{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Tilløber-kat {{forumTopicSubject}}

Har i 3+ uger haft besøg af en lille tiger, som holder til rundt om huset og marken ved siden af. (bor et stykke ude på landet med få naboer) Naboerne har ikke fået ny kat, så det er ikke deres. Den er ikke øretatoveret!

I starten var den meget nervøs og holdt sig mange meter fra mig, men den er blevet meget mere tam, og er begyndt at komme for at snakke, og den kommer desuden, når den hører min stemme.

Jeg har ikke fodret den, men har givet den vand her i varmen...

Synes den er underskøn, men er ikke interesseret i flere indekatte, og det tror jeg heller ikke ville passe den.

Ville hjertens gerne fodre den, tage den til dyrlæge og få den neutraliseret, tatoveret og vaccineret, men spørgsmålet er, hvor meget udekat en udekat kan være? - Er der nogle katte, der er ude altid? - Har ingen udbygninger, hvor den kan være i kulden til vinter... - Men har et fyrrum...

Såfremt missetatten ikke beslutter sig for at fise af, vil jeg gerne "have den", men kan man det? ( ville selvfølgelig få den undersøgt for at se, om den har chip, og dermed ejere, men tvivler nu stærkt på det)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilløber-kat
  • #1   27. jul 2013 Tror godt den ville kunne leve med at komme i fyrrummet smiley
    Vores gæstedagplejer har en kat som bor ude året rundt.. Den har en kasse med halm som den Lan gå ind i og putte sig i smiley

• #2   27. jul 2013 Der er masser af katte, der lever med, at de kun kan gå ind i en lade eller et fyrrum. Så længe den kan ligge tørt, i læ og gerne lidt lunt, kan den sagtens klare sig. Man kan evt. stille en isoleret kasse op til den.

Få den lige tjekket for chip, gå efterlysningerne på dyrenes beskyttelsessiden igennem, og det bedste ville være, at du fremlyser den en 10-dages tid. HVIS nu nogen skulle eje den. smiley

• #3   27. jul 2013 Vi har en "gråmis" der har holdt til her i 3 år nu, aner ikke hvor hun kommer fra, ingen kender til hende.
    Hun var som du beskriver, halvvild i starten, men efter nogle måneder kunne jeg lige så stille komme til hende, lidt af gangen.
    Hun kommer slet ikke i nærheden af huset, men har slået sig ned i en carport med åben side. Jeg lavede en iglo til hende den første vinter, af tykke flamingoplader (havde nogle plader til overs fra byggeri) og tykke tæpper og ofrede et lammeskind til hende. Det var hun meget tilfreds med.
    når frosten har været slem, har jeg (ja grin bare) lavet en varmedunk om aftenen, og puttede ind under tæpperne, så der ikke blev for varmt, men blot frostfrit, og den holdt sig lun til om morgenen.
    Jeg har forsøgt at lokke hende ind i et lukket skur, lavet en lem til hende, men har fornemmelse af, at hun føler sig fanget derinde, hun vil have overblik, så hun vil kun være i carporten. Der har hun så boet i 3 år nu, og det fungerer fint.
    hun må være steril, for hun har ikke været drægtig og her er da fertile hankatte nok, så det ville være underligt andet..
    så ja, "din" kat kan godt leve udenfor, hvis der blot er læ for vejr og vind.

• #4   28. jul 2013 Den kan sagtens klare sig med et fyrrum smiley

• #5   28. jul 2013 Vidunderet...

Giver det lidt tid endnu, for at se om den virkelig har tænkt sig at slå sig ned her. Kunne også godt bruge en udendørs musefanger, for selvom vovsen gør sit bedste, er hun sjældent hurtig nok:-D

Susanne, hvor kan jeg fremlyse den? På DB, eller?

profilbillede
  • #6   28. jul 2013 Sikke smukke aftegninger!

• #7   28. jul 2013 Åh den er smuk!

• #8   28. jul 2013 Hvor er den fin!!

Jeg tror egentlig bare jeg ville fodre den i det omtalte fyrrum. Hvis der er lidt varme og læ der og den altid kan komme derind, så vil den fint kunne klare sig udendørs.

Men overvej hvordan du bor - om katten kan genere nogen eller den selv er i stor risiko for at komme galt afsted.

• #9   28. jul 2013 DB og de lokale butikker smiley

Den er jo spottet, hvor er den dog fiiiin smiley

• #10   28. jul 2013 Så er kattegrisen fremlyst, og inde på DB er der ingen, der mangler den... venter endnu med at tage den til dyrlæge, men alderen taget i betragtning, tror jeg snart det er på tide med en sterilisation:O ...

CH;
    Der er landbrugsmaskiner herude, men ellers kun grusvej og naboerne med de tilsammen 18 katte, hvoraf kun 1 er død de sidste mange år ( det var så mig, der fandt den med bagbenene klippet af og stadig levende.... og grunden til at mine katte forbliver indekatte) heldigvis er de fleste missere klogere og flygter.... Tror stedet her næsten er katteparadis...

Kommentér på:
Tilløber-kat

Annonce