{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Surprise ... eller nok nærmere ikke {{forumTopicSubject}}

Endnu en TS med et oplæg med restriktioner på hvad der måtte kommenteres på, og som sletter da det igen overraskende nok ikke lykkedes at få fok til ikke at kommentere på de (imo) groteske forhold der ville blive budt en lille hvalp.... smiley

Hvorfor F..... så overhovedet skrive det i oplægget, man kunne jo have nøjes med at spørge til renlighedstræningen ... smiley

Og som den sidste jeg læste skrev "mit hjerte bløder for den lille hvalp" Det gør mit også ....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surprise ... eller nok nærmere ikke
  • #1   17. apr 2014 En ting var, hvis ejeren var en ældre herre på over 60 år, som havde haft jagthunde hele sit liv... og altid havde haft dem på den måde... men en kvinde på 29 år...

• #2   17. apr 2014 Ja Hanne helt erlig hvorfor skrev hun egentlig det med baggangen

• #3   17. apr 2014 Jeg går simpelthen også bare glip af alt ! smiley

• #4   17. apr 2014 Carina det var en skam du ville heller ikke bryde dig om at en lille otte ugers hvalp kun måtte være i en baggang eller ude

• #5   17. apr 2014 Visse mennesker skulle slet ikke have lov til at holde dyr smiley

• #6   17. apr 2014 Tg hvis jeg var opdrætter og hørte at hvalpen kun måtte være i en baggang ellers ude ville jeg ikke sælge til vedkommende

• #7   17. apr 2014 Inger : samme her smiley

• #8   17. apr 2014 Nogen der lige forklare smiley ?

• #9   17. apr 2014 Hanne forklare du eller skal jeg

• #10   17. apr 2014 Så prøver jeg Det var en som skulle ha sin lille hvalp på lørdag ,og ville vide om det var best om natten at hun kaldte på hvalpen eller at hvalpen skulle vække hende hvis den skulle ud at tisse Den skulle være i en baggang Og der skulle den være hele tiden Den måtte ikke komme andre steder i huset Og det med baggangen var ikke til diskotion Og så skulle den ellers være udenfor

• #11   17. apr 2014 Ts spørger om vi ville vække hunden om natten for at tage den ud, eller vi ville vente til den vækkede os .. så oplyser hun at den kommer hjem på lørdag, og at den skal være meget ude, men ellers kun må være i deres baggang da de ikke vil have hund i hele huset, og at det ønskede hun ikke der blev kommenteret på .. folk spurgte selvfølgelig ind til om det kun var om natten, men det var det ikke .. hun ville så dog ligge sig ved den den første tid ...

Var lige ude og børste tøserne, derfor gik der lidt tid smiley
    Der blev spurgt om ikke hun synes det var synd, dertil svarede hun " nej, basta bum"
    Det var vi mærkeligt nok ikke enige i, at det kunne man godt med en gårdhund der er med ude hele dagen, når altså først den var voksen og blev godt brugt og træt om dagen, men at det synes vi ikke man kunne byde en lille hvalp ...

Og så kom sletteknappen atter en gang i brug

• #12   17. apr 2014 Hvorfor vil man så overhovedet have hund....?

Måske en voksen hund, der har levet sådan det meste af sit liv... Men ikke en hvalp da...

• #13   17. apr 2014 Undskyld Hanne jeg troede ikke lige du var på

• #14   17. apr 2014 @ Inger helt ok smiley

• #15   17. apr 2014 Hanne det er jo fordi vi begge er så forarvede

• #17   17. apr 2014 Jeg ærger mig over at jeg ikke spurgte hende hvor hun havde købt den lille hvalp Så kunne man måske nå at advare opdretter

• #18   17. apr 2014 Ja det er vi ... jeg får så ondt i maven, og kan næsten høre en lille udhvilet hvalp i baggangen om aftenen stå og pive når den kan høre flokken hygge i køkken og stue, og ikke må være med .... kan simpelthen føle at der inde i det lille hoved og hjerte er " hvad har jeg gjort, hvorfor må jeg ikke være med " bliver sgu så ked af det ....

Og så skrev hun at der kommer mange igennem den gang, ØH ja ..." Jubii der kommer nogen, vi skal lege, nusse være sociale, NÅE nej det var de minutter nu går de videre ind til deres liv på den anden side af døren" får det dårligt smiley

• #19   17. apr 2014 @ Vark ... forklaring i #10 og #11

• #20   17. apr 2014 @ Inger .. man kan jo frygte at opdrætter er en af samme skuffe ....

