Så "li' meget hvem du er, li' meget hvor du er, så velkommen her" forblev vist i dén sang.

    Rigtig god tur, Lens.


  • #123   28. apr Jeg synes det får os til st fremstå lidt selvfede for de folk her gider faktisk slet ikke bo i DK smiley

    Selvom nogle tror at alle gerne vil...

    Tak! Det bliver mega sjovt !


  • #124   28. apr Jeg tror bestemt ikke at alle vil bo her, men gæster skulle da gerne være velkommen og så kunne de rejse hjem igen efter endt besøg.

  • #125   28. apr Yorkie, men dyre erfaringer har lært os, at rigtig mange “gæster” siger at de vil rejse hjem igen, men så ikke gør det smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #126   28. apr Min kammerats kone fik afslag på at få søsteren herop på ferie fra Philippinerne
    De var bare for hun ikke rejste hjem igen. Da hendes mand er død.
    Så er ret sikker på Anne har ret i den udtalelse der med om bekymringen om folk rejser hjem igen.


  • #127   28. apr Jeg har haft en weekend, hvor jeg bare har trukket stikket og fået slappet HELT af. Den infektion i maven trækker krudtet helt ud af mig, så det har været lækkert at kunne sove middagslur begge dage smiley

    I dag fik jeg luftet hovedet godt igennem med et par spor med Ellie, og efterfølgende gåtur rundt på markerne med hundene. Ellie slog en kolbøtte, fordi hun satte efter en hare, og spurtede så hurtigt i indkaldet, at benene ikke kunne følge med smiley

    Dorit fik både fanget mus, rullet sig i gylle og “jagtet” fasaner (ingen må sige til hende, at hun ikke har jordisk chance for at fange selv en dum fasan), og ligger nu med stængerne i vejret i sofaen.

    En helt perfekt afslapningsweekend smiley





  • #128   29. apr Sikkert! men min kritik går på at myndighederne kun ser på pas og intet andet.

    SÅ attraktiv er lille DK altså heller ikke smiley
    I min familie er der i hvert fald blevet grinet meget af det, set i lyset af hvad de her folk har der hvor de bor

    Anyway, det bliver helt fantastisk at se reaktionen når vi står der med zara. Må se om vi kan filme det.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #129   29. apr Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at kontakte dyreværnets advokat omkring testamente til dem smiley
    Jeg blev så rørt over at se Frynseklinikkens store indsats for dem som elsker deres dyr ligeså højt som os herinde, men bare ikke lige kan gå til dyrlæge som vi kan.

    Så det føles helt rigtigt for mig at give det jeg har til dyreværnet og frynseklinikken<3

    Det eneste jeg mangler nu er et booke tid ved notaren i Randers smiley


  • #130   29. apr Jeg vil bare gerne lige dele et totalt Disney-moment med jer.

    Da jeg stod op i morges (alt for tidligt - det er jo arbejdsdag) kunne jeg ikke umiddelbart finde JohnJohn, der ellers altid hopper begejstret rundt ovenpå mig, når han fornemmer, at jeg er ved at vågne.

    Da jeg kom ind i stuen, kunne jeg se at han sad lige så stille ude på terrassen og kiggede mod nord-vest. Og da jeg fulgte hans blik opdagede jeg, at der stod et fint lille rådyr lige ude på den anden side af vildthegnet, og kiggede lige så nysgerrigt tilbage på JohnJohn.

    Åhhhh så smelter hjertet altså lige lidt ekstra smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #131   29. apr Der SKER meget mystisk omkring mig pt. Virkelig meget uforklarligt. I går fløj en fugl pludseligt ind af min havedør og igennem stue/køkken. Jeg gik efter den for at åbne vinduer og hjælpe den ud. Den var væk. Pist væk.
    Der spadserer pludselig myrer rundt på mit sofabord - 2 - 3 stykker ad gangen. Der er intet myrebo at finde hverken inde eller ude. Hvor faen KOMMER de myrer fra???
    MitID virker pludselig ikke. Den slags er ikke så underligt. Det sker jo. Jeg ringer til firmaet og får en sød ung gut i røret. Han fortæller mig, hvad jeg skal gøre. Pludselig står der "Fugle flyver baglæns" på min telefon - og jeg kan ikke komme VÆK fra de skide fugle og ind på MitID smiley Jeg scroller og scroller - og får et digt om fuglene, mens gutten i røret fortsætter sin forklaring om, hvad jeg skal gøre.
    Han tror sikkert, han har en skingrende vanvittig kone i røret, da jeg fortæller om de baglænsflyvende fugle, jeg ikke kan slippe af med smiley
    GODT, at jeg snart får hundene hjem fra min exmand smiley smiley


  • #132   29. apr Så skal I da lige have et foto af gårsdagens fødselar.
    Freja blev 15 år ????


    profilbillede
  • #133   29. apr @ Inge, sikke en fin ældre dame, tillykke med og til hende ..

    @ Isabelle, ja man fristes jo til at sige du har fået PIP smiley ... men ærligt, jeg bøvler også rundt på min telefon af og til, og jeg hjælper en 70 årig veninde med IT ting, og må altså sige at 99% af gangene hun siger "det virker ikke" så er det fordi hun kun læser første linier, og ikke vejledningerne til ende ... eller hun har trykket på noget forkert, eller ikke turde trykke osv ... du ved FEJL 40 ...

    mener forøvrigt Nem Id var nede for ikke så længe siden . det er altid det første jeg tænker når det ikke virker, nå det er nok nede ..

    Nu ligger fuglen vel ikke død bag et eller andet skab


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #134   29. apr Jeg har tjekket ret grundigt, om fuglen skulle ligge død et sted. Jeg har virkelig ikke kunnet finde den - og SÅ stort er mit hjem heller ikke smiley

    Jeg trykkede ikke forkert, selv om jeg da sagtens kan finde på at gøre den slags. Men jeg skulle bare åbne mitID som så mange gange før - skulle bare taste koden, der består af fire tal. Jeg VED, jeg tastede de rigtige fire tal, men jeg fik beskeden "noget gik galt, prøv igen senere".
    I dag tror jeg, at jeg har lært, at jeg skal gøre, som jeg får besked på: Prøve igen senere smiley Efter cirka ti minutter virkede skidtet nemlig smiley Det kan sagtens være, at MidID har været nede.


