{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Rotter - YRKK!!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja og det myldrer........

6 stk - 4 hanner og 2 tæver dukkede op i løbet af aftenen/natten.

De er stærke og store. 245 - 310 gr.
1 hel hvid pige
1 pige med brune aftegn
3 drenge med blå aftegn
1 dreng med brune aftegn.

Clara var træt til sidst efter et døgns opblokning men vi klarede det med lidt god æggesnaps lavet på druesukker. Hun er en god mor som sidst og nu begynder en spændende rejse....

Billeder kommer senere:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter - YRKK!!!!!
  • #2   1. jan 2013 Hahah, troede lige du havde fået rotte unger - jeg er nemlig på udkig efter en ven til min kælerotte.
    Tillykke med hvalpene, og held og lykke med dem!
    Super sej dag at have fødselsdag på!

• #3   1. jan 2013 Tillykke med hvalpene. Nu ved du så hvad du skal lave det næste lange stykke tid:-)

• #5   1. jan 2013 Haha, tillykke smiley

Ja, min tanke var også tamrotter - især fordi farver mv lød spændende smiley

• #6   1. jan 2013 Tillykke smiley

Har selv tamrotter smiley

• #8   1. jan 2013 Nå for hunan! Er nok ikke vågen endnu smiley

• #10   1. jan 2013 Det kunne godt være dem ja smiley haha

• #12   1. jan 2013 Tak tak skal I have
    Selvfølgelig er det hvalpe men de ligner da godt nok rotter når de er nyfødte;-)
    Alle har det godt og der er ro i fødekassen.
    Her er lige et billede

profilbillede
  • #13   1. jan 2013 Og endnu et:-)

profilbillede
  • #14   1. jan 2013 Jeg synes det er kært at kalde dem rotter, fordi tamrotter er sgu også dejlige dyr smiley
    Tillykke med de små "rotter", de ser søde ud!

• #16   1. jan 2013 Nårh de ligner da ikke rotter.
    Mor bid lige TS for den sammenligning.. bare sådan lidt smiley

• #18   1. jan 2013 Tillykke med de små fine rotter smiley

• #19   1. jan 2013 Tak skal I have:-)
    Vi har altid kaldt dem rotter fordi de er lyserøde på fødder, næse og snude den første tid. Den forsvinder hurtigt og så bliver de noget af den mest charmerende;-)
    Trine: Det er bra bigbullies og hedder en petnap. Det er en varmeplade som er af metal og kan tåle fugtighed. Den er udviklet til dyrlæger og andre med behovet. Jeg er vildt glad for den og det er hvalpene ligeså:-)

Vedhæftet er billedet af den førstefødte. Han har lige en ekstra plet i nakken som et halsbånd. Det er ikke nogen fejl men heller ikke helt ønskeligt. Det hænder ikke sjældent og han finder sikkert et skønt hjem hvor folk sætter pris på lidt ekstra kulør;-)

profilbillede
  • #21   1. jan 2013 Ja han er charmerende:-) og folk er jo ligeglad med en ekdsta plet. De kan også sagtens udstilles men er der en hun af samme kvalitet, vælges oftest den uden ekstra plet. I de gamle bøger og alle de kongelige figurer mv har stort set alle en ekstra plet eller 2. Aner egentlig ikke hvornår det blev "finere"at avle dem uden. Det står ikke som fejl i standarden. Vi sælger dem dog altid lidt billiger - måske mest for ikke at brænde inde med dem;-)
    Vi har altid haft hvalpe fra marts til juli og der har det været rigeligt varmt, men vores har jo også meget pels. Men det kunne jo være at du fik hvalpe en vinter på eet andet tidspunkt og i fald der kun er 1 eller 2 hvalpe, vil jeg mene den også er yderst anvendelig om sommeren.

• #23   1. jan 2013 tillykke Louise, med det flotte kuld, 6 stks passer fint til længden af din tæve, som mine 4 piger passer fint til min Jessieka.
    er nu glad for mine var født for Collie Trunte kan IKKE lide larmen nytårsaften og kræver mere omsorg, så det var godt nok sådan....men nemt at huske dagen.....blev de alle født den 1/1 013 eller nogle før tolv?

• #24   1. jan 2013 God Idé

Joh der skulle gerne komme 2 unge hunde fra os:-) og sikkert 2 mere vil jeg tro.
    Vi har afsat en til Sverige og en til Ukraine - det er alt!! indtil viedere. De er meget svære at sælge da ingen kender dem. De er meget anderledes end andre "små" terriers. De gøer ikke, de er rolige indendørs, elsker et aktivt liv men elsker også bar eat være på sine ejers fødder. De egner sig ikke så godt til at stå i hundegård en hel dag. De er følsomme overfor ejers sindstemning og alligevel fuldblodsterrier med egen mening. Det er terriernes klovn og som sådan vildt morsomme. De fleste terriers kigger på dig og siger ELSK MIG!! Sealyen siger "JEG ELSKER DIG"!!!