• #21   17. apr 2014 Puha ja hanne smiley

• #23   17. apr 2014 Ja Hanne det ved man jo aldrig Men det ville ikke røre mig at henvende mig til opdretter og indformere om han /hun ved hvad forhold deres lille hvalp kommer til smiley

• #24   17. apr 2014 kan end ikke huske Ts profil/navn ?? er hun stadig bruger eller slettede hun sig, eller kun tråden ??

• #25   17. apr 2014 Var det ikke Sofie hun hed

• #26   17. apr 2014 Pas .. så vist i farten at det var en Kleiner Münterlænder, hunden altså

• #27   17. apr 2014 Ja det tror jeg også det var En lille sød en

• #28   17. apr 2014 Hanne i det hun skriver det med baggangen Ved hun da fra starten at det er noget vi vil reagere på

• #29   17. apr 2014 Jesus Christ !

Tænk at folk kan være sådan i 2014.. smiley

Hvis hun har så meget imod at have hund i hele huset, så kan hun sgu sende den hjem til mig.. Her må de både komme i sofa, sengen osv.. Og det er på trods af risiko for uheld når der er tale om hvalp..

• #31   17. apr 2014 Jeg tror at den eneste grund til at de vil have hund er, fordi de går på jagt og der SKAL man have hund med.

Dengang loven om at man skal have hund med havde jeg en nabo 2 huse længere hen ad vejen som var jæger.

Han byggede et hundehus i den fjerneste ende af baghaven, kom hjem med en 8 ugers Klein Münsterlænder og så blev den placeret i hundehuset.

Den skreg og hylede nærmest i døgndrift. Efter ca 14 dage 3 uger var han træt af at alle os naboer klagede til ham konstant. Vi ringede også til hans arbejde. Så den arme lille hvalp blev solgt.

Kort efter solgte han huset og flyttede på landet. Jeg tror desværre at han efter flytningen igen anskaffede sig en ny jagthund.

• #32   17. apr 2014 Ja Anni På en måde var det en forkert lov der blev lavet Fordi så var der jo mange jægere som skulle ha hund ,selv om de egentlig ikke bryder sig om hunde ,Og kun har dem fordi de er tvunget til det

• #33   17. apr 2014 @ Batdog ... jamen enig, når det engang er en voksen hund, der er med ude hele dagen, og som aktiveres ... men nej ikke fra hvalpealderen allerede, som jeg skrev en hvalp er jo ikke på hele dagen, den har sin energi i portioner, og så skal den sove og spise indimellem, og så ud igen og være med ... men at regne med en kan være med hele dagen, og så holde sig i ro hele aftenen i en baggang der er hverken realistisk eller værdigt ...

Jeg ved da fra egne hunde, og andres at der i hvalpe alderen, efter aftensmad og hvile typisk er gang i den igen om aftenen ....

stadig ikke en måde jeg ville have hund på, selv en brugshund er i mine øjne et familiemedlem ...

• #34   17. apr 2014 Jeg så ikke tråden, men hvor gør det dog ondt at læse det i skriver.. Stakkels lille vaps smiley

Jeg forstår godt at man med hunde der er ude og laver en masse i løbet af dagen og man har mere end en, at de så primært er et sted i huset, men så har de jo også fået den opmærksomhed og aktivering de havde brug for i løbet af dagen, og så kan de sove alene.
    Men en lille vaps på 8 uger, nix never..
    Så kommer den direkte fra mor og søskende, og skal så bare være helt alene i verden smiley

• #35   17. apr 2014 Så ikke den oprindelige tråd.

Måske hvalpen er her fra
    http://www.specialdogs.dk/info-inden-hvalpe-anskaffelse/foer-hvalpen-kommer-hjem.html

• #36   17. apr 2014 Er der sådan en lov ??

kender da flere der går på jagt som ikke har hund??

• #37   17. apr 2014 Nej Dorte Det var en kleiner Munterlænder

• #39   17. apr 2014 hanne m
    Ja der er sådan en lov.
    Dem du kender som går på jagt og ikke selv har hund går vel sammen med en anden jæger som har hund.

• #40   17. apr 2014 @ Anni, det ved jeg så ikke, jagt er en ting jeg helst ikke taler med folk om ... men jeg troede ud fra det I skrev at alle der går på jagt skulle have hund, men det er altså nok at følges med nogen der har hund ?

For det giver da ingen mening at tvinge folk der går på jagt til at have hund i det daglige hvis ikke det er det de ønsker ..

• #41   17. apr 2014 Der er en lovregel om, at der altid skal være en apporterende hund med på jagt - tror nu nok, at bukkejagten er undtaget.

Det giver nu god mening, at der skal være en hund med, som kan hente de fugle, som er blevet skudt.