  • #135   29. apr Der er godt nok stor forskel på at køre 7-10 km/l og 20-21 km/l. smiley

    Den blev luftet lidt på turen til Lübeck. smiley


  • Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 134
    #136   29. apr SÅ stolt af min lille reaktive hund.
    Vi møder en lille sort hund som får lov til af ejeren at flyve ud i strakt snor (og galpe) mens vi skal passere. Heldigvis har vi trænet kommandoen 'passer' virkelig mange gange.
    Han passere den galpende hund helt uden problemer, i en perfekt plads med fuldt fokus på mig smiley smiley


    profilbillede
  • #137   29. apr Jeg elsker i dag smiley

    Har vundet en refusionssag på en anbringelse til omkring 600.000 kr/år, har fået besked om at Det Kommunale Tilsyn ikke rejser en sag og så har jeg tilmeldt mig og Ellie til IBGH DM smiley


  • #138   29. apr Isabelle: MitID var nede nogle timer i går. Det fremgik også af deres driftsbeskedsside.

    Og jeg skal bruge brugernavn og en 6-cifret kode for at logge på ... er du sikker på, at der ikke er noget galt ...? Du gav ikke ham der hjalp dig nogle oplysninger om brugernavn og kode vel?


  • #139   29. apr jeg skal også bruge 6 cifre

  • #140   29. apr Mit ide er 6 cifre og ikke 4......

  • #141   29. apr Min mobilepay skabte sig som Isabelles i går.... men heldigvis først efter jeg fik købt en masse på nettet smiley Det skete først da kæresten og jeg var på kræmmermarked og der skulle købes lækre lokale lækkerier...og churros smiley så måtte han jo betale... smiley

    Dog ingen baglænsflyvende fugle smiley


  • #142   29. apr Min sidste arbejdsdag på nuværende arbejdsplads nærmer sig. Jeg glæder mig rigtig meget - men kommer godt nok til at savne de her omgivelser - og hundene! Det har været en høj faktor for arbejdsglæde!

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #143   29. apr Det var i dag, jeg havde problemer - og ja - seks cifre selvfølgelig. Jeg vil ikke lige fortælle, hvorfor jeg kun husker de fire.

    Nej, Sanne. Jeg gav ingen oplysninger.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #144   30. apr En undren:
    Når jeg ringer til et eller andet nummer, får jeg jævnligt særdeles underlige kontaktoplysninger på telefonen.
    I skrivende stund sidder jeg i kø hos Jyske Bank - men på min telefon står, at jeg har ringet til Silkeborg Kunstcirkel lii smiley smiley


  • #145   30. apr hvad er det for en tlf

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #146   30. apr Samsung Galaxy A23 5 G

  • #147   30. apr ah, dem kender jeg ikke, ved at på I phone kan det nogle gange hjælpe at lave en slags nul-stilling ... holde nogle knapper inde samtidig til den går ud og så lade den være slukket 1-2 minutter ... det hedder vist at re-boote

    ved ikke om man kan det med din, ellers prøv at slukke og lade den være slukket helt nogle minutter og så starte op igen ..

    er den gammel ? er absolut ikke I phone fan, eller Apple fan og er træt af de nærmest har en slags monopol, men man må bare indrømme at mange systemer i dag synes først og fremmest at være opbygget til den og så dernæst tilpasset android ... vi har nogle ting man selv skal indberette i Aarhus Kommune, og de der har i phone har sjældent problemer mens de der har Android ofte har det .


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #148   30. apr Jeg kan prøve sluk/tænd metoden - at re-boote.
    Telefonen købte jeg for 8-9 måneder siden, så jeg synes jo ikke, at den er gammel.
    Jeg er sådan lidt stædig indimellem - hvilket er årsagen til, at jeg har nægtet at have Iphone smiley Dvs. jeg gider simpelthen ikke betale så mange penge for en telefon.


  • #149   30. apr kan godt forstå dig mht til I phone og prisen, men måske de ikke helt nye modeller kommer til ok pris ... der er jo bare så meget man bruger tlf efterhånden ..

  • #150   30. apr Synes godt nok, at priserne på de nye telefoner stikker akkurat på samme måde som hvalpepriserne.
    Knap 10.000 kr for en ny telefon synes jeg er en uartig pris, og jeg indrømmer, at jeg puttede, hvilket gav en pæn besparelse. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #151   30. apr Min Samsung kan vist bruges til noget i nærheden af det samme som en Iphone hvad angår det, jeg har behov for. Indtil videre har jeg ihvertfald ikke oplevet det modsatte smiley

    Jeg er helt enig, Anni - og lidt misundelig på dig, der kan finde ud af at prutte om prisen på fx en mobil.



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #152   30. apr Og den kan pt købes for 2300 kr. Det er en OK pris, synes jeg.

  • #153   30. apr Jeg er hellere ikke god til at prutte, men har en veninde som er eminent god til det.
    Hende tager jeg med når der skal handles noget dyrere. smiley
    Det eneste man aldrig skal gøre når man prutter er at man ikke må gøre varen dårlig, for så bliver de sure og man får ikke noget som helst. smiley
    Fortæl, at du nærmest ikke kan leve uden varen og at det er et virkelig stort ønske, som du nok aldrig får opfyldt. smiley


  • #154   30. apr kan I huske da man kunne få en ny mobil for 1 kr smiley ... og endda de gode Nokia ... de var tider

  • #155   30. apr Tog et døgn at få visa til Pakistan smiley

    Jubiiii

    (De har nok ikke mange ansøgere tror I :))

    (Men se hvor smukt der er)


    profilbillede
  • #156   30. apr hvor smukt ...