Det ville vildt hyggeligt at møde dig!

• #26   1. jan 2013 Familien Rødtop: Clara kunne efter min mening godt være lidt længere i kroppen men hun er ok. Hvalpene var store og jeg er imponeret over at der sammenlagt var for over 1,6 kg i "rene" hvalpe. Dertil kommer moderkager, fostervand, blærer mv.
    Heldigvis er hun ikke bange for fyrværkeri. Det havde været frygteligt. Vore sandre 3 hunde er også ligeglade. De fjrede nytåret i stuen med min mand og vores unger samt mine forældre. Jeg sdad alene men ville ikke undvære oplevelsen:-)
    De 4 er født før kl 24 og de 2 tæver efter. Altså både i 2012 og 2013. De bliver jo nok registreret som værende født i 2012, da der var flest der og der i forvejen kun er registreret 3 tæver. I 2013 er der planlagt en 3 kuld vil jeg mene.

• #27   1. jan 2013 Ejjj Louise tillykke med det fine kuld... og Godt Nytår

• #28   1. jan 2013 Tak Hanne!!

• #29   1. jan 2013 Trine det er en gravhund. Oprindelig lave til jagt på grævling, ræv og odder. De har et enormt tandsæt og benstammer sammenlignet med deres beskedne str på maks 31 cm. jeg har haft et par stykker i grav med blandede resultater. Ville mægtig gerne gøre mere ud af det eller evt spor. vi har salgt en hvalp fra aidste kuld som fløj dirrekte i vandet efter en død due, da han var 5 mdr. I england/Wales bruges de stadig. Der klipper de dem bare helt ned og nogle blander med Jack Russel. De er fra 1870-erne og der blev avlet på detmest agressive og selvstændige. Fraven blev valt for ikke at kunne forveksles med vildtet. De små hvalpe blev prøvet på rotter og dem der ikke tod dem, blev skudt. Unghundene blev prøvet på vildkatte osv...
    Der er ikke skrevet noget op men det siges at Sealyen består af Dandie Dinmont Terrier, Ruh Foxterrier (deraf pletterne), Westie, gammel Engelsk Bullterrier samt Welsh Corgi Prembroke. De stammer fra Wales. De er absolut ikke agressive men derimod enormt glade for andre mennesker og børn (vi har jo 3 mindre drenge). De er ikke mere kønsagressive end andre terrier men de krver lige ind under huden på en. De er bare helt speicelle og folk der har haft Sealy, vender altid tilbage;-)

• #31   1. jan 2013 Lige præcis og også fordi DTK har deres konkurrencer. Problemet er at i udkantsdanmark har ikke sådan noget:-( Men jeg har da sagt til børnehaven at hvis deres kaniner dør, vil jeg gerne have dem;-)

• #33   1. jan 2013 Tusinde tak Trine. Jeg har kigget på gravhundeklubben og DCH uden held. De andre vil jeg da prøve. SE det vidste jeg ikke og jeg har endda været medlen af DTK siden jeg var 16 år bum bum bum altså i 20 år;-)

• #35   1. jan 2013 Nej det er jeg ikke, det erkender jeg blankt;-) Det vil jeg gøre, for kaninslæb er det jeg allerhelst vil. Ingen tvivl om at mene hunde vil elske det. det er jo ligegyldigt om de er 10 måneder eller 10 år:-)

• #36   1. jan 2013 hvad er der i Hårlev ?? Hvornår ?? og er det på fyn ?

• #37   1. jan 2013 Terrier udstilling d 13-14/4 Hårlev ligger på Stevns. (Syd øst sjælland)

• #38   3. jan 2013 Havde da lige overset denne tråd!
    STORT tillykke med dem, Louise.. Er så glad på dine vegne og godt at alt forløb godt! De ser skønne ud smiley

Hold da op hvor har jeg tænkt på dig og undret mig over at der ikke var nogen "fødselstråd" fra dig - indtil jeg idag i ren deperation kigge under din profil!!
    Tillykke endnu engang!!
    smiley

• #39   3. jan 2013 Tak Lise:-)
    Ja alt gik fint omend hun var meget træt efter de 4. De var også store og et par med enden først. Godt glidecremen er opfundet;-)
    Der skete også noget med min tråd. Den forsvandt på underlig vis men der kommer en ny med opdaterede billeder senere. Alle 6 hvalpe trives. Der var en lille han - eller lille var han ikke, de andre var store - og han havde tabt sig en del og kun taget 4 gram på efterfølgende. Men i dag ser det ud til at han er oppe på 30 grams øgning. Han har dog hele tiden været stærk og søgt til patten af sig selv, men de store skubber jo de små væk for at få de bedste. Men det ser ud til at alle får hvad de skal nu:-)
    Har dine små det godt?

Kommentér på:
Rotter - YRKK!!!!!

Annonce