{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.282 visninger | Oprettet:

Skæv næseskillevæg - Nogen der har prøvet.. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer som har prøvet at få rettet sin næseskillevæg op? Hvis ja, hvordan foregik det? Ja, bare fortæl alt..

Sagen er den at jeg for nogle år siden fik et par knytnæve slag på næsen af en ung indvandre fyr imens en af hans venner holdt mig op af en væg..

Ja ja, det lyder voldsomt.. Men når en eller anden ung fyr hiver fat i min bror uden grund, så hiver jeg ham væk fra min bror og hans venner (altså den unge fyrs venner) lader det så gå udover mig..
Næsen blev tjekket på skadestuen efterfølgende..

Nå men, jeg har siden da haft en skæv næseskillevæg.. Næsen udenpå er ikke skæv, det er kun indeni..
Den er så skæv og løs at jeg kan rykke den på plads med en finger (den bliver så skæv igen så snart jeg fjerner fingeren)..
Og ikke nok med at den er skæv og løs, det er også meget generende, for 99% af tiden er der stort set ingen passage igennem næseboret og når der så endelig er passage, så bliver det stoppet lyn hurtigt fordi der bare ikke er ret meget plads..

Jeg har været til en øre- hals- næselæge sidste år.. Men Gudhjælpemig om han ikke sagde at min næse var helt lige og perfekt..
Ja uden på, men sgu ikke indeni.. Ellers ville jeg jo ikke kunne skubbe til lortet.. Der er ikke engang plads til en lillefinger oppe det ene næsebor, men der er plads til en langefinger oppe i det andet.. Og det er sgu da ikke normalt hvis næsen er helt lige og perfekt indeni.. (ja ja, jeg har afprøvet for at se hvor stor forskel der er på næseborene).. smiley
Jeg har endda papirer fra skadestuen, hvori der står at næsen er lige udenpå men skæv indeni..

Jeg ringer til en anden øre- hals- næselæge her i næste uge og får vedkommende til at kigge på næsen igen.. Men jeg er bare møg bange for at vedkommende også siger at den er lige indeni..
Men jeg har også på fornemmelsen at den første læge bare sagde at den var lige, for at undgå at lave noget ved den, selvom at det generer mig grænseløst..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv næseskillevæg - Nogen der har prøvet..
  • #1   21. mar 2014 min kæreste har fået gjort det og ja der er ingen forskel, han kan sjældent bruge næseboret :S og han SNORKER som en bjørn når han ligge rpå maven men kun med næsen

• #2   21. mar 2014 Jeg snorker vidst ikke.. Men ja, det ved jeg så ikke med sikkerhed da jeg jo bor alene og ikke har nogen der kan fortælle mig det.. smiley

Men jeg har stort set ingen passage igennem det ene næsebor, og det er virkelig generende..

• #3   21. mar 2014 Det her er hvad der står i de papirer jeg har fra skadestuen:

"Anamnese:
    20-årig kvinde har fået 2 knytnæveslag på næsen, har haft en
    anelse næseblødning, som er stoppet og føler nu, at næsen stopper
    til.

Objektivt:
    Pt. kommer ind, er vågen, klar og orienteret. Ikke akut påvirket,
    og næsen ses ikke at være fejlstillet eller hævet, ej heller nogen
    misfarvning.
    Ved inspektion med næsespeculum ses højre næsebor at være en smule
    mere tillukket end venstre, ingen blødning og ingen tegn på
    septumhæmatom. Pt. var ikke bevidstløs.

Behandling og plan:
    Pt. informeres om, at hvis hun opdager en fejlstilling af næsen,
    skal hun henvende sig til ØNH-læge på mandag, men at der ikke er
    tegn på fraktur af næsen, og hun går derfor hjem.
    Pt. er inf. om ovenstående og samtykker."

Næsen er blevet mere skæv indvendigt efterfølgende.. Men ud fra det der står, så er jeg ret så sikker på at den første ØNH læge jeg var til ikke gad at gøre en skid ved det..