    @ Isabell, gad vide om der er kinesisk software i en Samsung og det er derfor du får sære ting frem på skærmen, måske kineserne har hacket dig smiley smiley


  • #157   30. apr #156 smiley smiley smiley

  • #158   30. apr IPhone samles i Kina, og en af de største leverandører af de vigtigste komponenter er Samsung smiley

  • #159   30. apr Samfundsfag: Hvor kommer iPhone 14 fra?
    https://www.systime.dk/systimenyt/post/samfundsfag-hvor-kommer-iphone14-fra


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #160   1. maj Gad vide, hvorfor der er alarm tre gange i dag?
    Først kom en MEGET kraftig. Efterfølgende er der kommet to lidt lavere.


  • #161   1. maj Isabelle - Det er den første onsdag i maj smiley

  • #162   1. maj For noget tid siden skrev vi om, hvor ufatteligt glade, mange af os er, for at bo på landet.
    Vi vendte også den kommentar om, at man så er meget langt væk fra byer/byen og dermed kulturtilbud, hvor jeg nævnte, at jeg gjorde meget, for at få det passet ind alligevel.

    Og lige nu er jeg ekstra glad - indenfor de sidste dage er næste teatersæson færdigplanlagt, så fra og med denne måned til og med maj næste år, har vi et event i kalenderen hver måned. Dog undtaget juli/august smiley

    Højdepunktet bliver nok - som tidligere år - familieforestillingen i december, hvor hele familien skal afsted. Ialt fire generationer smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #163   1. maj Jeg vidste ikke, at der var tre alarmer den første onsdag i maj. Det ved jeg så nu smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #164   1. maj - Og nu læste jeg lige, at det første signal betyder, at man skal gå indendøre. Det næste signal er til de tungnemme ("gå nu inden døre FOR POKKER!!!") smiley Det tredje signal betyder, at nu er faren overstået.
    Æv, hvis man ikke hører de to første men kun det tredje og sidste - , som man så tror er det første (eller evt. andet) og så ikke tør gå ud igen smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #165   1. maj Jeg vidste kun der var sirener i dag fordi frk Jensen havde lavet en status besked omkring det smiley



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #166   1. maj Kenia gav sig til at hyle med, mens Vilma gøede af larmen smiley smiley

  • #167   1. maj Jeg var sikker på at min telefon var ved at springe i luften.
    Aldrig har jeg hørt en telefon sige sådan og så højt. smiley
    Jeg turde ikke engang tage den af angst for at den sprang i hænderne på mig. smiley
    Det viste sig at det var besked for sirene alarmen der var kommet på telefonen. smiley
    Det er så første gang jeg har fået den på telefonen.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #168   1. maj Den kom også på min telefon - og jeg fik lyst til at give den et velment "slap dog AF!" smiley

    Det er i øvrigt min fødselsdag i dag. 68 år. Pænt tal egentlig. Skal man tro på den med vejret, har jeg været OK sød i året, der er gået - eller også er der nogle andre fødselarer, der har. Det kan man jo aldrig vide smiley

    Tidligere har fødselsdag været en helt særlig dag. Nu er det bare en dag, men men - senere skal jeg spise pizza på stranden med datter og familie smiley og spise kage (måske også på stranden) med ældstesønnen og familie på lørdag. Søster og veninder og exmænd har ringet eller skrevet og ønsket tillykke smiley
    Fødselsdag er stadig en LIDT særlig dag smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #169   1. maj Tillykke med fødselsdagen Isabelle smiley

    En god dato at ha fødselsdag på smiley
    Så er der altid er sted man kan gå hen og hører en tale smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #170   1. maj Nu alt det her svindel med dankort og mit id.
    Så ringede telefonen fra et nr jeg ikke kendte.
    Det var Brugsen i Billund.
    Ja ja det godt med jer sagde jeg og knaldede røret på. smiley smiley


  • #171   1. maj Tillykke med fødselsdagen Isabell, her er det fantastisk flot vejr smiley

  • #172   1. maj Tillykke med fødselsdagen Isabelle smiley

    Jeg sad i bilen med min søn da alarmen lød, jeg var forberedt, men jeg havde glemt at advisere ham, så han var ved at flyve gennem taget på bilen, da 2 telefoner, bilradio og den sirene, der sidder på toppen af Them ostemejeri gik i gang smiley


  • #173   1. maj Og mig smiley


    profilbillede
  • #174   1. maj Tillykke med fødselsdagen Isabelle

    profilbillede
  • #175   1. maj En due knaldede mod ruden igår. Inde i værkstedet og den drattede derefter til jorden. Min kæreste var ikke hjemme og duen kravlede rundt på jorden, åben mund og blod ud af munden. Tænkte på en spade eller en skovl, men man skal fandme mene det og ramme rigtigt første gang, hvilket i sig selv er svært når duen kravler rundt. Ringede til ham der har jagten her og han kom og hjalp mig. (Og duen).
    Min kæreste sagde: Man skal kunne aflive når man har dyr .. Her mener han selvfølgelig, som i dette tilfælde, fjerkræ.
    Jeg ringer altid efter hjælp til sårede dyr og bliver til de har fået hjælp, jeg er med at til slagte hvert år .. Dog fører jeg ikke øksen. Der er noget rigtigt i det han siger og alligevel blev jeg lidt provokeret.
    Jeg er simpelthen bange for ikke at gøre det rigtigt første gang. Er det så bedre helt at lade være? Ja det kan selvfølgelig diskuteres.
    Nå men, før lå der så en 1,5 døgn gammel ælling og led. Skulle godt nok lige tage "tilløb", men jeg drejede sku halsen om på den! Og holdt ved. Indtil den slap livet.
    Jeg har altid synes at det var en ulækker måde at gøre det på. Tænker at det både knaser og den gør modstand, som man så kan mærke.
    Er faktisk lidt stolt. Også fordi jeg er så pisse stædig og der er helt ærligt ingen der skal fortælle mig at man ikke kan have dyr, hvis ikke man kan aflive ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #176   1. maj Tusind tak for tillykker smiley smiley smiley

