{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Kan man ikke godt klage over det? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Har altså lige brug for andres syn, end bare min kæreste og moster som er enige med mig.

Sagen er den at da vi overtog vores bolig i december måned, der påpegede jeg at et hegn ind til naboen er pilråddent, og viceværten lovede det ville blive udskiftet hurtigst muligt ( det er så råddent at det er faldet sammen på midten) . Efter noget tid spurgte jeg ham så om det snart ville blive lavet, og fik at vide at det ville blive skiftet, når de lidt senere på året skulle skifte beklædning på skurene, fair nok ingen problem.
Nu er de så igang med at skifte beklædning på skurene, og når til vores i næste uge. Jeg tager derfor lige fat i håndværkerne, og høre om de har fået fortalt det skal skiftes, og nej det havde de ikke, men de ville lige snakke med viceværten.
10 minutter efter kommer viceværten og ringer på ( kæresten der snakker med ham) , og han siger at det altså ikke bliver skiftet nu, da de først skal finde penge til det, ellers vil det blive lagt oveni vores husleje.
Her må jeg altså erkende jeg bliver en anelse irriteret, for de lovede altså ved indflytning det ville blive ordnet hurtigst muligt.

Da vi sagde ja til vores bolig, var der desuden også et hegn i bunden af haven, det var godt nok råddent som det ind til naboen, men det var der. Men det fjernede viceværten , og vi fik besked på at hvis vi ikke ønskede en helt åben have, ja så måtte vi selv sørge for hegn. Igen okay det måtte vi jo så gøre. Vi har været nødsaget til at bruge en midlertidig løsning ( lamel hegn), og de er nu ved at lave nyt hegnreglement , og vi skal derfor have udskiftet vores hegn igen, og til en bestemt type, og det skal vi selv punge ud for igen.

Men her kommer vi så til hvor jeg bare bliver lidt mere irriteret. En af de andre beboere har fået udskiftet et stykke hegn, og det er endda netop det ud mod stien, som vi har fået at vide vi selv skal betale. Og hvorfor kan hun få det skiftet, og endda på deres regning, når vi ikke kan få skiftet det stykke hegn, som rent faktisk er blevet lovet os, og som de skal sørge for er der.

Kan jeg ikke godt tillade mig at sende en mail til boligforeningen, selvfølgelig i en pæn tone, hvor jeg forklare dem om vores frustrationer, og at vi faktisk ikke syntes det er fair ( her snakker vi om det stykke hegn ind til naboen) ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man ikke godt klage over det?
  • #1   31. aug 2013 jo det ville jeg da gøre, der må jo være ens regler for alle, når det er en boligforening

• #2   31. aug 2013 Karin: Det er jo også det vi selv mener. Altså fair nok vi selv skal betale det hegn ud mod stien, det er jo ikke det vi brokker os over. Men de havde altså lovet at få skiftet det ind mod naboen , men nu er det igen igen udskudt. Og når man så ser en anden har fået skiftet hegn, og endda det man selv skal betale, ja så bliver jeg bare ret irriteret.

• #4   31. aug 2013 Jeg kan ikke huske om det blev skrevet på den der tjekliste, men det er jeg altså ret sikker på det gjorde. Men allerede inden vi havde sagt noget om hegnet, der havde viceværten sagt, at det ville blive skiftet hurtigst muligt.

Men uanset hvad, så står boligforeningen for at vedligeholdelse af det hegn der afskiller grunden mod naboen, så der er ikke rigtig noget at rafle om. Og det er virkelig pilråddent, som sagt er det faldet sammen på midten, det svejer når det blæser meget, og flere af brædderne er rådnet halvt op.

Jeg vil få formuleret en pæn mail til boligforeningen, og så må jeg håbe de vil gøre noget ved det. Vi får ny nabo her indenfor kort tid, så vi havde jo egentlig håbet på det kunne blive klaret nu her , som jo også var lovet.

• #6   31. aug 2013 Nej er jo netop det Pernille, og sådan helt seriøst, så tror jeg hegnet kollapser til vinter, hvis det ikke bliver skiftet. Vi har sat trådhegn op foran, simpelthen i sikkerhed hvis det nu braser sammen, så vores hunde ikke kommer til skade, og ikke render ind til naboen.

• #8   31. aug 2013 Det syntes jeg godt at I kan

• #9   31. aug 2013 Men husk at i kan ende uden hegn, hvis udlejer bare piller hegnet ned og det er det, der er umiddelbart ingen regler om at der skal være hegn i en have;)

• #10   31. aug 2013 Normalt står lejer selv for alt i haven. Boligselskabet kan rive hegn, udestuer og træer ned, men de skal ikke sætte nyt op. Det står man selv for.

• #11   31. aug 2013 Vi får ikke betalt hegn, fliser og den slags, derimod kommer der gratis hækplanter (bøg) når man beder om det.....

• #12   31. aug 2013 kan godt være de ikke er forpligtet til at etablere hegn, men når de har gjort det hos naboen, så tror jeg da det er en mulighed, som boligforening må man jo have faste regler.

• #13   31. aug 2013 Jeg tror, jeg ville komme til at nævne den andens hegn ud til stien, som de har betalt, og så noget om, at det derfor undrer jer, at der nu ikke er råd til jeres hegn...

• #14   31. aug 2013 Det er ikke hegnet ud mod stien jeg vil klage over, det skal vi nok betale selv. MEN hegnet ind mod naboen, det er noget boligforeningen står for vedligeholdelse af, det har de skam selv fortalt.

Men når en anden beboer så får skiftet hegn, og endda det stykke man selv skal stå for, så bliver jeg ærlig talt lidt små muggen, for alle burde dælme behandles ens. Det eneste jeg egentlig kræver de fixer, det er det hegn til naboen, som er så pilråddent. Det andet skal vi nok selv finde ud af på den ene eller anden måde.

Karin og Linda I har forstået hvad det er jeg mener smiley Det kan jo ikke passe nogen kan få skiftet hegnet, og endda det andre får fortalt man selv står får. Og vi så ikke kan få skiftet det stykke hegn mod naboen, som vi endda er blevet lovet ville blive skiftet, og som vi har fået fortalt boligforeningen står for.

Kommentér på:
Kan man ikke godt klage over det?

Annonce