{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Connie J
Connie J
Tilmeldt:
17. maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Andre hunde angriber min hund {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg forgæves søgt på nettet emne om, når andre hunde angriber min hund, så nu prøver jeg her.
Jeg har en labrador som lige er blevet 2 år (hanhund). Han er som de fleste labrador en god og kærlig hund. Han møder flere hunde her hjemme hver dag, da vi ingen hæk har ud til vejen hvorfor han stort set altid er der. Han bliver inde på egen matrikel selv om der kommer hunde som han gerne vil lege med - og her har vi aldrig haft problemer hverken med ham eller fremmede hunde - tværtimod. Problemet er i vores hundeskoven hvor jeg er kommet det sidste 1/2 år. Det har indtil fornyeligt gået super godt - og han har elsket det. For ca 1 1/2 mdr siden begyndte andre hunde at være efter ham selvom han "bare" kom gående snusede i skovbunden. Jeg undrede mig meget og en fortalte at det kunne være hans lugt / hormoner netop fordi han var lige omkring de 2 år. Da det var sket 3 gange valgte jeg andre tidspunkter at tage derud i - for han ville bare løbe. Andre hunde så han her hjemme - men - igår skete det så. Vi mødte en hanhund og nej - jeg var ikke bekymret da den så rolig ud. Min hund gik bare og snuste og den anden hund gik roligt over til ham og snuste et sek. så gik der en djævel i den anden hund og han gik til angreb på min hund som i første omgang forsøgte at komme til mig, men han blev nød til at forsvare sig. Ingen kom vild til skade men min kalde fået en flænge i øret og den anden havde fået et bid over øjet. Min spørgsmål er. Hvad pokker der gør at andre hanhunde helt umotiveret går til angreb på en hund. Tror altså ikke at alle de hunde almindeligvis er aggressive - der må være noget ved min hund de kan lugte eller se som vi mennesker ikke kan ( han er ret bred i hovedet og bred krop). Som type betegner jeg ham ofte som en lalleglad teen - og ret så sorgfri. Nogen der har erfaring ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre hunde angriber min hund
  • #1   17. maj 2016 Det er svært at vide uden at have set, hvad der sker.

    Men jeg håber virkelig, at du holder din hund væk fra de steder, hvor der er denne risiko for disse konfrontationer ... det er din på ingen måde tjent med, og du ender med en hund, som vil begynde at blive bange for andre hunde.


  • #2   17. maj 2016 Hvis det var min hund, ville jeg holde mig fra hundeskovene og så ville jeg måske begynde at overveje et hegn - ikke så meget for at holde din hund inde, men mere for at holde andre ude.
    Ind til nu, har han kun haft gode oplevelser, og I kan stadigt indvitere "vennerne" inden for, men så slipper I for at få en forskrækkelse, den dag, hvor der kommer en uvenlig "gæst" på besøg.


  • #3   17. maj 2016 Ud over det, så er din hund i gang med sidste fase af kønsmodningen... det betyder, at andre intakte hanner kan se ham anderledes.

    Labber kan være ret trælse, da deres legemønster kan være voldsomt over for andre hunde... de buldrer ind uden at spørge pænt.


  • #5   18. maj 2016 Er din hund sort? Mange hunde har svært ved at læse sorte hundes signaler pga manglende pletter/træk i ansigtet.

    Din hund er to år og nu færdig med sidste udviklingsfase, den psykiske modning. Prøv at læse om den.

    På træningspladsen lærer man, at et godt hundemøde skal vare et sekund, for det er den tid det tager to fremmede at vurdere hinanden ud fra lugt, signaler og hormoner. Du skal simpelthen gribe ind inden de reagerer på hinanden. Altså hils, hurtigt væk. Det er nok nemmest i snor, og er en teknik der skal trænes. Så snart de har hilst i det ene sekund, kan den dygtige hundeejer se på egen hund hvad den synes om den anden hund, og her vurdere om de kan hilse/ lege yderligere, uden snor.


  • #6   18. maj 2016 Endnu en helt ny profil ????????