• #5   21. mar 2014 Pernille - Amen manden er jo fuld af lyv når har siger at den er helt lige og perfekt indeni.. For hvis den var det, så ville jeg ikke skubbe skillevæggen på plads..

Sætter man en finger på hver side af min næse (på næsefløjene), så kan man også mærke en markant stor forskel..

Og det kan man dælmer ikke på en helt lige og perfekt næse..

Og hvis vi andre kan sige ting for at slippe for at lave noget, så kan en læge sgu også..

• #7   21. mar 2014 Altså næsen virker stadig.. Jeg kan da trække vejret og dufte ting.. smiley
    Vejrtrækningen er perfekt ud af det venstre næsebor, og 99% af tiden stort set ikke eksisterende ud af det højre.. Og det er jo ikke optimalt for nogen..

Jeg har aldrig før haft kunnet skubbe til næsevæggen.. Den har engang været helt perfekt.. smiley Men efter de knytnæveslag, så har den været gal..
    Og når skadestuen allerede samme aften som det skete kunne se at skillevæggen var blevet skæv (tog på skadestuen fordi at jeg var bange for at den var brækket), så er der jo noget om det.. Og det er desværre kun blevet værre igennem de sidste 4 år, så meget at det nu er generende..

Men som sagt jeg ringer til en anden ØNH i næste uge.. Og så snakker jeg med min alm læge om det på tirsdag når jeg alligevel skal derop til noget tjek..

Døjer meget med hovedpine, så har overvejet lidt om det evt. kunne hænge sammen med mine problemer med næsen..

• #8   22. mar 2014 Jeg blev opereret for et par år siden, mit var medfødt.. smiley
    Til forundersøgelsen kunne den første læge ikke se, at der var noget galt, men han tilkaldte så en kollega med mere erfaring som ikke var i tvivl! Jeg blev kamera undersøgt, blev du også det?
    Du kan bare sende Pb, hvis det er smiley

• #9   22. mar 2014 Jeps, jeg fik også stukket et kamera op i næsen, og hele vejen ned i halsen..
    Godt nok det mest ubehagelige jeg længe har prøvet..

Men hvorfor kameraet skulle helt ned i halsen, det er mig en gåde når det var næsen der skulle kigges på.. smiley

• #10   22. mar 2014 Jeg tror det er for at se, om der er andet en skillevæggen, der kan blokere luftvejene smiley Men jeg synes helt klart, at du skal få en Second opinion smiley

• #11   22. mar 2014 Ringer til en ØNH på mandag.. Så jeg håber lidt at jeg kan få en tid inden uge 15.. Og hvis det ikke er muligt, så i uge 16.. Skal nemlig i praktik på kommunen i uge 15, så der vil jeg helst ikke tage fri for at gå til lægen.. smiley

• #13   22. mar 2014 W - Hehe.. Jeg har så ikke prøvet at føde (har ingen børn), så har ingen anelse om hvordan det føles.. smiley

Men umiddelbart skræmmer det mig ikke at det kan gøre voldsomt ondt bagefter..
    Har prøvet lidt af hvert efterhånden..
    Operation i begge håndled for seneskedehindebetændelse, fået revet neglen af 7 gange (3 gange på den ene og 4 gange på den anden) og reduceret dem en gang på hver storetå, slået hagen ned i et par brosten, syet med 8 sting i skinnebenet uden bedøvelse og ligget på maven i 2 timer for at få lappet mit ben sammen med 24 sting.. smiley

Så en OP i næsen og efterfølgende smerter skræmmer mig ikke lige.. smiley

• #15   22. mar 2014 Haha, det skal ikke undre mig hvis jeg er en herre pylderrøv det skal pusse nusses om af min mor, hvis jeg får den rettet.. smiley

Men så er det jo godt at min mor ikke bor så langt væk fra mig.. Ca. 15 min gåtur.. smiley

• #17   22. mar 2014 Jeg tænkte nu mere at så kunne mor bevæge sig ned til mig.. smiley smiley

• #19   22. mar 2014 Jah ikk? smiley

Og så kan hun jo også lufte vapsen samtidig.. smiley

Kommentér på:
Skæv næseskillevæg - Nogen der har prøvet..

Annonce