{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

En trist bekendtgørelse {{forumTopicSubject}}

Sikke en lorte dag i dag.

Har måtte sætte mig hen og gennemtænke alt i punkt og prikke og er virkelig forvirret og skide ked af det sammen tid med jeg er skide glad og stolt.

Sagen er at jeg til sommer skal være far igen til mit 3 barn og glæder mig som en sindssyg, er stolt over at skal være far igen.

Men i det er jeg også nødsat til at se i øjne at for mig bliver det et stort ansvar at skal have og træne to hunde oven i at have tre børn som alle er under 5 år.
Har måtte give indse at jeg ikke kan give 2 hunde den fulde opmærksomhed samt træning oven i 3 børn.

Ved mange bliver sure over sådanne noget her men for mig er det vigtigst at hundene trives med træning osv hvilket je bare ikke kan se jeg vil kunne.

Så må desværre meddele at jeg bliver nødsat til at skille mig af med Eyjo.
Hun skal flytte til et hold venner som også er en børne familie som ønsker at udstille og gå meget op det.


Ser mig helst fri for negative henvendelser da dette har taget hårdt på mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En trist bekendtgørelse
  • #1   4. jan 2014 Jeg synes det er flot du kan forudse problemet og gør noget ved det inden det går ud over hund eller børn smiley
    Jeg venter selv mit 3 barn til sommer og her kommer den ældste til lige at være fyldt 3 år når hun bliver storesøster for 2 gang..


  • #2   4. jan 2014 Du har truffet en hård men for både dig og Eyjo en rigtig beslutning (det er jo i bund og grund kun dig, der ved det - det ved vi andre ikke noget om). Du har set fremad og ageret ud fra det bedste for dine hunde - og måske især for Eyjo. Dit liv ændrer sig fremadrettet - og du havde sikkert ikke forudset det, da du anskaffede Eyjo.
    Jeg håber det bedste for din hund - der trods alt bliver i din omgangskreds, så du kan følge hende smiley

    Og så tillykke med din kommende nummer tre smiley smiley


  • #3   4. jan 2014 Åh det er jeg virkelig ked af at høre smiley smukke fine Eyjo smiley
    Men hatten af for at du tager ansvar for det levende væsen du har anskaffet. Det er en utrolig svær beslutning, men det er sgu flot gjort!


  • #5   4. jan 2014 Synes det vigtigste må være at hunden har det godt, og det ved du jo at den vil få.

  • #8   4. jan 2014 Det er en hård beslutning, men jeg er sikker på at det er den rigtige, og så er det så bare dejligt, at du har fundet den helt rigtige familie til hende. Jeg er helt sikker på, at det er en god beslutning du/I har truffet

    Tillykke med den kommende baby smiley


  • #9   4. jan 2014 Jeg synes det er rigtig fint du gør dig disse tanker inden Eyjo bliver ældre og mere knyttet til jer og Cooper. I og med det er nogle I kender, der skal have glæden af hende, har du jo også mulighed for at følge hendes udvikling og trivsel. Jeg kan godt forstå din følelse og tristhed, men du gør det rigtige for både jer og Eyjo pigen, vær stolt over at du er en af dem, der kan forudse og forebygge og glæd dig over alt det gode der kommer til at ske i fremtiden smiley

  • #10   4. jan 2014 Mange tak alle sammen det varmer

  • #11   4. jan 2014 Jeg synes også det er den rette beslutning..... smiley ..... der er grænser for hvad man kan nå.... smiley

    Når det er sagt............. Så håber jeg at man vil have den samme indstilling til ALLE andre , der der står i samme situation........såsom ny baby i familien....ny lejlighed..... allergi....arbejdstider....økonomi ... osv.

    For desværre ser man faktisk normalt , at folk bliver haglet ned her på HG.... hvis man har købt en hund/ hvalp..... og skal af med den få måneder efter...... pga. uforudsete situationer.... smiley .............. men der glæder mig da , man har ændret indstilling.... smiley


  • #12   4. jan 2014 Jeg er også blevet bedt om at hjælpe med at træne hende til udstilling så jeg for hende jo at se hehe

  • #14   4. jan 2014 Selvfølgelig er det en god beslutning, jeg kan bare ikke sætte mig ind i det. For jeg har valgt børn fra, jeg har valgt at have hund smiley

    Men selvfølgelig skal hundene have det godt.


  • #15   4. jan 2014 Jeg er helt enig med Nittib, vi ved ikke altid hvad fremtiden bringer, mange ting kan ændre sig. Desværre er det ikke alle der deler den holdning.. Synes af og til det er set herinde, at folk bliver sablet ned fordi de må skille sig af med en hund.

  • #16   4. jan 2014 Og tillykke med den kommende familieforøgelse for resten smiley

  • #18   4. jan 2014 Tak

  • #20   4. jan 2014 Øv hvor ærgerligt at I må af med skønheden. Men jeg kan sagtens følge dig, og jeg tager hatten af for at du tænker på hundene, frem for dig selv. Du havde ikke forudset at i skulle have barn nr. 3 da du fik Eyjo hjem, så jeg kan ikke sige noget negativt om din beslutning.

  • #21   4. jan 2014 Tillykke med familieforøgelsen smiley
    ærgeligt i skal af med den lille prop, men skønt i kan følge hende smiley


  • #22   4. jan 2014 Nej man kan roligt at alle vores børn faktisk er upser, overvejer at klippe strengen nu

  • #23   4. jan 2014 Nu er jeg IKKE een af dem , der sidder med løftet pegefinger , hvis folk skal af med deres hunde / hvalpe...... har aldrig gjort det... og kommer heller ikke til det.

    Jeg har selv formidlet 2 af mine hunde andre steder hen... + afleveret 1 tilbage på internat....( i de 47 år jeg har haft hunde ).. derfor forstår jeg godt TS .

    Det er slet ikke det....... men jeg vil stadig mene at HG indtager førstepladsen i Dobbelt-moral i mange tilfælde..... smiley

    Bare man vil tænke lidt over det , når der dukker andre tilsvarende tilfælde op ... smiley


  • #24   4. jan 2014 Nittib...præcis, det kommer som altid herinde meget an på hvem afsenderen af et indlæg er......

  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #26   4. jan 2014 I bund og grund må man da mene at når folk skal af med deres hund at det er en velovervejet beslutning?

    Der er vel ingen som impuls sælger deres hunde, fordi de ikke lige gider gå en tur i dag fx?

    Jeg kan sagtens forstå at have to hunde og tre børn er hårdt, især når du ts selv har skrevet at du ofte arbejder rigtig meget pr måned, så er det hårdt for din kone at stå med det hele alene, så der er ingen løftede fingre herfra.



  • #27   4. jan 2014 En trist beslutning, men du kan være stol af dig selv, at du allerede nu kan træffe sådan en hård beslutning fremfor at vente til det hele er gået i ged...
    Lyder til du har fundet et super godt hjem til hende smiley


  • #28   4. jan 2014 Tak

Kommentér på:
En trist bekendtgørelse

Annonce