    Næste gang skal du finde en plastikpose af de tykke (altså ikke en tynd affaldspose), Janni.
    Læg fuglen/det lille dyr i posen og smadr denne hårdt ned i fx fliser. Dyret dør straks, og det føles (synes jeg) ikke så voldsomt at aflive det, som hvis man skal fx dreje halsen om på det.
    Jeg har engang skullet aflive en mus, Lina havde bidt i, på en parkeringsplads, hvor jeg ikke havde en pose. Her fandt jeg en stor sten, jeg slog musen ihjel med - men det var godt nok væmmeligt smiley


  • #177   1. maj Jeg tror også at jeg vil tøve omkring at dreje halsen, hvis det er et større dyr. Feks den meget levende store due igår. Men er man sikker på at den dør i slaget første gang? For det er en god ide så.

  • #178   1. maj Og tillykke med dagen og tak for det gode vejr. smiley

  • #179   1. maj tillykke smiley

  • #180   1. maj Tillykke med fødselsdagen, Isabelle smiley

    profilbillede
  • #181   1. maj Jeg har arbejdet hjemme i dag, og havde planer om at nå en masse ting. Men arbejdet ville det anderledes, så lige pludselig havde jeg 1000 ting jeg skulle nå på meget få timer. Men jeg nåede det vigtigste - at få bagt kage til hundetræning i morgen smiley Jeg har bagt “den dér du ved nok”, og har brugt den rismel jeg plejer, men var alligevel lidt nervøs for om den blev sær og smuldrende lige som sidst jeg bagte. Det gjorde den ikke! Den er HELT perfekt smiley

    Og så er det heldigt at jeg har bagt to kager, så jeg har lidt til fryseren også smiley

    Jeg har også nået at vaske gulv, og vaske alle hundetæpper og gulvløbere, og fået vasket de værste mudder af døre og vægge. Så nu kan jeg næsten overskue at tage væk i weekenden, så jeg kan vende retur til et nogenlunde præsentabelt hjem smiley


  • #182   1. maj Tillykke med fødseldagen Isabelle smiley

    Vi har haft noget af en hård start på året -mig og min familie. Men lidt held i uheld har man da lov at have...

    Min mormors skønne hus, som dog efter min mening rammer en noget snæver målgruppe. Der er kun et soveværelse, du skal ikke være meget over gennemsnitshøjde før du skal bukke dig for bjælker. Alt er lidt småt, særligt køkkenet. Der er trapper og stude og soveværelse er på 1 salen, bad og toilet i stuen. Og og og.... haha nå ja og gulvet i soveværelset har ca 10cm niveauforskel fra den ene side af rummet til den anden -og man må ikke ændre på det, for huset er fredet...
    Nåede sammenlagt at være til salg i lidt under en uge, første købskontraktunderskrivere måtte dog desværre trække sig inden deres fortrydelsesfrist udløb, men det blev så den nuværende købers held.

    Det blev solgt til prisen og var højt sat for området (hvilket for en der bor på sjælland stadig er helt utopisk lavt smiley ) så.... det er en bekymring mere min mor kan krydse af og det letter os alle smiley


  • #183   1. maj Stort tillykke Isabelle smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #185   1. maj Isabelle :
    Luka vil også gerne flage for dig smiley
    Vi prøver lige igen smiley
    Der var ikke noget billede med før smiley


    profilbillede
  • #186   1. maj tillykke med fødselsdagen Isabelle, men du må da være vant til Sirene Sang på din fødselsdag, det har der jo været i årevis ...

    @ Obster, dejlig at kunne krydse af i To Do listen ... min søn satte lejlighed til salg for 1-2 mdr siden tænkte at gik det så var det godt men det var ikke et hastesalg, han/mægleren satte den derfor lidt højt men ja der skal jo kun en rigtig køber til og han endte med at få 100.000 mere end han havde været villig til at gå ned til den dag han mente det skulle være ... så nu må ham og kæresten på husjagt ... og yngste datteren har også sammen med kæreste fået godkendt huskøb i dag ... det ene par kigger fix og færdig, det andet har købt en ruin, der skal renoveres bogstavligt fra top til tå, inden vinter skal der som minimum være nyt tag og nye vinduer ...
    Det er tosset med priser i Aarhus, ruinen har kostet 3.5 mill og er 106 kvm, de andre ser på totalrenoveret hus i Silkeborg til 4 mill det er 160 kvm, husene er lige gamle .


  • #187   1. maj #186 Sirenen er nu altså den første ONSDAG i maj og ikke nødvendigvis den 1. maj smiley

  • #188   1. maj nåe nej tanketorsk ... men så de onsdage hvor 1. maj er rendt ind i at være 1. onsdag i Maj ..


  • #189   1. maj Hanne det er crazy!! Vi købte vores lille drømmehus - men midt på Sjælland. Jeg er simpelthen for jydenærig til at give hvad huspriserne krævede i Gentofte hvor vi boede før... Rækkehuse sælges til mellem 4 og 19 mio smiley smiley

    Og jeg ville ikke have et rækkehus smiley
    Og jeg elsker at være kommet ud hvor der er højt til himlen og mere plads og ro... det gør vidundere for mig smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #190   1. maj Tusind tak for flere tillykker smiley smiley smiley
    Vi havde nogle skønne timer på stranden med pizza mv. Nogle af os soppede. Mit vinterbaderbarnebarn skulle selvfølgelig rigtig i vandet. Gys, det var ellers koldt.
    Da vi sagde farvel, fik datter og jeg et godt grin - mens yngstebarnet lige var henne og tumle med sin storebror. Hun har lidt problemer med visse bogstaver - fx s i starten af ord. Sådan et s bliver gerne til et f. Inden hun løb hen til storebror gav hun mig et kram og sagde "vi fes, mormor" smiley smiley smiley smiley


