{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

drægtig chihuahua {{forumTopicSubject}}

hej..jeg har en drægtig chi...hun er på dag 60 i dag...hun har kun taget ca 80g på i alt...og maven er ikke ret stor..men jeg kan mærke liv derinde samt kun 1 stk hvalp...hvis der er mere end 1 bliver jeg temmelig overrasket...jeg har læst og læst i dagevis...og når jeg ser hvad andre chi har taget på,ja så kan min chi da slet ik være med....jeg har 1 gang prøvet at få en enkel hvalp på en chi...det endte i kejsersnit..2 juledag 11.000kr...py ha...nu er mine spørgsmål...er der andre herinde der har prøvet at kun få 1 hvalp? og at hunden føder selv? og er der andre der har prøvet en sådan lille vægtøgelse?min chi er 4år og det er første gang hun er drægtig..hun vejede 2200g før..nu vejer hun 2280g....håber at høre lidt fra nogle herinde med erfaring..mvh jeanett


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drægtig chihuahua
  • #1   30. jun 2012 Er du helt sikker på at hun er drægtig?
    Kender flere der troede de kunne mærke liv i en tæve, men det var bare maven der boblede lidt og der kom ingen hvalpe.


  • #2   30. jun 2012 ja jeg er helt sikker...det er ik kun bobler..kan mærke hele kroppen og rigtige små spark....hun har også mælk i patterne...

  • #3   30. jun 2012 altså kroppen på hvalpen og dens hoved tydeligt..

  • #4   30. jun 2012 Ok smiley
    Har desværre ingen erfaringer med kun én hvalp.


  • #5   30. jun 2012 ok...

  • #8   1. jul 2012 takker for svarene..ja hun får hvalpefoder.det har hun fået i ca 10 dage nu...nej jeg har heller ikke kunne læse mig frem til det samme problem som jeg har...med det mener jeg at jeg ikke kan finde nogen der har en chi der kun har taget 80g på...men måske hun har tabt sig lidt i starten uden jeg har kunne se det,og så har måske taget over 100g eller mere på...det skal jeg ik kunne sige...og hvis der kun er en hvalp derinde,som jeg er sikker på der er,ja så passer vægten måske meget godt...hun har heller ik været særlig sulten under sin drægtighed...hun skal lokkes med vådfoder blandet i tørfoder som jeg har opløst de sidste 10 dage for aat få hende til at spise...den chi jeg har haft 1 hvalp på for ca 1 1/2år siden.var også meget lille på maven...men fik hende scannet og viste der var 1 stk hvalp..men jeg vejede hende ikke....jeg håber på at alt går vel...hendes tembratur var på 36,5 i morges og ellers har den ligget på 38,5 jævnligt...i går aftes var den på 37,1...så der må ske noget inden for et døgn skulle man tro....jeg skal nok skrive når det er overstået....måske godt nok med mit indlæg for andre der måske sidder med samme spørgsmål..da det jo åbenbart er meget svært at finde et emne om..altså lidt vægtøgelse under drægtighed....atter takker for jeres svar....mvh jeanett..

  • #9   1. jul 2012 jeg vejer mine tæver ikke og har ingen erfaring med kun 1 hvalp...en veninde har haft 2 hvalpe hvoraf 1 blev for stor, men det gik uden kejsersnit, men hvalpen overlevede desværre ikke, fordi det tog for lang tid at få ham ud, men der findes jo sagtens tæver som kun får 1 som ikke er for stor...
    min luna er 64.dag i dag og hun er heller ikke så tyk som de sidste gange, så jeg håber at der bare er mindre end 4 og ikke så stor som de andre gange, men jeg har en tid hos doktor dyr i morgen hvis hun ikke føder inden da og så tager vi nok røntgenbillede...de sidste 2 gange fik hun 4-5 hvalpe på mere end 100g og fødte 58. og 61. dag, så jeg venter helt spændt, men hun sover bare : /


  • #10   1. jul 2012 ok,ja men så er vi jo to der venter..jeg sidder også bare og venter...man har jo nærmest ondt i maven af spændning...smiler....men ja ind til videre sover hun også bare.....og ser mega træt ud...og rykker rundt i hundesengen konstandt....dejligt der er nogle herinde der skriver lidt til en....tak for det...

  • #11   1. jul 2012 Et lille råd til en anden gang, du burde nok give hvalpefoder lidt mere end 10 dage før fødsel. Hvis det er en tæve, der ikke har tendens til at tage meget på, ville jeg nok starte med hvalpefoder ret hurtigt efter parringen.
    Håber der snart sker noget, ventetiden er meget, meget lang:-)


  • #12   1. jul 2012 ok ja det skulle jeg måske ha gjort...men efter hvad jeg har fået at vide skulle jeg starte ca 8-10 dage før fødslen...hun er en chihuahua jeg fik af et sødt par der ikke selv kunne havde hende mere...jeg fik hende for 7 mdr siden....og der vejede hun kun 1800g...da jeg var hos dyrlægen med hende sidst i april vejede hun 2200g...og der sagde dyrlægen at nu skulle hun ikke tage mere på...så tror ikke at hun har svært ved at tage på......ja vente vente...skriver som sagt når der er sket noget...

  • #13   5. jul 2012 så kunne jeg ikke gå og vente mere..er lige kommet hjem fra dyrlægen...hun var tom....altså ikke drægtig...men falsk drægtig...undrer mig over at jeg har mærket liv derinde,men som dyrlægen siger kan det bare være hendes tarme der har rumlet...ja sådan kan det gå....er lidt ked af det,men også lettet nu har jeg vished...

  • #14   5. jul 2012 Ligesom jeg sagde. Har selv engang taget fejl, men når man først har mærket liv er man ikke i tvivl. Det kan også ses på afstand smiley


  • #15   5. jul 2012 Øv, når du nu lige havde glædet dig.
    Overvej dog kraftigt, om hun overhovedet skal have hvalpe, hvis hun er 4 år, og aldrig har haft hvalpe før. Det kan gå grueligt galt. Det er venligt ment.


  • #16   6. jul 2012 øv, havde nu allerede glædet mig til at se de første billeder : (
    Luna fik en lille han, den bliver nok en forkælet lille pins ; )


  • #17   6. jul 2012 ja det er rigtig øv...og jo jeg har overvejet det....det var første og sidste gang med hende....hun er jo som sagt 4 år...så slut med det....tillykke med den lille prins...ja selvfølgelig bliver han forkælet,sådan skal det være..smiler..

  • #18   7. jul 2012 Min chihuahua fik tre hvalpe og tog faktisk 1350 på. På trods af at hun normalt vejer 2,1 kg...

  • #19   7. jul 2012 Øv. havde ikke fået læst med. Rigtig trist.. smiley

Kommentér på:
drægtig chihuahua

Annonce