{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.809 visninger | Oprettet:

hjerte/lunge orm {{forumTopicSubject}}

Er lidt forvirret....
I ferien tager vi vores hund med til Sydfrankrig, derfor er jeg obs på emnet...
På et tidspunkt herinde var der en dyrlæge der svarede på spørgsmål, og hun svarede at man godt kunne forebygge dette...
Nu har jeg lige ringet til tranbjerg dyrehospital hvor vi alligevel skal ud, sagde at jeg gerne ville have forebyggelse mod fransk hjerte/lungeorm, men de svarede at det var der ikke..
I nogle artikler nårman googler står der at det kan man ikke fåI Danmark, som om man godt kan i andre lande ???

Hvad er op og ned her, har læst i en gammel tråd at Advocate skulle forebygge, er det sandt virker det ???

Nogen der ved noget om dette, vil jo gerne beskytte hunden bedst muligt under ferien, og hellere med forebyggelse end at vente på hun bliver syg hvis det kan undgås..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjerte/lunge orm
  • #1   27. jun 2011 Man kan ikke forebygge.

Hvis du giver hunden et skud advocate før den er blevet inficeret med ormene, så virker det naturligvis ikke.

Advocate er et middel mod parasitter - det kan ikke gøre noget ved dem, der endnu ikke er kommet til.

Det giver mere mening at tage til Frankrig og så give hunden en kur bagefter - HVIS der skulle være smittefare.

• #2   27. jun 2011 ok, har bare dette fra tidligere tråd :

RENEE man kan bla få noget hos dyrlægen der hedder Advocate hos dyrlægen , det er forebyggende .

• #3   27. jun 2011 <b>For at forebygge mod hjerteorm sygdomme skal produktet påføres regelmæssigt en gang om måneden</b>

sakset herfra http://www.animalhealth.bayer.dk/export/sites/animalhealth_nor/da/_galleries/files/Advocate_hundSPC.pdf

• #4   27. jun 2011 Forkert, CH! Man kan GODT forebygge mod hjerte/lungeorm og det gøres vha. Advocate.

Advocate bruges IKKE som behandlende middel mod hjerte/lungeorm. Advocate bruges forebyggende.

Behandlingen mod hjerte/lungeorm er ikke noget man bare gør og man giver ikke bare en kur når hunden kommer hjem fra ferie.

En behandling mod hjerte/lungeorm er 21 dages ormebehandling og er både dyrt og kan være hårdt for hunden at komme igennem.

• #5   27. jun 2011 @gitta, kan simpelhen ikke åbne linket, så hvad indeholder det af info ??? Kan se det hedder noget med export, så kan det ikke købes i DK eller ???

• #6   27. jun 2011 Forkert, Mie!

Midlet virker mod levende larver. Når man taler om forebyggelse, så handler det om forebyggelse af infektion fra tarmkanalen, der spreder sig i kroppen.

Man kan IKKE forebygge en smitte.

Når man giver en 21 dages skrap behandling, så er det når der er fuld infektion med parasitterne i hjerte/lungeområdet.
    Dette gøres for at skåne hjerte og lunger - altså en langsomt virkende behandling.

Giver man det forebyggende inden larverne har bredt sig, så er det fuldstændig som en almindelig ormekur...

• #7   27. jun 2011 Aha, CH. Så du er også klogere end producenten nu?

• #8   27. jun 2011 puha, hvor jeg bare ikke bliver klogere !!!!

• #9   27. jun 2011 Hanne M, midlet kan købes i Danmark men er receptpligtigt, så du skal omkring din dyrlæge for at få det.

• #10   27. jun 2011 CH, gider du ikke sende et link til en side, hvor der står, at det ikke kan bruges forebyggende. Det er ganske enkelt ikke det producenten oplyser.

• #11   27. jun 2011 @ gitta, ja det er jeg klar over vil bede om det på onsdag, men det forvirrede mig at de ved telefonisk forespørgsel siger at der ikke kan forebygges.... tråden herinde viser jo også uenighed i det....
    Men vil tage en snak med dr.dyr onsdag .... og så vil jeg lade tvivlen komme produktet tilgode og håbe han vil give det, om ikke andet beskytter det mod meget andet... og hun er ikke behandlet med noget mod hverken lopper ellerflåter i et par måneder så det vil nok være en god ide....

• #12   27. jun 2011 Mie, du har en grim måde at føre debat på - det gider jeg ikke.

Nå - jeg har så læst om det aktive stof - og jeg kan se, at det KAN bruges forebyggende fordi det har en lang opløsningstid når det gives gennem huden.

