{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Kamphund angriber igen, igen.. {{forumTopicSubject}}

Så skete det igen, at en kamphund angriber en anden hund, denne gang en Labrador på10 år... At politiet ikke ville hjælpe da de ringede efter hjælp er fandme også grotesk....
Hmmm Ku være EB skulle lave en fast side ligesom: side 9, eller sporten, som bare omhandlede alle de overfald fra kamphunde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphund angriber igen, igen..
  • #1   2. jun 2009 Det er forkasteligt. Også at Politiet ikke vil gøre noget når der bliver ringet.
    Det kan ski ikke være rigtigt at man skal frygte at gå med sin hund pga. uansvarlige muskelhundeejere. Hvor svært kan det være at få en snor på?

    Overlevede Labradoren??


  • #2   2. jun 2009 Kenneth: den anden tråd omhandler en anden kamphund der bed en lille hund.

  • #3   2. jun 2009 Ja, men skulle selvfølig til dyrelægen...

  • #4   2. jun 2009 Kenneth B

    Behøver du at råbe??



  • #5   2. jun 2009 Kenneth B: undskyld med påstår du at hunde med tavle aldrig kunne finde på at overfalde en anden hund?

  • #6   2. jun 2009 Og i det andet tilfælde var hunden ikke forsikret, det skal virkelig koste kassen da det er et lovkrav

  • #7   2. jun 2009 Useriøse hundeejere er der desværre nok af derude... smiley

    håber der kommer et regelsæt der kan hjælpe på det hele
    men det er nok svært at komme med noget der rent faktisk kan opretholdes og tjekkes.


  • #9   2. jun 2009 Hunde af disse racer er da ikke mere "lovlydige" fordi de har en tavle... Selvfølig kan hunde med tavle også angribe... Det har jeg da set levende beviser på.... AT der måske ikke findes Pitblandinger og Pit`s er derimod en anden snak... At man måske heller ikke ser Johnny og Mujaffa med en Amstaff med fin tavle fra en anerkendt opdrætter , og de så måske mister interessen for denne race, hvis man skal give mere end de 3000,. der står ca. 500 til salg af ...
    Men igen, hvad bliver så slæbt ind i landet....? Bullycutta?


  • #10   2. jun 2009 Kenneth B: Nu kan du ikke vide om de er med tavle eller ej, så det er noget af en påstand at komme med.

    Ud over det - så kan man altså ikke sige at de der køber blandingshunde er mindre seriøse end andre.
    Jeg har en blanding, træner fast og sigter efter konkurrencer, har forsikring og giver min hund hvad den behøver.
    er jeg useriøs?

    Synes du smider rundt med påstande.... Jeg kender skam folk med tavle hunde som aldrig nogensinde skulle ha haft dem...


  • #11   2. jun 2009 Godt sagt Krumme.

    Desværre sker jo det, at alle muskel/kamp hunde bliver slået over en kam, således at seriøse og ansvarsfulde ejere også bliver straffet.


  • #13   2. jun 2009 Krumme: Enig - på med snoren!

  • #14   2. jun 2009 - Og det gælder alle hunde!

  • #15   2. jun 2009 Man VED det ikke, man kan gisne og håbe. og man har da nok en større sikkerhed for hvad der kommer ud - ja.
    Men det er ikke ensbetydende at alle blandings hundeejere er useriøse og alle blandingshunde er kamphunde... det er en gang fis


  • #16   2. jun 2009 Om de har tavle eller ej er ikke det vigtiste stykke papir, det er derimod den lovpligtige forsikring. Og det er skræmmende vor mange der undlader den, om det er amstaff ejere eller gravhundeejere

  • #17   2. jun 2009 Kenneth: jeg er uddannet lydighedstræner, træner 2 x ugentligt på baner, mine hunde og andres.. Vi har alle forsikringer på vores hunde, går ALTID i snor! og vores 2 GD har ikke tavle...Men gav alligevel 6000,. for Groggy , for det skulle bare være ham!
    Useriøs? NEJ! Har skam haft mine tavle hunde... Kan ikke se hvad der gør hunden bedre af den grund... Den ene døde som 6 mrd, den anden som 6 års..


  • #18   2. jun 2009 Kennneth: ja det er jo det jeg skriver længere oppe, man sikre sig hvad der er i hunden....

  • #20   2. jun 2009 Krumme, læste i den anden tråd, at du skrev, at det var blevet påbud, at hunde skulle være i snor i byer med mindst 15.000 indbyggere. Er det noget nyt? For det ville være super, at den sætning med, at de enten skal i snor eller være i følge med en person, der har fuld kontrol blev ændret til SNOR, slut:) Det er åbenbart et fortolkningsspørgsmål af de helt store om hvorvidt man har kontrol eller ej. Jeg sidder sådan lidt isoleret i de svenske skove og kan ikke se andet end svenske tvkanaler...jeg har ikke lige fået tjekket netaviserne;)
    (link fjernet)


  • #21   2. jun 2009 Ja det er rigtigt, at der er flere overfald fra kamp/muskelhunde uden tavle, end dem med, men det er der flere grunde til. Og flere af de grunde har ikke noget med tavlen at gøre.