  • Connie J
    Connie J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   18. maj 2016 Ingen tvivl - hundeskoven er slut - det ville jo være vanvid at gøre det igen. Så ville jeg jo med garanti skade min hund fysisk og psykisk.
    Han er gul - og mørk i farven.
    Jeg har før haft en gul labrador i 12 år og må sige jeg kun så denne adfærd hos andre 1 gang med ham, men god ide lige at finde lidt læsestof om adfærd.


  • #8   18. maj 2016 vums: folk skal jo ligesom starte et sted smiley ikke alle nye profiler er trolde..

  • #9   18. maj 2016 Du har så ret Louise ????

  • #10   18. maj 2016 Jeg oplever ind i mellem at der er nogle hanhunde som min hanhund tænder helt af på bare ved duften af dem smiley

    I skoven hvor vi lufter (med snor) er der også nogen der lufter deres sorte Cocker han. Min hanhund har aldrig være i nærheden af den, maks set den på 50 meters afstand. Han flejner total ud når han får færten af den. Sådan helt oppe i det røde felt, kan slet ikke styre sig. Er ikke i tvivl om, at hvis han fik lov, ville han æde den smiley
    Træner sammen med en del intakte hanhunde, der er der ingen ting???

    Så tænker at nogen hunde måske bare dufte mere eller anderledes?


  • #11   18. maj 2016 Louise dog tænker jeg at her er den god nok smiley .. vi få at se ! rigtig dejlig dag til dig og din lækre hund smiley

  • #12   18. maj 2016 Må jeg spørge hvad du ser som faresignaler her, Vums? smiley For jeg må erkende at jeg ikke kan se nogle. Problemstillingen er jo ikke vild - det er jo noget som mange oplever i større eller mindre grad. Som jeg ser det, er her blot en som har forsøgt at søge på problemet på nettet og så er faldet over siden her smiley

  • #13   18. maj 2016 Det kan også være at jeg misforstod dig, og at du faktisk mente at profilen her var reel? smiley

  • #14   18. maj 2016 @TS: Det er ikke sikkert at det er hverken dig eller din hund der gør noget galt, selvom det er din der bliver overfaldet. Jeg har haft flere temmelig egetkønsaggresive hanhunde (det ligger til den ene af mine racer) og de behøves altså ikke mange undskyldninger før det ryger på andre hanhunde. Så den slags hunde sørger man naturligvis for ikke kan komme til at løbe hen og 'hilse' på andre hanhunde. Det lader så til at du uheldigvis er rendt ind i nogen der ikke helt var det ansvar bevidst smiley Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at kalde min hund til mig, give den snor på og belønne den for at have kontakt til dig. På den måde signalere du til de andre hundeejere at du ikke ønsker at deres hunde skal rende hen til din før i har fundet ud af om de kan hilse. Render deres hanhunde stadig bare hen til din så bed dem fjerne deres hund.

  • Connie J
    Connie J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #15   18. maj 2016 Mette Marie - jeg plejer også at kalde ham til mig hvis jeg får den mindste mistanke, men her så det ikke ud til at være et problem, da min hund allerede var vendt rundt mod mig.
    Louise - jeg skal ikke kunne sige hvorfor mine spørgsmål giver anledning til at min nye profil ikke skulle være reel? Jeg har haft hund tidligere igennem 12 år - og vil til enhver tid gøre hvad jeg kan for at han får det bedste hundeliv som jeg gjorde med den gamle - og deriblandt at søge oplysninger om årsag. Så kan det jo godt være det er min hund der enten har udseende imod sig eller hans duft. Det bedste redskab jeg har, er at søge oplysninger og ud fra dem, gøre det bedst mulige - heriblandt nettet.
    Jeg har idag fået lavet en aftale med en der arbejder med adfærd - så han kan møde en tæve på lukket areal og i snor til at starte med, så han kan få en god oplevelse, og forhåbentlig kan se at ikke alle hunde vil slås med ham.


Kommentér på:
Andre hunde angriber min hund

Annonce