Det forandrer ikke på, at det udelukkende virker VED infektion og at det derfor forebygger at parasitterne breder sig fra tarmen og til hjerte/lunger.

Det forhindrer ikke at hunden bliver smittet, men det forhindrer at der sker mere end det.

• #13   27. jun 2011 <b>Det forhindrer ikke at hunden bliver smittet, men det forhindrer at der sker mere end det.</b>
    Og mon ikke trådstarter vil være ganske tilfreds med, at en evt. smitte ikke ender ud i en meget, meget syg hund med evt. døden til følge??

• #14   27. jun 2011 Sunshine - uartig ligefrem?

Ja, undskyld jeg bander nu, men hvad fanden mener du med det - jeg skriver jo præcis, at jeg tog fejl med produktet, at det netop KAN bruges forebyggende, og så kalder du mig uartig og beskylder mig for at lave overspringshandlinger..

Kæft det sted her er for viderekommende...

Jeg GIDER ikke det personlige fnidder fnadder.

Adios!!!

• #15   27. jun 2011 Hvis det er den samme hjerte-lunge-orm som i DK, så får den det ved at spise snegle, som har guffet på en inficeret hunds afføring.
    Jeg ved ikke om der er noget forebyggende mod det, så det lader jeg de andre om. Men hvis I bare er lidt obs på, om hunden kommer til at spise en snegl på bagsiden af en gren/et græsstrå, burde den ikke blive inficeret med netop den franske hjerte-lunge-orm.
    Jeg snakkede nemlig med dyrlægen om det, netop fordi jeg bor i Charlottenlund, og går hver dag i Bernstorffsparken smiley

Men tror ikke det er nødvendigt at forebygge, hvis bare I holder lidt øje med den, og så lige får den tjekket når I kommer hjem. smiley
    I kan selvfølgelig også bruge noget forebyggende (hvis et sådan middel findes), men det ville jeg ikke have gjort, netop fordi det tager lang tid og kan være rigtig hårdt for hunden. smiley
    Held og lykke med det!

• #16   27. jun 2011 CH
    Jeg må give Sunshine ret i at det er overspringshandling;o)

"Det forandrer ikke på, at det udelukkende virker VED infektion og at det derfor forebygger at parasitterne breder sig fra tarmen og til hjerte/lunger."

Kan du nævne noget medicin eller lignende der virker, hvis man ikke er smittet/fejler noget?

• #17   27. jun 2011 Min hund får Stronghold, som forebyggende middel mod hjerteorm. Jeg har også brugt Advocate. Og begge midler er godkendt til forebyggelse af hjerteorm. Det er bl.a testet på KVL, samt en række dyrlæger landet over. Så hjerteorm kan forebygges. Det er en meget grim oplevelse, at miste sin hund fordi den får hjerteorm, taler af egen meget bitre erfaring

• #18   27. jun 2011 <b>Ashley Vinther .:
    I kan selvfølgelig også bruge noget forebyggende (hvis et sådan middel findes), men det ville jeg ikke have gjort, netop fordi det tager lang tid og kan være rigtig hårdt for hunden. </b>

Eftersom du ikke ved, om der findes et middel til forebyggelse, hvordan kan du så udtale dig om, at det tager lang tid og er hårdt for hunden???

På hvilken baggrund udtaler du dig?

• #19   27. jun 2011 Det er i mine øjne logik for burhøns, at produktet Advantage selvfølgelig ikke hindrer at hunden får smitten i kroppen. Det er jo en tåbelig tanke.

Produktet forebygger ved at dræbe de ormelarver, der skulle komme ind i systemet og som udvikler sig til hjerte/lungeorm, hvis hunden ikke forebygges og bliver udsat for smitte.

Det er jo samme virkning ved flåter og lopper. Det forhindrer ikke at de små kryb hopper på hunden, men virker når der suges blod.

• #20   27. jun 2011 Gitta

Af andre kure, og af egne observationer. Og der burde også stå et <i>kan</i> foran at det er hårdt for hunden.
    Nej, jeg ved selvfølgelig ikke hvordan lige netop dette middel virker, da jeg ikke selv har brugt det på mine hunde.

• #21   27. jun 2011 "I kan selvfølgelig også bruge noget forebyggende (hvis et sådan middel findes), men det ville jeg ikke have gjort, netop fordi det tager lang tid og kan være rigtig hårdt for hunden. :)"

Du blander da vist en hel masse ting sammen.

