{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Halsbånd eller ingen? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige fået min første hund og er ikke helt inde i alt det med hunde i nu, så derfor vil jeg gerne bede om lidt hjælp. Jeg har købt en dejlig blanding mellem en golden retriver og en samojed.
Han er lige blevet 9 uger i dag og han har været vantil der hvor han kom fra, at have halsbånd på siden han var tre uger.
Men jeg har fået afvide af folk, at når man har en hund der har sådan en pels, så er det ikke godt at de har halsbånd på andet end når de skal i snor, for ellers ødelægger det pelsen og de bliver tundhåret der. Er det rigtig? er det ikke godt at de har fast halsbånd på nu hvor er gerne vil have den på eller?

Håber I vil hjælpe mig, jeg vil gerne gøre det bedste for ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd eller ingen?
  • #1   29. okt 2007 Du bør købe et rundsyet lædrhalsbånd. Det skåner pels. Det er lovpligtigt at hunden bærer hundetegn, så halsbåndet skal på. Udenfor matriklen, forstås.

  • #2   29. okt 2007 Du skal gøre, hvad du føler for Christina.
    Bare sørg for, at hunden bærer tegn så den kan findes igen, hvis den får held med at smutte fra dig.

    Og så skal den selvfølgelig altid have halsbånd eller sele på, når du ikke er hjemme ;o)


  • #3   29. okt 2007 Ikke sele når den er uden opsyn.

  • #4   29. okt 2007 Tak for alle de gode svar. Det er dejlig man kan få noget hjælp, nu hvor man er ny inden for det. Man vil jo bare gerne gøre det der er bedst for ham.
    Det er en svær beslutning når han er så glad for at have den på. Hvis man tager den af, gør han alt for at få fat i den igen.
    Men på den anden side vil jeg give ret i at han er lidt tundhåret der hvor halsbåndet sider, forsat til resten, så jeg kunne godt forstille mig at du (Lars E) har ret i det bliver slidt af når det er sådan noget fin pels de har.

    Tusinde tak for de gode råd


  • #5   29. okt 2007 Jeg har ikke halsbånd på min hund. Bla. også fordi jeg er bange for at hun skal sidde fast med det og komme til skade, når hun ikke er under opsyn.

  • #6   29. okt 2007 Ingen halsbånd i hjemmet her hellere... Det ødelægger pelsen og er unødvendigt når hundene alligevel ikke har mulighed for at stikke af (bor i lejlighed)

Kommentér på:
Halsbånd eller ingen?

Annonce