2.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Krydsning af bichon og coton Krydsning af bichon og coton

Kære alle sammen smiley .
Mit sidste indlæg om hvilken hund vi skulle vælge, tog I rigtig godt imod, og kom med en masse dejlige forslag smiley . Det vil jeg gerne lige sige tak til smiley .
Vi er fundet frem til at vi ønsker en Coton Dé Tuleár, da den er en lille dejlig hygge hund men også kan bruges til agility smiley .
Nogle af vores nære venner, har en dejlig Bichon Havanais, som skal bruges til avl. smiley . Han er sund og rask, og har det dejligste sind smiley .
Vi vil gerne have en Coton i DKK kennel klub, med DKK stamtavle.
Mit spørgsmål falder på om vi må få hvalpe med en Bichon? (også i dkk kennel klub)
Er der nogle regler omkring at man skal avle på den samme race i DKK? Vi vil nemlig gerne have hvalpe, og jeg er hjemme på orlov.
Men er der nogle regler i DKK (Dansk Kennel Klub) om at man ikke må krydse smiley ??
På forhånd Tak smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krydsning af bichon og coton
  • #2   15. aug 2016 Minion: Tak for hurtigt svar smiley . Men er det lov pligtet at man ikke må blande i DKK? Eller gør det bare at de ikke kan få stamtavle? smiley

• #3   15. aug 2016 Du godt blande 2 DKK hunde, men hvalpene får ikke stamtavle.

- Hvorfor ikke bare avle rene Cotons? smiley

• #4   15. aug 2016 Hvis i blot har en hund med en DKK stambog, ikke er DKK opdrættere eller er ligeglade med DKK stambøger på hvalpene, så kan i krydse i øst og vest. Der er ikke noget i dansk lov der forhindre jer i det. Men i kan ikke stambogsfører blandinger i DKK.
    Meeen der er da lang vej fra lige at have besluttet sig for en race man gerne vil have og så til at sige 'vi vil gerne have hvalpe' smiley Vent nu lige og se hvordan det går med jeres fremtidige hund inden i planlægger at lave hvalpe på den smiley

• #5   15. aug 2016 I avler jo kun i DKK hvis i avler med stamtavle. Når man blander racerne kan man ikke få stamtavle, og så er de ikke i DKK. Men hvis i vil have en coton giver det da heller ikke rigtig mening at blande den med en Bichon? smiley

• #7   15. aug 2016 Men hvorfor dog gå ud og investere i en stamtavle hund, for så blot at bruge den i blandingsavl?
    Altså ja, nogle bekendte har en dejlig hund, men det kan i da med garanti også finde hos en anden ren Coton.

• #8   15. aug 2016 Det er da ret ærgerligt at gå ud og købe en stambogsført Coton, med et (formodentlig) godt avlsarbejde bag, og så bruge den i blandingsavl. Jeg ved godt at i ikke ser det sådan, TS, men det er altså et kæmpe "fuck dig" i hovedet på dem der rent faktisk lægger et godt stykke arbejde i avlen af racen, og bruger tid og penge på at få lavet og registreret sundhedsresultater for at kunne drive et optimalt opdræt smiley

• #9   15. aug 2016 Nu ved jeg godt, at de fleste skriver, at I gerne må "blande". MEN vær obs på, at der er en del opdrættere, der skriver ind i deres købskontrakter, at hunden kun må benyttes til avl i DKK-regi (dvs. til at lave racerene hvalpe med stamtavle)
    Husk også at være ærlig overfor opdrætteren omkring jeres kommende planer med hvalpen - alt andet er ikke fair.

Og så vil jeg da sige det samme som de andre- hvis Coton er jeres drømme-race, hvorfor vil I så efterfølgende blande den med bichon?

• #10   15. aug 2016 Har du orlov de næste 2,5 år?

• #11   15. aug 2016 Intet i dansk lov siger du ikke må blande. Men DKK's reglement suger tydeligt at man kun kan avle i ét regi, dvs du kan ikke både blæse og have mel i munden.
    Ingen DKK opdrættere vil sælge dig en hvalp til blandingsavl, og jeg kan helt ærligt heller ikke se meningen. Hvorfor vil du have en DKK hund til blandingsavl?

• #12   15. aug 2016 Man parre sguda heller ikke hunde med hinanden udelukkede fordi de er søde.... ! smiley

Kommentér på:
Krydsning af bichon og coton

Annonce