  • #191   1. maj Min nabos barnebarn kan pt ikke sige g og k, og fik sagt “Je’ da da dodt li’ spadetti” smiley

    Jeg er RET vild med børn med talefejl, selvom jeg jo egentlig ikke er ret vild med børn smiley


  • #192   1. maj I dag ringede mit barnebarn på 3 år. Han ville høre, om farmor ville hente ham i børnehaven i morgen. Hvilket farmor selvfølgelig gerne vil smiley
    I baggrunden råbte lillebror på halvandet år: Hej, hej far smiley
    Lillebror kan ikke helt finde ud af det der med mor, far, mormor, morfar og farmor. Det er sgu da også noget underligt noget smiley


  • #193   1. maj Jeg havde den onde børste med på tur i morges, og fik trukket en masse uld af hundene. De var sådan ret mellemfornøjede med mig, fordi de synes den børste er træls. Men nu hvor det har været så varmt dag, tror jeg alligevel at de er ok tilfredse med at have fået fjernet et lag isolering smiley

    Og fuglene har travlt med at flyve rundt med uld i næbbet, så jeg tror de er glade for at få lidt byggematerialer til rederne smiley


  • #194   1. maj Ha ... Ha ...... også lige een fra mig ...

    Min ældste datter var faktisk ( næsten ) et unikum til at tale ... hun talte allerede rent da hun var 13 måneder smiley ..... ( men havde lidt svært med .... S ... og ...D sommetider

    Min mand var ud af en " fin" smiley Sweitzisk Ur familie ... 0g der skulle holdes stor fødselsdag og vi var omkring 30-35 personer ( også familie fra udlandet )

    Min datter sad med ved bordet i sin høje stol og alt var godt -----> ( indtil hun vender sig om mod manden på hendes anden side og råber lige så højt ..........." Du må altså ikke tale når du FISER " ) smiley smiley

    Vi havde jo selv fortalt hende , at hun ikke måtte tale med mad i munden .


  • #195   1. maj Der er vist et eller andet med at man ikke skal lade fuglene få hundens pels, hvis hundene er behandlet for lopper/flåter. Fuglene, speciel ungerne kan dø af behandlet hundehår i reden

  • #196   1. maj Hundehår/kattehår har desværre tendens til at vikle sig om fuglenes næb/fødder i rederne. Jeg gav vores fugle hår fra hunden, men det stoppede brat, da en af dem mistede benet.

  • #197   i går kl. 06:49 Anni, det er en and, og den er tilbagevist (flere gange) i dyrlægegruppen på fb smiley I hvert fald når hunden er behandlet med tyggetabletter.

  • #198   i går kl. 06:51 Her er svaret fra en dyrlæge:

    profilbillede
  • #199   i går kl. 07:31 Men jeg har måtte aflive et par fugle på den konto, at de har mistet benet. Kombinationen af fuglebæ og en god mængde dyrehår er ikke hensigtsmæssigt. Og jo det findes der også artikler om.

    Og min oplevelse er fakta ikke fiktion.


  • #200   i går kl. 08:08 Men fuglene finder jo pels og uld under alle omstændigheder. Om ikke fra vores hunde og katte, så fra heste, grise, køer og får. Samt alt vildt.

  • #201   i går kl. 08:16 Susanne, alt med dig er fiktion smiley Og jeg svarer Anni, ikke dig.

  • #202   i går kl. 08:20 Jeg gav vores fugle hår fra hunden, men det stoppede brat, da en af dem mistede benet.

    Pels fra en korthåret hund? Og én fugl mistede benet.

    Men jeg har måtte aflive et par fugle på den konto, at de har mistet benet.


    Og så blev det lige skruet op fra én fugl, der mistede benet, til flere fugle der måtte aflives.

    Jow jow....


  • #203   i går kl. 12:13 Der er nogle loppemidler, hvor man ikke skal lade fuglene få hårene til deres reder. Men det er ikke bravecto. Det er midler, der indeholderer pyrethroider og neonikotinoider (fx seresto). Især neonikotinoiderne er særdeles uønskede i naturen - og heldigvis forbudt i nu (altså bortset fra i loppemidler - formegentlig fordi de er fløjet under radaren). Så pels fra hunde, der får den slags behandlinger skal i skraldespanden og ikke i naturen.

  • #204   i går kl. 13:55 Anne, nu har vi haft to langhårede Collier, hvis du skulle være i tvivl. Nej, det er IKKE fiktion, men afliv da gerne områdets fugle.

    Fubert, normalt ikke i de mængder.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #205   i går kl. 14:30 Hvordan finder man to fugleunger, der har mistet ben? Faldt de ud af reden, eller hvordan?
    Falder benene af, når der er viklet hundehår omkring dem?
    Meget uhyggelig historie.
    Da vi har 8-900.000 hunde i Danmark - og en del af dem er langhårede, må den slags fugleungedød ske jævnligt. Det er altså lidt underligt, at fx ornitologisk forening overhovedet ikke skriver om det. Foreningen skriver ellers en del om alle de trusler, der er mod fuglene - fx om kattenes indhug i fuglebestanden, Øresundsbroens pyloners ditto (før man dæmpede nattebelysningen) og forgiftede fugle på Fanø - men ikke et ORD om hundehår, der dræber fugleunger. Mærkeligt smiley


  • #206   i går kl. 14:59 Nu var det mine fugle, så de var i mit voliere, og den ene var voksen og havde unger. Og jo, der er jævnligt advarsler på FB om fugle og dyrehår.