• #42   17. apr 2014 @ Dorte, ja selvfølgelig giver det god mening, bare ikke at alle der vil på jagt for små hobby også skal have hund ... så forstod jeg det bare i første omgang ...

• #43   17. apr 2014 Man kan jo altid kontakte den lokale retrieverklub. Der kan man helt sikkert finde en villig hund og hundefører.

• #44   17. apr 2014 Hanne he he der er to tråde vi skal svare i smiley

• #45   17. apr 2014 @ Inger ... ja det kører lidt på kryds og tværs ... man skulle kunne flette tråde sammen når man sådan får oprettet om det samme på samme tid .... smiley

• #46   17. apr 2014 smiley :D smiley :D smiley :D smiley

• #47   17. apr 2014 Jeg så heller ikke den oprindelige tråd, men stakkels lille hvalp. Ved ikke hvorfor man vælger at få hund, hvis man ikke vil være sammen med den. Men I er sikkert inde på det rigtige, at den skal bruges til jagt.

Er der nogle af jer, der så Dyreværnet på TV3, dengang det blev sendt. Der blev de sendt ud til et sted, der havde væddeløbshunde, der boede i hundegårde. Der blev ikke nogle sag ud af det, da det at have hunde i hundegård ikke er dyremishandling.
    Jeg tror godt en hund, kan have det godt i en hundegård, hvis den har selskab af andre hunde og bliver aktiveret dagligt. Det er nu ikke sådan jeg har hund, og jeg synes bestemt også, at man ikke kan byde en lille hvalp, at være helt alene fra start af.

• #48   17. apr 2014 Jeg forstår godt hvorfor hun slettede tråden, for hun vil jo nok hunden det bedste, hvis hun har fået at vide, at det er sådan man skal gøre, så kan hun jo godt blive lidt "skræmt" når "alle i verden" " skælder hende ud" jeg har ikke selv læst tråden, så jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan hun har fortalt det... smiley jeg mener selvfølgelig ikke, at det hun gør er det rigtige, men hvis hun selv tror det, så bliver hun nok lidt ked af det, når hun bliver "nedstemt" men igen, jeg har ikke læst tråden, jeg ved ikke hvordan hun og I har formuleret jer... smiley

• #49   17. apr 2014 ked af det virkede hun ikke ... tværtimod virkede det til at hun godt vidste at det med at den skulle være i baggangen kunne blive et emne der blev reageret på ...

Hun kunne rent faktisk i forhold til det hun spurgte om helt have undladt den oplysning, den havde ingen mening i den sammenhæng ... men der blev skrevet i oplægget at den skal være i baggangen, vi vil ikke have hund i hele huset, og det er ikke til debat ... den måde at udtrykke sig på fortæller mig at hun udmærket ved at der er andre måde at holde hund på, og at en del af de der er tilhænger af en mere familiær tilknytning af ens hun i hjemmet nok fandtes herinde ...

De fleste troede først at det kun var om natten den skulle være der, men da det stod klart at det var det ikke og Ts svarede at sådan var det "basta bum" så blev folk nok noget mere direkte ... men grove var ingen i det jeg nåede at læse ....

• #50   17. apr 2014 Nå okay... det kan jeg godt se smiley stakkels hvalp, hvorfor vælge at få en hund, når man alligevel ikke gider den?!

• #51   17. apr 2014 Vores hund har kun adgang til køkken, stue og for- og baggang.. Det er der nok nogen der vil synes er synd, men vi synes det er mere synd, hvis den kommer ind på børneværelserne, og fx spiser legoklodser eller lign.. Den har heller ikke adgang til 1. salen, da vi slet ikke kan se, hvad den skal deroppe..
    Den overholder fuldt ud, at den ikke må komme de steder.. Ligger bare på dørtærsklen, og kigger..

Hvis man vil begrænse sin hunds færden i huset til få rum, skal man som det allermindste sove ved siden af hvalpen, de første mange uger.. -det er i hvert fald min mening..

Så ikke indlægget, så kan ikke rigtigt udtale mig om mere..

• #52   17. apr 2014 @ Stine ... det du beskriver er jo også en del mere plads end en baggang .. og går ud fra I også færdes i køkken og stue, altså er sammen med hunden, fx om aftenen, det var bestemt ikke det den ts lagde op til at deres hund skulle være ... den skulle være med ude, meget og så ellers i baggangen, ikke ind sammen med familien om aftenen ... hun ville sove der med en den første tid, så det var fint nok ... men ellers var det en baggang de selv brugte meget til gennemgang, så hun mente nok at det ville være kontakt nok til hunden ...

Kommentér på:
Surprise ... eller nok nærmere ikke

Annonce