{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
38.851 visninger | Oprettet:

Micro tekop hunde/meget små hunde med tekop øjen, eksistere de? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Har nu siddet og set på nette hvor jeg så nogle meget små micro hvalpe med tekop øjne (micro tecup - kaldes de vidst). Er det nogle der ved om de eksistere og hvorfor ser de sådan ud og hvad er det for noget, synes det ser mystisk ud at hunden ser sådan ud, kan det virkelig lade sige gøre? Eller er det trick til at narre penge fra folk der falder for "dukke looket"? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Micro tekop hunde/meget små hunde med tekop øjen, eksistere de?
  • #1   17. jun 2015 Ekstrem avl. De hunde er næppe særlig sunde.

• #2   17. jun 2015 Teacup er et navn, som skodavlere har opfundet for at gøre deres ekstremavl populært. Men jo, det kan da lade sig gøre. Avler du på de mindste (og svageste) indenfor en race og tager billeder af dem som 6 uger gamle hvalpe, så ser en malteser sådan der ud.
    Vi havde en herinde på et tidspunkt, som lavede teacup pomeranian og insisterede på at smide hendes små skravl af hvalpe op i kopper, dukkeudstyr og andet pis for at sælge dem. Det appelerer vel til de piger, som har en fantasi om en hund som et accessory og udklædningsdukke

• #3   18. jun 2015 Tænkte nok at hvis det passede det var ekstrem avl! Grisserri!

• #4   18. jun 2015 Og så ser de sikkert kun sådan uden mens de er hvalpe.

• #5   18. jun 2015 Har også set flere af den slags billeder, af bitte små, lidt mærkeligt udseende hvalpe, der mest af alt minder om en lille bamse. Er faktisk selv i tvivl om det er levende hvalpe, eller om det er bamser ?
    Ofte er billedet efterfuldt af en lidt mystisk tekst, som højst sandsynligt er oversat vha. Google translate. Så jeg tænker at det højst sandsynligt er fusker annoncer, som kun er ude på at franare folk penge. Og håber derfor at det ikke er en levende hvalp på billedet !

• #6   18. jun 2015 de er photoshopet, det var engang en tråd herinde, hvor en linkede til en hjemmeside, jeg tror det var i USA, der også viste den slags billeder, men det var tydeligt på videoer der var lagt op på siden af hundene/hvalpene at de altså ikke så Sådan ud.

Når man kigger på chihuahua, som jo i forvejen er en meget lille race, og kigger på de individer der virkelig er mikro i størrelsen, er de ofte ret "grimme" at kigge på, fordi de ikke er ligeså pænt sat sammen som "normale" chihuahuaer, dog er der selvfølgelig ikke en regel uden undtagelse, og ofte er det jo fordi det netop fordi det er ekstrem avl at få så små hvalpe, derudover er der selvfølgelig altid den ekstra høje risiko, som vand i hovedet osv. Der er ting der er større risiko for at de små får osv. Og der er en del af de ekstremt avlede hvalpe i den størrelse, som ikke bliver særlig gamle, netop pga vand i hovedet og andre lidelser.

Jeg har selv en lille chihuahua, dog ikke i ekstrem kategorien (de fåes en del mindre, desværre) men min er selvom hun er lille helt normal, og ikke fra et kuld hvor man prøvede at gøre dem så små, hun faldt bare "uheldigt" ud.
    Jeg ved der er et par herinde, som er kommet med et par spydige kommentarer om det, men jeg vil lige gøre klart, nu det er det emnet egentligt omhandler, og jeg kommer med min mening om det, at jeg IKKE og aldrig kommer til at støtte(r) ekstrem avl og avl på alt for små hunde. Jeg tog bla. Rosa fordi både jeg og opdrætter ville sikre os at hun ikke kom ud og blev brugt i avl pga sin størrelse. smiley

P.S. jeg synes bestemt ikke den lille hvalp du har lagt et billede op ad i start indlægget er særlig køn, og ville aldrig købe en sådan hund, men som bamse ville den da være rigtig sød.