  • #207   i går kl. 15:09 SUK .... AT I gider

  • #208   i går kl. 16:04 Jeg elskede i mandags smiley

    I dag, derimod smiley Skulle i børne- og ungeudvalget med et par sager; den ene om ændring af anbringelsessted. Udvalget følger indstillingen, men opholdsstedet kan simpelthen ikke få ungen til at rokke sig ud af flækken. De kontakter vores døgnkonsulent, som er ansat til at være bindeled mellem opholdssteder og forvaltningen. Han skriver "jeg trækker mig som mellemmand og går i møde nu" smiley Jeg får fat i lederen af anbringelsesteamet, og beder hende om at kontakte politiet. Politiet har så ikke ressourcer, og vil da slet ikke røre en finger før de har noget på skrift fra os. Så fat i dommeren og sekretariatet for at få deres bekræftelse på, at indstillingen er fulgt, og skriver så til politiet og anmoder om deres bistand. En halv time senere ringer de, og siger at det har de altså ikke hjemmel til, og jeg må sende dem barnets lov og fortælle, at der sådan set står i loven, at de skal yde bistand.

    Så nu vil de "kigge på det og vende tilbage" smiley Så jeg tager da bare min telefon med til hundetræning, så politiet kan ringe, hvis de beslutter sig for at rubbe neglene.

    Og så gled jeg i en hundelort. Som i at jeg trådte i lorten og FALDT! Heldigvis væk fra lorten, men nu med blå mærker på det "gode" knæ smiley

    Og så har jeg fået vidneindkaldelse i en sag imod en borger, hvor jeg helt oprigtigt er i tvivl om hvad det egentlig er jeg skal vidne om.

    Samtidig har jeg en mailtråd med en jurist i en bank, som simpelthen ikke var på studiet den dag vi lærte om det med, at specialiseret lovgivning trumfer generel lovgivning. Og det er bare en uheldig dag at diskutere sådan noget med mig smiley

    Dagen var dog ikke helt skidt - fik endelig testet dalgonakaffe med en kollega, og YUM smiley


  • #209   i går kl. 16:06 Min kat er lige kommet ind med en fjer i poten. Tror I hun mister benet nu? smiley smiley

  • #210   i går kl. 16:17 smiley
    #209 ja det er jeg bange for


  • #211   i går kl. 16:35 Snarere fuglen der har mistet - igen!

    smiley



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #212   i går kl. 17:03 For faen da en masse bøvl, Anne smiley

    Jeg ville straks tage til dyrlægen med katten, hvis jeg var dig, og det var min kat - og min fjer - eller nej, pyt med om det var min fjer.

    Hvis du gav dine fugle hundenes dækhår til redebygning, kan jeg faktisk godt forestille mig, at det ikke er optimalt, Susanne.


  • #213   i går kl. 19:04 jeg må sige jeg er forarget, uanset hvor god en arbejdsplads det er for DK over Novo´s ene overvældende overskud efter det andet, velvidende at en større del sukkersyge patienter nu for fra deres Ozmpic fordi det er for dyrt for regionerne med tilskuddene til medicinen og forarget over at der faktisk er nedskæringer der laves i det off. sundhedsvæsen under henvisning til at tilskuddet til hhv Ozempic og Wegovy har oversteget hvad men regnede med ..nu er tilskuddet til Wegovy vist væk, men for en del sukkersyge patienter der trived med Ozempic bliver det nu en hverdag med udfordringer, afprøvning af anden medicin og 100% for manges vedkommende med mange bivirkninger til følge ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #214   i går kl. 19:24 Her er nogle gratis kommaer og punktummer, Hanne: , , , , , og . . . . .
    smiley
    Det kræver virkelig et par gennemlæsninger af dit indlæg at forstå, hvad du mener - for mig ihvertfald smiley Nogle tegn havde gjort det lidt nemmere smiley


  • #215   i går kl. 19:36 takker ...min tilstand er i dag udfordret og dermed er min mentale evner på lavpunktet ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #216   i går kl. 19:56 Jeg får dårlig samvittighed over at nævne noget så uvigtigt, Hanne. Undskyld smiley smiley

  • #217   i går kl. 20:06 #208
    Dalgonakaffe er bare sååå lækkert smiley

    #209
    Den kat kan du godt afskrive smiley


  • #218   i går kl. 20:19 Vi lavede sammenskudsdalgona smiley Min kollega havde mælk med, jeg havde instantkaffe, isterninger og elpisker med, og så stjal vi sukker fra kontoret ovenpå. Det er virkelig lækkert, og vi blev enige om at det måske godt kunne ende med at blive en tradition smiley

  • #219   i går kl. 20:36 ej Isabelle, det er ok ... hver vores kæpheste smiley smiley smiley

  • #220   i går kl. 20:37 Dalgona er både lækkert og nemt.
    Det er helt utroligt, at instantkaffe, sukker og vand kan blive til lækkert fast "skum".


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #221   i går kl. 21:30 Det MÅ jeg simpelthen prøve - fx at servere for søn og svigerdatter på lørdag smiley

  • #222   i går kl. 23:09 Det er utroligt, hvad denne lille seje reje, har være igennem i sit korte liv smiley 41/2 år med benet i hospitalsverdenen…og vi fortsætter desværre lidt endnu smiley

    I dag var vi til kontrol på børneambulatoriet. Status er, at hun stadig er en bette én. Hun kan lige knibe den op på en meters penge og 12,5 kilo. Ikke meget for en “stor” pige på 41/2 år…og heller ikke nok til at imponere lægen i dag.

