9.437 visninger
|
Oprettet:
Chi-poodles - Chihuahua / Toy Puddel {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Er blevet TOTAL forelsket i denne lille chokoladefarvede bamse og synes at kunne læse mig til, at denne blanding er særlig populær i specielt England og USA, men endnu ikke er så kendt herhjemme??
Vil dog høre, om der er nogle af jer, der kender noget til avl af denne type blanding og evt. hvem jeg skal tale med. Det er vigtigt, at det er en Toy (miniature) Puddel og ikke en dværg Puddel. Dette pga. størrelsen.
Samtidig er jeg meget interesseret i, at høre om temperamentet hos dette yndige lille kryds...
Håber meget at nogen kan hjælpe??
På forhånd tak og god aften!
Hilsen
Rikke
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Hvis jeg var dig, ville jeg kigge på racer og så finde en med DKK/FCI tavle som du kan lide, og så finde en god opdrætter.
Det er ikke fordi jeg er tavlesnob, for har selv 2 uden tavle, men jeg var HELDIG, og jeg har lært af det, og næste gang vælger jeg selv med tavle.
Hvis du vil have en chihuahua, så vælg en med tavle, for din egen og hundens skyld, der er også brådne kar i tavleavlen, men ved DKK er der hundeweb, som jeg er sikker på at mange herinde gerne hjælper dig med, så du kan tjekke sygdomme osv. i linjerne bag, så du sikre dig bedst muligt en sund hvalp med en god psyke.
Det er desværre almindelig kendt i chihuahua kredse, at den er skamavlet og at det har resulteret i en del tavleløse hunde, som enten ikke passer på standarden, er syge eller har et rigtig dårligt sind. F.eks. er de meget bange/usikre og har et nervøst sind sådan generelt.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Du finder ikke en ansvarlig opdrætter af en chihuahua/pudel-blanding, så der er egentlig ingen grund til at købe når du ender med at støtte en skodavler
Hvad er det der tiltaler dig ved hhv. chihuahua og pudel? Vil også råde dig til at finde ud af dette, og så finde en ansvarlig opdrætter af en af racerne.
jan 2016
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
Er meget bevidst om, at den hund jeg skal have, skal komme fra et godt og trygt sted, så den er sund og rask i både krop og sjæl
Har allerede forelsket mig i en Havaneser, men faldt så lige over denne søde lille blanding og tænkte, at jeg ville forhøre mig lidt omkring den...
Hvalpefabrikker eller det der ligner skal jeg under ingen omstændigheder have noget at gøre med
Rigtig god aften
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Havaneser er også en lækker lille hund.
Du kan evt kigge på http://koebhund.dk/kb/hvalpeliste/list
Det er en hjemmeside DKK har lavet, hvor der står lidt om de forskellige racer og er hvalpeliste fra DKK opdrættere. Siden er vidst ikke helt 100% korrekt endnu, men synes den er værd at nævne.
Held og lykke med det hele, er sikker på at du nok skal finde dig en lille sød hund.
jan 2016
Kender en raceren Toy Puddel med det skønneste sind Kender ikke personligt Chihuahuaen særlig godt og synes som nævnt bare, at denne lille blanding ser helt fantastisk sød ud og spurgte derfor til det i dette forum...
Er jo allerede faldet pladask for en Havaneser Har haft en Tibetansk Terrier som barn og kender til Havaneseren, som har det samme, elskelige væsen, som jeg er vokset op med. Har brugt MEGET tid på at udvælge nogle kendeler, som jeg vil kontakte, så jeg er sikker på, at vælge det helt rigtige sted
God aften til dig
apr 2008
Du kunne jo også kontakte nogle havanese-opdrættere hvis der er nogle relativt tæt på dig (er ikke lige helt inde i hvor mange opdrættere af havanesen der er), eller havanese-ejere for den sags skyld, bare for at møde en masse eksemplarer af racen og virkelig få en føling med hvordan de er "IRL", er sikker på at flere ville være behjælpelige også selvom du ikke køber hund af lige præcis dem
apr 2008
jan 2016
jan 2016
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
jan 2016
Chi-poodles - Chihuahua / Toy Puddel