    -Der er vel kun tavle på 10-20% af de muskel/kamphunde vi har i Danmark, derfor vil vi naturligvis også se flere overfald af dem uden, end dem med.

    -Der er generelt en dårligere avl omkring hunde med tavle, end dem med.
    Og især med muskel/kamphunde, hvor der bliver avlet på alt der kan gå.

    -Der er også forskel på de personer, som køber med/uden tavle, når det drejer sig om muskelhunde. Over 90% af dumme brianer, blonde naive piger, muhammed og fyre med for lavt selvværd, de køber uden tavle, da de ikke gider betale prisen, og de tit vil have en hund her og nu.


    Så ja, der er flere overfald fra muskelhunde uden tavle, end dem med, men man kan bare ikke stille det hele så sort og hvidt op, at det er direkte pga tavlen.
    Hvis de samme useriøse personer fik de samme hunde, men bare med tavler, så ville vi også se masse af overfald. Det genetiske ophav ændrer sig ikke, bare fordi der er tavle på.
    Og man behøver ikke være en useriøs hunde ejer, bare fordi man ikke har tavle på sin hund. Dog vil jeg medgive, at inden for muskel/kamphunde er den ukontrollede avl et problem.


  • #22   2. jun 2009 Der er selvføilg mere styr på avlen, og generne fra forældrene... Der findes gode opdrættere som sætter alt ind for, at lave "den raske hund..." Heinde er en DDB opdrætter som har brugt 8 år på, at finde tæven som var ideel til avlen.. det er "smukt" i mine øjne..

    Kenneth: Vi har tilbudt muskehunde igennem mange år, at deltage i vores træning, men det var begrænset hvad der tilmeldte sig... Dem der gjorde gik igennem hvalpeholdene, og så blev hundene aflivet eller solgt, da de havde for store problemer.. Nu har vi i klubben valgt, at afvise på de ældre hold, da flertallet af vores medlemmer er nervøse..


  • #23   2. jun 2009 Eiii, det er altså en gammel myte den der, M&S. Den må du sgu længere ud på landet med;DD Tavlekræ kommer GENERELT mere til dyrlægen og bliver regitreret i en sådan undersøgelse fordi ejeren har givet mange penge for hunden og er ret pylret ved mindste nys:) IKKE derved sagt, at tavleløse ikke kommer til dyrlægen, for liiige at komme den i forkøbet;)

  • #24   2. jun 2009 M&S- Hvilke beviser har du for den påstand om, at blandingshunde er sundere end tavlehunde?

  • #25   2. jun 2009 Hvis man tager en hund med DKK tavle, som fra hvalp til 2 års alderen har været til dyrlæge mange gange pga. vacinationer, hd test, øjen test, blod prøver, lever og hjerte test.
    Er den hund så mere "usund" en en hund af samme race, som aldrig har været ved dyrlægen...?
    Og hvilken en af dem er bedst egnet til avl...?

    Man kan altså ikke stilla alting op sådan i sort og hvidt og sige, at tavle hunde er mere usunde, bare fordi de er mere til dyrlæge.
    Ligesom man heller ikka kan sige at det kun er tavle løse muskelhunde der angriber. Man bliver nødt til at se det der ligger bagm, og se på helheden.


  • #26   2. jun 2009 Kenneth B - hvor er jeg snart træt at dit " hunde med tavle overfalder ikke " folk der har hunde uden tavle er useriøse" det er en gang fis at sige.

    jeg siger min mening!!! - Det er jo efterhånden ikke noget nyt smiley
    Håber snart der sker noget, eller at folk begynder at tage sig sammen.


  • #27   2. jun 2009 Jep vi e alle forslkellige. Ekstrem avl er ulækkert og uetisk, men ikke al tavleavl er ekstrem avl. Ligesom ikke al avl uden tavle er noget skidt;)
    Mht. min race, som jo desværre ikke er den sundeste i verden:(, så ville jeg ønske, at der kom nogle avlrestriktioner: Som det er nu er en 2. præmie på en udstilling nok og du kan avle. Laaangt de fleste opdrættere tjekker naturligvis eres hunde inden avl, men jeg synes det bør være et krav og ikke op til den enkelte.


  • #28   2. jun 2009 So true, Tonny:)

  • #29   2. jun 2009 M&S-
    Citat: Desuden er det jo faktisk blevet besvist a blandingshunde eller ikke avls hunde er sundere helbredsmæssigt end tavle hunde.