    Så vi blev sendt videre til røntgen af hånd for en aldersstatus på knoglerne samt blodprøve for videre udredning i forhold til blandt andet stofskifte, væksthormon og nyrestatus. Nu afventer samtale med endokrinologerne…

    Jeg er selvfølgelig systemet evigt taknemmelig for at undersøge alt og ikke blot efterlade os alene, men…for dælen hvor ønsker jeg også bare at kunne give en fed fuckfinger til alle mine tanker og bekymringer om vægt, størrelse og mangel på samme smiley smiley Det er en ambivalent følelse…

    Mit system har brug for ro til at nyde mit barn og vide, at alt er ok…at hun er præcis som hun skal være uden diagnoser og uden tilknytning til hospitalet smiley


    profilbillede
  • #223   i dag kl. 00:02 Åh Linda, hvor ville jeg ønske at jeg kunne tage nogle af din bekymringer og dine tanker fra dig og sige at alt er ok og er som det skal være. smiley

    Det er så uretfærdig at børn allerede er syge som spæd. Børn burde ikke være syge, men være sunde, raske, frække og glade smiley

    Jeg er med på, og ret sikker på, at hun er lige som hun skal være og at der ikke er andet i vejen end at hun er lidt lille. smiley

    Det er godt at være lidt lille, så er man kvik og kan meget de "gumpetunge" ikke kan være med til. smiley
    Som lille var jeg også meget lille af min alder og det har aldrig bremset mig, tværtimod smiley

    Sender både dig og din lille dejlige datter mange varme tanker og energi, samt et stort kram smiley


  • #224   i dag kl. 00:03 Åh Linda, hvor ville jeg ønske at jeg kunne tage noget af din bekymringer og dine tanker fra dig og sige at alt er ok og er som det skal være. smiley

    Det er så uretfærdig at børn allerede er syge som spæd. Børn burde ikke være syge, men være sunde, raske, frække og glade smiley

    Jeg er med på, wr ret sikker på, at hun er lige som hun skal være og at der ikke er andet i vejen end at hun er lidt lille. smiley

    Det er godt at være lidt lille, så er man kvik og kan meget de "gumpetunge" ikke kan være med til. smiley
    Som lille var jeg også meget lille af min alder og det har aldrig bremset mig, tværtimod smiley

    Sender både dig og din lille dejlige datter mange varme tanker og energi, samt et stort kram smiley


  • #225   i dag kl. 00:18 Tusind, tusind tak Anni smiley Din besked varmer og betyder mere end du aner smiley

    Og hvor har du ret! Hun er præcis, som hun skal være! Fræk som en slagterhund, snakker som et vandfald og løsningsorienteret ud over min fantasis grænser smiley


  • #226   i dag kl. 05:56 Linda, hun er en sej lille pige. Du skal ikke bekymre dig, hun skal nok klare, hvad der måtte komme. Kram.

  • #227   i dag kl. 06:04 Tusind tak, Susanne smiley

    Det er jeg heldigvis ikke i tvivl om smiley , men jeg ønsker inderligt, at vi snart kan lukke det hospitals-kapitel.


  • #228   i dag kl. 06:21 Det håber jeg for jer begge. smiley

  • #229   i dag kl. 08:07 Jeg er sikker på, at hun er præcis, som hun skal være smiley Slet ingen tvivl om det smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #230   i dag kl. 08:43 Jeg stemmer i med de andre. Din seje lille pige er, præcis som hun skal være.
    Hospitalerne går med livrem og seler - og indimellem to livremme og fire seler. Deres grundighed kan skabe uanede mængder af bekymring smiley men de mener det godt smiley
    Din datter hører ikke til de store, men hvad gør det? Hun er den yndigste lille pige, der fra sin spæde start har haft bunker af mod på livet smiley


  • #231   i dag kl. 09:48 Tusind, tusind tsk for alle jeres varme ord smiley

    De betyder virkelig meget, og ved I hvad…jeg sidder her på arbejdet med tårer i øjnene fordi I, egentligt totalt fremmede og så alligevel ikke, griber mig i et af mine mest sårbareste øjeblikke smiley

    Tænk hvad sådan et Forum også kan bruges til smiley smiley smiley


  • #232   i dag kl. 11:42 Linda - Jeg håber i snart kan slippe hospitalsvæsenet og bare nyde jeres dejlige datter smiley

    Min mellemste havde en lang periode som helt spæd, hvor han ikke tog på pga. mælkeallergi, han blev ammet, men reagerede på de mælkeprodukter jeg indtog. Indtil teenageårene lå han under den laveste vækstkurve, og blev fulgt nøje, han er som voksen 1,76, meget spinkel bygget, men normalvægtig, jeg håber i kommer til at opleve noget lignende smiley


  • #233   i dag kl. 11:43 Jeg tænker også at størrelsen på mennesker følger en helt almindeligt normalfordeling - som det meste andet i naturen. Dvs. der er en gennemsnit og en standard højde på kurven ved nogle forskellige percentiler, men der er jo også 'tailen'. Altså dem der ligger tæt på yderpunkterne - på begge sider af midten. Det skal der li'som være når man taler statistik og normalfordelinger. Så din lille pige er sikkert helt præcis som hun skal være. Fin og fjong bare i miniformat smiley Der findes jo også voksne kvinder uden nogen former for diagnoser, der bare er små. Jeg har haft to kollegaer på under 150 cm. Den ene var faktisk kun 140 cm høj (superskarp matematiker, der forlod os for at lave en phd.).

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #234   i dag kl. 12:09 Jeg er ikke vild med de tyske efterladenskaber på strande rundt omkring i Danmark - men hundene synes, de der bunkers er sjove at klatre rundt på smiley

    profilbillede
  • #235   i dag kl. 12:18 Linda, jeg tænker tilbage på andre ting du har skrevet om hvor glad, frisk så vidt jeg har forstået helt normal som et barn skal være, det er godt hospitalet følger og understøtter, men ja hun bliver næppe 1.80 og hvad så, vi har mange voksne unge i vores familie, helt fra 1.60 og hun er 20, til 1.81, den ene synes hun er for lav, den anden at hun er for høj .. men det er jo bare højde og drøjde hvor vi alle er forskellige, er sikker på hun kommer til at klare sig fint, hun er jo en fighter og har et godt bagland ...
    Men at du glæder dig til at slippe hospitalsvæsenet kan jeg bestemt godt forstå ...


