Sidste nyt fra Bertil ..... {{forumTopicSubject}}
Jeg blev ringet op af dyrlægen her til morgen....
Denne gang var det en dame , som ikke havde set Bertil før , så hun havde desværre kun journalen at sammenligne sine observationer med.
Men hun mente at der var en lille bedring hos ham i forhold til igår.
Han tager nu og sætter poten på plads , når de har vendt den om , dog er han lidt længe om det. Så der var der en forbedring.
Han reagere på den dybe smerte , men endnu ikke på den lette.
Hans psyke er ved at have brug for at komme hjem mener de. Det tager jeg som et positivt tegn. Jeg kender fra mig selv , at hvis jeg har f... ondt er jeg sådan set ligeglad med alt og alle. Så hvis han viser tegn på den konto, tolker jeg det som om, at han har fået lidt mere plads på hylderne og ikke kun er i smerte og dooping niveau.
De vil ændre hans medicin fordi han skal hjem og jeg jo ikke kan give ham sprøjter.
Han går fra Metacam til Prednisolon , fra Metadon til smerteplaster og så skal han have noget forebyggende for ikke at slå hans tarmflora i stykker.
Han bliver udskrevet til fuldstændig ro og bur og stadig med en åben indlæggelse.
Han krummer stadig lidt i ryggen , men kan også strække den lige ud. Han går med lidt for samlet ben , så det skal jeg obs`s på.
Personligt er jeg bange for at få ham , men hvis hans restituering staunere pga. hjemve , kan jeg godt se , at det bedste er at han kommer hjem og så må jeg tage den derfra.
Jeg håber virkelig det bedste for ham og begynderogså så småt at tro på en fremtid med et acceptabelt resultat.
Jeg er fuldstændig klar til at have en hund med et handicap og genoptræning HVIS det kan foregå UDEN at han har smerter.
Jeg er også klar på, at give ham al den smertestillende han har brug for i længere tid og specielt i genoptræningsperioden.
En handicappet hund skræmmer mig ikke , men det gør smerterne til gengæld.....
Så nu skal der virkelig krydses alt hvad krydses kan
jeg opdatere først igen sent på aftene , så bliv ikke nervøse fordi i ikke høre fra mig.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
Forhåbentlig fortsætter det med fremgang, så i kan nå at nyde julen lidt
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
tror du ikke lige at jeg har sendt de højere magter en kærlig tanke om, at vi lige netop havde fået lært ham , at håndtere svømningen derude...
Når nu det her skulle ske.....
Hvore r det heldigt for os
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Krydser stadig fingre!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Jeg forstår din bekymring med at få ham hjem, men træk vejret helt ned i maven og gå til opgaven med oprejst pande, jeg er sikker på at det nok skal gå.
Selvfølgelig skal Bertil hjem til sin familie og komme sig.
God bedring med den lille fyr
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.495
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 400
Jeg vil helt klart prøve Waterwalk
Rigtig god bedring med hunden
Husk at morfin præparater virker forstoppende; og nu får din hund heller motion
Det er vigtigt at give medicin imod, når man får morfin
Man kan blive rigtig syg af forstoppende
Rigtig god bedring og jeg ønsker alt alt det bedste
Dejligt at vide at her er mange på HG som kan hjælpe
Kærlig hilsen og trøst; det bliver jo en lidt barsk tid
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg,har det ligesom dig.Kan sagtens klare en handiccapet hund.
Men,smerterne hos sin hund,kan jeg,ligesom dig,ikke klare.
Verner har en dum pote for tiden,der gør ondt.Så,jeg har stadig noget meta calm tilbage,fra 3.mdr.siden,hvor han fik fjernet en næsefold.,pga.øjenbesvær.
Så,det får han,når jeg kan se poten,er meget rød og irriteret.Det er noget farligt stads,det der predensilon.Så,jeg er MEGET obs.på ikke at overdoserer.Men det hjælper desværre.Jeg er også bruger af samme "stads",ja-det hjælper,men har bivirkninger,som skør hud,blå mærker.Og,jeg kan af og til se,at verners højre forpote,også får flere revner på trædebuden,og poten bliver meget tør.
Men,desværre hjælper det.Og,samtidig skal jeg passe gevaldigt på,at han ikke slikker på poten,og får det "inden bords".Fordi,han jo også får det som smertestillende.
Så,den dag videnskaben kan finde en afløser for predisolon,ser jeg frem til.
rigtig meget held og lykke til dig OG,din smukke vovse.
Ja-det bliver nok en barsk tid.Men det klare du,og Bertil,selvfølgelig gør i det.
mange hilsner
vibeke
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
God bedring Bertil, godt du har så god en mor og dyrlæge.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Et stort kram til Bertil også.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
*Retur fra dyrlæge ....
Fantastiske fremskridt og sandsynligheden for at det er et vrid er steget og mistanken om diskus er faldet , fordi hans fremskridt er så hurtige ....
Lægen mener at Bertil selv er i stand til at træne sig op , da han allerede viser så store fremskridt....
Der er ordineret burro yderligere 4 dage og derefter skal han begynde og gå lidt længere ture ....
Morfinplastret skal af i morgen og lægen mener at det vil gøre at Bertil måske slingre endnu mindre i sin bagkrop
Yderligere prednisolon i 14 dage som planlagt og derefter skal der vurdering på igen
Men lægen var meget positiv*
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
jeg ved godt i venter på nyt og det forstår jeg godt
men hold nu op der bliver hurtigt fyldt op på mine hylder i disse dage ....
så jeg er mere flittig til at at opdatere på fb , da jeg kan komme til den via min iphone , det kan jeg ikke med hg
Jeg laver lige en tråd med de sidste opdateringer
og hvor er i bare alt alt for søde mennesker , jeg har virkelig haft stor glæde af jers opbakning i denne tid
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Sidste nyt fra Bertil .....