    Spørger bare hvor bevidset er?


  • #31   2. jun 2009 Ja det er jo lidt en håbløs diskussion, M&S, hvis du udelukkende bygger din teori på den ene udsendelse...det er da om noget et bevis på mediernes magt:S

  • #32   2. jun 2009 ..ok, så kom den anden lige med...men alligevel, lidt snævert reference grundlag, synes jeg;)

  • #33   2. jun 2009 Jeg kender da også til tilfælde med fine tavlehunde der har været meget syge. Men jeg tror, som en anden også er lidt inde på, at div. sygdomme i mange tilfælde ikke bliver opdaget hos hunde uden tavle, fordi de netop ikke bliver tjekket for HD osv.
    Jeg kender faktisk kun hunde uden tavle, og de er da alle søde og dejlige hunde, men om de generelt er mere sunde end dem med tavle tvivler jeg på


  • #34   2. jun 2009 Zzzzz...

    hold kæft i har sku da heller ikk andet og tale om her inde:)

    folk skal nok læse det eller høre det i tvet,




  • #35   2. jun 2009 For mig lyder DU som en useriøs hundeejer Kenneth... Du lyder overhovedet ikke som en der sku ha hund... Og slet ikke sådan en hund...

  • #36   2. jun 2009 Kenneth: nå men så er jeg da total uansvarlig hundeejer, har 2 stk uden nogen former for papir,

  • #37   2. jun 2009 Har ik lige læst alle indlæg..

    Men jeg har tidligere forsvaret disse hunde, men det kan jeg simpelthen ikke stå inde for længere!!! Det kan sgu ikke passe at de hunde skal angribe konstant, og jeg må desværre erkende at jeg ik længere synes disse hunde skal være lovlige!


  • #38   2. jun 2009 Kenneth B: Undskyd mig men hvad fanden er det for noget lort at lukke ud???

    Jeg har ik papir på min hund og jeg er absolut IKKE en useriøst hundeejer!! Man kan fandme ikke kalde folk for useriøse fordi de ik bruger flere 1000 kr på et stykke papir hvor der står hvad det er for en race hund man har! Nu må du sgu lige styre dig!


  • #39   2. jun 2009 Suk...det er kun 1 dag siden vi sidst havde lignende tråd....forbyd "lortet"

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #40   2. jun 2009 Jeg vil så gi Kenneth ret i hans formodning vedr muskelhunde og bid, og at dem der bider ingen stamtavle har.

    Nu er det jo sådan, at Amstaffen har et MEGET vigtigt avlskrav, som kun få andre hunde har (ik engang Rottweileren), nemlig at de skal bestå en mentalbeskrivelse FØR der må avles på dem.
    Ligeledes koster en Amstaff med tavle ca 10.000,- hvilket heller ik appelerer til dem der ejer de hunde hvor det går galt.
    En uden stambog til 2500,- der kan alle være med

    Så jer der skriver "Nej det behøves ikke, skal bruges til familiehund" under stamtavle ved jeres hund, i har sørme ik fattet en bjælde af hele problematikken....hvilket er MEGET ærgeligt for racen



  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #41   2. jun 2009 Nå så stoppede festen?

  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #42   2. jun 2009 Maria

    Snup du hellere en pernodil og skrup i seng *S*


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #43   2. jun 2009 Mangler virkelig at dem der udtrygte negavitet mod Kennets indlæg, at de NU siger noget......

  • #44   3. jun 2009 Anne R: Ja jeg udtrykkede negativitet mod Kenneth B's indlæg.
    Man kan ikke generelisere på den måde og man kan ikke stille en tavle som sikkerhed for at hunden aldrig er/bliver aggressiv.
    Men rigtigt at de fleste useriøse ejere ikke vil give 10.000kr for en hund, men der findes også dem der der er seriøse nok, men ikke har hvad det kræver at varetage en sådan race - og for dem kan det også gå galt.


  • #45   3. jun 2009 Hold da kæft hvor burde min hund have bidt mange efterhånden... Jeg har ikke stamtavle på ham!!

    Ja han er blevet beskyldt for det én gang fordi han huggede ud efter en hund (Og nej det skyldes ikke et skide stykke papir jeg ikke har), men problemet her var bare at han ik engang var over ved hunden for hans snor var låst, og hende der kom med sin hund og stod og brokkede irettesatte sgu ik engang sin køter da den stod i MIN dør og knurrede af mig!! Og lur mig om ikke der er stamtavle på den hund!

    JA min hund har visse hunde han ikke kan lide og bider ud efter, men mon ikke alle hunde har det sådan?

    Skal man også lave stamtavle på folk der er voldlige? For et stykke papir gør åbenbart forskellen i jeres øjne!!


  • #46   3. jun 2009 Maria... Nemlig!

Kommentér på:
Kamphund angriber igen, igen..

Annonce