• #7   18. jun 2015 "Teacup" har været betegnelse for SMÅ individer indenfor flere racer i mange år. Nu er det åbenbart ikke nok mere, så skamavlerne må finde på ny tricks til at sælge deres i mange henseender sygt avlede og alt for små hvalpe til blåøjede købere smiley Derfor kalder de deres skravl for "micro-teacup" Det næste bliver nok "nano-hvalpe" uden motionsbehov og med selvrensende ikke fældende pels - lige til at tage med i håndtasken... smiley smiley smiley *brækker mig emotie*

• #8   18. jun 2015 Uanset om billederne er photoshoppet, så ER der skruppelløse avlere, der bevidst avler ekstra små individer uden hensyntagen til sundhed, bare fordi det sælger - og de kræver horrible priser for ofte syge hvalpe med hjemmelavede stamtavler

• #9   18. jun 2015 Billederne er så photoshoppet at det gør helt ondt. Bare tag et eksempel som Paris Hiltons hund. På billederne fra avleren så den sådan ud som den du viser - da hun selv postede billeder var det en helt anden hund. Et lille skrævl med dårlig pels og slet ikke så "nuttet"
    Det er dårlig avl og en masse billedbehandling.

Her er Paris Hiltons hund.

profilbillede
  • #10   18. jun 2015 Ginger - Den ene ser jo hvid, lille og grim ud, den anden ser da meget sød og naturlig ud af en pomser at være. Hvilken en er photoshoppet? Sammenligner med ts's billede

• #11   18. jun 2015 Altså jeg er så heller ikke vild med de micro hunde. Men når den så er her så skal den da selvfølgelig osse have det bedste liv. Bare Tænk BOO den er så elsket af børn overalt. og den er almindelig bare med sjov frisure. Det der gør dem så populære er jo nemlig at de ligner små bamser, store øjne og er generelt så nuser at kigge på at man tror de er uægte. og idag er det jo næsten sådan jo mere uægte jo bedre.

• #12   18. jun 2015 Susanne Y - Det er jo lige netop det, der i mine øjne er så afskyeligt: At folk køber nuttede hunde fordi de ligner små bamser. De får en "Boo" - kortklippet pomeranian - (aktiv, selvstændig alarmhund) og tror de får en tøjbamse.

• #13   18. jun 2015 Den lille hvide er photoshoppet - det samme er TS billede. De laver snuderne mindre og øjnene større.

• #14   18. jun 2015 Utroligt hvad folk kan finde på for at tjene penge. Men ok, mange af annoncerne med den slags billeder, virker jo så også som fup-annocer. Måske det kan få folk til at tænke sig om en ekstra gang mht. køb af hund, hvis først de er blevet fuppet én gang af en sælger der reklamerer med næsten gratis teacup mini bamser ?

• #15   18. jun 2015 Jamen for dælen, Ginger...Den der IKKE er manipuleret med, ser da 100 gange sødere ud og med finere pels m.v. Jeg forstår det ikke

• #16   18. jun 2015 Det er jeg enig med dig i - men det gør den ikke til mindre af et skrævl med dårlig pels. På nogle af dens billeder ser den hårløs ud flere steder.
    Og når jeg skriver slet ikke så "nuttet" er det de store øjne og den lille snude som er forsvundet jeg hentyder til. Det som folk ser som nuttet.

Jeg tror du misforstår mig lidt. Vil bare frem til at de thekop hunde med store øjne og små næser i størrelse mikro er photoshoppet på det groveste og hvalpen bag ved er helt anderledes af udseende men stadig et skrævl af dårlig avl.

• #17   18. jun 2015 #miemiv. Jeg er helt enig. Men som samfundet desværre har udviklet sig vil det blive mere og mere almindeligt. Jeg vil da hellere have en lille hund man kan røre ved der kan tåle noget og så lade de små freaks of nature være det de nemlig er små søde freaks of nature, dem skal der da osse være plads til og så lad og NYDE når det sker naturligt. for hvis det ikke er avl med dårlige hunde med bare noget der sker engang imellem så er det i mine øjne noget helt andet og de hunde kan man så osse se er "relativt" sunde de er bare små. Det er der så osse forskel

• Anette H
    Anette H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #18   5. jun 2019 Jeg har i dag lige mødt en lille tekophund. Den var tre år gammel og lignede en lille bomuldshvalp. Den vejede kun 2,5 kg og var blevet bragt til Danmark fra USA. Ejeren oplyste at den ikke kunne få hvalpe pga størrelsen samt, at man ikke kan købe dem i Danmark, kun i USA. Men den var rigtig sød og dejlig.

• #19   5. jun 2019 Super indspark i en 4 år gammel tråd smiley

Kommentér på:
Micro tekop hunde/meget små hunde med tekop øjen, eksistere de?

Annonce