  • #236   i dag kl. 12:24 Og hvor har du ret! Hun er præcis, som hun skal være! Fræk som en slagterhund, snakker som et vandfald og løsningsorienteret ud over min fantasis grænser

    Hun lyder til at være et usædvanligt skønt lille menneske. Og at hun er fræk som en slagterhund og usædvanlig løsningsorienteret er lige mig. smiley smiley
    Der er bare lige det med snakkede.......... smiley


  • #237   i dag kl. 12:57 Intet nyt er vel godt nyt. Blitzen er blevet/bliver opereret igen i dag. Sidste gang måtte de stoppe brat, fordi hun var ved at dø. Mine mave slår knuder af bekymring.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #238   i dag kl. 13:01 Jeg krydser fingre for, at det går godt for Blitzen, Susanne.
    Uanset vores uenigheder føler jeg virkelig med dig - og forstår din uro.


  • #239   i dag kl. 13:02 Hokus ... Pokus .... " nogen" vil igen i Fokus .... SUK !!!

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #240   i dag kl. 13:03 Du er en hård banan, Nittib smiley smiley

  • #242   i dag kl. 14:07 Åh Linda, selvom jeres datter ikke følger vækstkurven, er jeg HELT sikker på at hun vokser op og bliver et usædvanligt stærk menneske smiley

  • #243   i dag kl. 14:07 Hvem er Blitzen ?

  • #244   i dag kl. 14:08 Apropos tosser - er jeg den eneste der har fået en sur pb fra hende der ville have naturmedicin til sin hund med både hjertesvigt og andre syge organer? Fedt at svine folk til i tråden, slette tråden og så rante i pb smiley smiley

  • #245   i dag kl. 14:09 Blitzen

    profilbillede
  • #246   i dag kl. 14:13 Hæhæ Anne.
    Godt jeg ikke nåede at blande mig i den tråd, for der kunne man da KUN komme galt afsted smiley


  • #247   i dag kl. 14:24 Karina, helt kuk-kuk smiley

    Og så har hun lavet Susanne-tricket - smidt en sviner på pb, og så blokeret smiley


    profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 756
    #248   i dag kl. 14:24 Tænk jeg synes NITTIB er den der vil i fokus med det opslag.

    Og Susanne, jeg krydser alt hvad krydses kan for at alt går godt denne gang.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #249   i dag kl. 14:27 "Gamle skvat eller unge tilbedere" smiley smiley smiley smiley



  • #250   i dag kl. 14:28 Jeg ved sgu ikke helt om jeg er et gammelt skvat eller en ung tilbeder? smiley

  • #251   i dag kl. 14:31 Du må da være den unge tilbeder Anne, men hvem er det du tilbeder???

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #252   i dag kl. 14:33 Jeg er for gammel til at være ung - så æv - skvat smiley

    PS. Kan jeg evt være en gammel tilbeder? smiley smiley
    smiley


  • #253   i dag kl. 14:34 Hahahaha altså - HG kan alt!!
    Hjælpe, støtte OG sørge for gode grin!!!! smiley smiley smiley smiley


  • #254   i dag kl. 14:45 Vi har lige hentet hende, og hun er vågen, men jeg er sur. De har ladet hjørnetænderne sidde, så er der kun 50% chance for, at hun bliver rask. Så hun skal nok bedøves om 14 dage igen. smiley

  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #255   3 timer siden Anne, det "onde" børste du nævner til underuld, hvad er det for en? smiley

  • #256   3 timer siden Bare en trist historie, med en happy end. smiley

    profilbillede
  • #257   3 timer siden smiley

    profilbillede
  • #258   3 timer siden Naboens søde toller sad og ventede på Katten kom forbi deres hegn, da vi var ude og gå tur.

    Og fordi hunden sad stille turde Katten snuse til hende..

    Det resulterede så i at hunden slikkede ham på snuden smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #259   2 timer siden Hvor KÆRT, Frk. Jensen smiley

  • #260   2 timer siden Isabelle - Ja den er SÅ sød og jeg elsker at følge dens udvikling igennem hækken smiley

    Den startede med at være lidt vild, og hoppe over hegnet..

    De har så lavet hegnet højere og hunden har efterhånden opdaget at man skal være rolig hvis man vil kunne hilse på misseren, ellers går den bare videre smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Svar: 205
    #261   2 timer siden Hvor er det bare en sød historie Janni smiley

  • #262   2 timer siden Endnu en gang tusind, tusind tak for alle de fine ord, I skriver om mit minimenneske smiley Bliver helt rørt smiley

    Hun er helt vidunderlig og lige som hun skal være…I har så ret smiley


  • #263   30 minutter siden Her sker også sære ting.
    Da jeg kom ud i min indkørsel stod der den her cykel.
    Den var ikke bare lige skubbet ind i indkørselen, men helt op i den anden ende, Ca 7 - 8 meter fra fortovet.
    Så hvis der er nogen der mangler en cykel, så er i velkommen


    profilbillede
  • #264   14 minutter siden ej hvor dejligt du kunne hjælpe Jannie ... og jeg elsker når hunde og katte kan sammen, det kommer ikke til at ske her, hvis katten ikke bevæger sig så står Oda også stille, men straks katten bevæger sig, skriger Oda " død over dyret" og farer frem i snoren .... hun lyder som en der er udsat for tortur ...

    Træls med Blitzen, men hun kom dog gennem narkosen og måske er det nok det de har gjort ?

    Fck om jeg fatter hvordan vi har haft 3 børn og fuldtidsarbejde begge to ..
    I dag skulle vi have Walter på 4 og Philip på godt 2 .. jeg lavede mad i formiddag så jeg vidste vi kun skulle koge pasta og varme sovs .. og vi har da kun haft dem fra kl ca 15. og nu er Ph kørt hjem og W venter på mor ...
    Men jeg er helt færdig ...


  • #265   7 minutter siden Hanne, måske, og måske ikke. Hun spiser i forvejen ikke ret meget pga sin mund, så jeg er bekymret. Held er ikke lige mit mellemnavn.

Kommentér på:
Snik Snak version 36 2024

Annonce