Det er ikke det forebyggende middel, der er hårdt for hunden. Det er den lange behandling, når hunden er ramt af hjerte/lungeorm. Og får hunden orm i kroppen, så skal den selvfølgelig behandles og kan ikke nøjes med den forebyggende behandling.

De snegle du taler om.. Nu er det jo oftest ikke snegle på størrelse med orange dræbersnegle, vi taler om. Så medmindre at du altid vender hvert et græsstrå din hund snuser til og eventuelt kommer til at tygge på, så kan du da have ret i at det sikkert ikke er nødvendigt at behandle forebyggende. Så er der jo bare os andre, der ikke er lige så grundige i vores omgang med vores hunde.

• #22   27. jun 2011 Tak, alle sammen, er ked af at tonen blev hård, det var da ikke meningen, men mener nu alle er blevet klogere, man kan give hunden noget forebyggende , ikke mod smitte men således at SMITTES hunden udvikler det sig ikke til en alvorlig infektion..

. Så jo tråd starter er tllfreds og´vil bestemt bede dyrlægen om midlet, kan ikke være sikker på 100 procent af tiden at have øje på hunden, så den kan komme til at slikke på en snegl, eller spise et græsstrå hvorpå der er inficeret snegle slim, det har jeg læst er nok.... Så jeg er glad for at vide at der kan gives noget der kan slå evt. smitte ned...

• #23   27. jun 2011 @ maj-britt, hvad er der af forskel å¨stronghold og advocate ???? Eller nogen bestemt grund til at foretrække det ene frem for det andet ???

• #24   27. jun 2011 Det synes jeg er en rigtig god beslutning, Hanne

At have inficerede hunde er rædselsfuldt og miste hunde til det forbandede lort er endnu værre. Taler desværre af erfaring.

• #25   27. jun 2011 Mie * med grækeren og GD'erne *

Mener nu ikke at jeg blander tingene sammen smiley
    En forebyggende behandling KAN også være hård for hunden.

Jeg er ikke dum, og ved godt hvilke snegle der er tale om (ked af at skuffe dig).
    Mine hunde æder ikke græs, men tjekker pindene, hvis jeg kaster med dem, netop af samme årsag (for dem spiser de nemlig).
    Men jeg trækker mig ud af debatten, for den tone her gider jeg ærlig talt ikke bruge min tid på :o) Det er trist at det skal være sådan.

• #26   27. jun 2011 Forskellen på de to midler er, at med Advocate må hunden ikke bade i fire dage efter behandling. Og slet ikke i søer og vandløb, da midlet kan skylles af hunden og dræbe det mikroskopiske liv i vandet. Med Stronghold må hunden bade efter 2 timer overalt hvor der er vand

• #27   27. jun 2011 <b>hanne M:
    Så jo tråd starter er tllfreds og´vil bestemt bede dyrlægen om midlet</b>
    Lyder som en rigtig god beslutning!
    Rigtig god ferie i det Sydfranske til dig og den firbenede! smiley

• #28   27. jun 2011 Forskellen på de to produkter er så vidt jeg ved også at collier og lign. racer kan tåle Stronghold, mens der er noget i Advocate de reagerer negativt på. Læste da ihvertfald noget om collier i indlægssedlen, da jeg læste den igennem i sidste uge.

• #29   27. jun 2011 Sunshine
    Du har ret, Stronghold virker ikke mod lungeorm

• #30   28. jun 2011 reagerer negativt på ??? Nu vil jeg så give advocate for at beskytte bedst muligt, men hvad skal jeg evt holde øje med den første tid efter jeg har påført det???

Regner med det beskytter en måned mindst så vil give det her sidst på ugen så vi er i dk hvis hun reagerer... vi skal være afsted fra den 8. juli til den 23. juli, så regner med hun er dækket der hvis det påføres i den her uge...

• #31   28. jun 2011 DIn hund kan få lidt kløe p stedet, hvor du kommer det på. Nok fordi det er jo vådt, og må ikke tørres væk. Jeg gør sådan her, jeg påfører midlet lige inden jeg skal gå tur med hunden, så glemmer han det klør lidt. Og når jeg er hjemme igen, er stedet tørt og klør kke mere. Du skal passe på med, at berøre stedet mens det er vådt, andre dyr må ikke slikke på stedet. Og husk at vaske hænder når du har påføtr midlet på hunden. Det lyder dramatisk, men det er ikke så slemt. Jeg har har haft to hunde, hvor jeg har brugt det og ingen problemer med nogen af dem

• #32   28. jun 2011 takker

Kommentér på:
hjerte/lunge orm

Annonce