blodprøve og spisevægring :( {{forumTopicSubject}}
nu har Django på ca 3. uge ikke villet spise sit foder.
han tidligere villet spise alt han er blevet tilbudt, har villet arbejde for sin mad og søge i lang tid for at finde hvert eneste stykke hundemad hvis vi spredte det på græs mv
men han vil også spise lort og en morgen fik han spist en kæmpe hundelort uden vi så det, vi fodrede ham (150 gram tørkost) og han kastede det hele op - og ville ikke lige spise mere den morgen
til aften smagte han på sin mad men spiste kun lidt
næste morgen ville han ikke men han fik det en halv time spiste lidt og vi fjernede det. det samme om aftenen og dagen efter stadig uden stort resultat - bortset fra at han nu havde tabt sig!:(
og han skal jo vokse så turde ikke fortsætte sådan, så begyndte at blande med vådkost - han suttede det af maden og efterlod pillerne.
så forsøgte vi med Sashas foder det gled ned i to dage, så kattens foder og igen to dages effekt
og så begyndte han at spytte godbidder ud på tur og til sidst løb vi så tør for tørkost og jeg tog prøveposer med og det kunne virke til et måltid
nu kører vi kun på vådkost og det ryger nogenlunde ned
til træning i går begyndte han så at spytte coctailpølser og spyttede også osten ud, så kun frikadellerne var gode - men først efter en rystetur og grundig gennemtygning - så træning bliver lige pludselig en langvarig proces
i dag kan jeg så ikke længere bare slå det hen - han har gennem det hele været helt frisk og sig selv med alt andet end maden, men han takkede i dag nej til en rå øksebøf, og senere til en stegt oksebøf, og senere til en gennemtygget bøf....
nu vil jeg altså være helt sikker på at det er psykisk problemet er og ikke at han har en nyresygdom
kan sku ikke lade være med at være meget bekymret, den eneste sygdom jeg kan få til at passe er kronisk nyresvigt dog startet meget atypisk (fra en dag til en anden) men det er så tilgengæld en meget alvorlig lidelse der ikke kan kureres men kun udskydes
så øv altså og vil nu bare hurtigst muligt have det be eller afkræftet
ja vil bare lige dele og ynke mig selv lidt - fik godt nok lige en tudetur for det bliver bare værre og værre med hans indstilling til mad
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
dyrlæge er jeg selv og har haft mine kolleger med på sidelinjen - men et forløb der er startet så tydeligt med en hundelort, og så kun langsomt tiltagende kræsenhed har bare ikke givet anledning til at tro andet end at han er blevet meget mistænksom overfor nyt foder...
feb 2009
og så får han lov til det indtil han er lidt mere udvokset og jeg evt har fået lidt sul på ham igen, og så ma jeg prøve at få ham i gang med tørkosten igen ved at holde lidt igen...
for pt var barf heller ikke det mest oplagte tidligere tog han gerne et stykke optøet kød i en mundfuld - ned gled det hurtigere end en to tre, men i dag snuste han kun og bakkede så
apr 2008
Kan du ikke luske ham med på job i morgen og få taget den prøve ? Det tager jo ikke mere end 30 min før man får svar, bedre end at gå med ondt i maven i hvertfald.
Jeg håber virkelig det bedste for bassen:)
feb 2009
trænger bare lige til at få sikkerhed for at ham bare er tosset i hovedet
og efter i morgen starter jeg ham så på zylkene og DAPP for er det kun en ide han har fået må der givetvis være nogle aversioner mod mad, og tænker de to præparater evt kan hjælpe til et mere afslappet forhold til mad igen - han er jo da for søren en labrador:(!
apr 2008
feb 2009
apr 2008
jan 2008
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Jeg ville os gøre som du og få taget den hele store tur i morgen på klinikken.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Efter din beskrivelse lyder det ellers for mig, som om han har ondt i sin mund/tænder.
Held og lykke hos dyrlægen.
feb 2009
Det lykkedes mig dagligt at få næring nok i ham ny, men kun fordi dåsemad stadig er spændende.
Bardong nej det har jeg ikke prøvet, tænker du på boldkast, ruskelege eller lignende?
feb 2009
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Jeg skriver ikke dette for at skræmme eller fordi jeg er stensikker på at din hund har leptospirose. Men det vil måske være en god ide at nævne det for din dyrlæge idet der i øjeblikket er en stigning i antallet af leptospirosetilfælde blandt vores hunde. Min dyrlæge og specialdyrlægen var sammen til en konference midt i min hunds forløb, hvor de diskurterede det med andre fagdyrlæger, der også var begyndt at se tilfælde igen selvom man egentlig havde regnet sygdommen for ikke rigtigt-eksisterende i DK.
feb 2009
ihh hvor er jeg bekymret
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Jeg har ingen ideer til hvad det kan være.
Har du tjekket for Leptospirose som Mette Marie foreslår ?
KRAM til dig fra Jackpot og jeg
feb 2009
Og ja det er rigtig øv
apr 2008
feb 2009
apr 2008
Hvordan kan det være mit dyrehospital kan lave en udvidet prøve på en halv times tid ? Eller, der er vel forskel på hvilke maskiner man har eller ?
feb 2009
Jeg tænker at resultatet er lavet, men at det på så stort et laboratorie først faxes når dagens resultater ?
Men ja ville gerne undgå ventetiden
feb 2009
den ubalance der kom af at han efter hundelorten ikke ville spise den satte gang i at han responderede på sine blodværdier som en hund der akut bliver nyresyg vil gøre
jeg har grædt uafbrudt siden kl 16.30 da jeg så svaret - har haft sydjylands dygtigste smådyrsdyrlæge i tlf og slvisk gennemgået svaret for at høre om der overhovedet var mulighed for at han kunne få bare lidt tid hvor han ikke var mærket - i i kraft af at hans nyre tillader røde blodlegemer og protein at blive filtreret ud til urinen, gør at han er anæmisk også, og når det er nyren der skal sende besked til knoglemarven om at danne nye blodlegemer så fungerer dette ikke
det korte svar er at to dyrlæger har dødsdømt ham, og bedre før end siden for det er ikke for hans skyld længere - det var sammetid også det svar jeg havde forventet hvis blodprøven viste noget på nyrene men det er godt nok hårdt at gå fra for tre uger siden at have en hund med god appetit og en fremtid ved markprøver - end en 8 mdr hund der er bedre stilet med aflivning nu end om to dage
ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på, eller hvad jeg skal gøre af mig selv
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
Det gør mig ondt for dig
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Knus herfra
jul 2012
Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
Trøstekram herfra.
apr 2008
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
feb 2009
min kæreste er ikke hjemme i morgen, så derfor får han i stedet kvalmestillende og smertestillende og så en gang væsketerapi, og så giver vi ham fred onsdag efter arbejde
i morgen havde været oplagt, men ikke uden jan, og i dag vil sq være lige rigeligt at sluge på en gang har hængt i tlf først med flere dyrlæger og så med opdrætter i snart to timer:(
- især når han stadig kan få små legeflip med killingen
feb 2009
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 8 Emner: 5 Svar: 75
jan 2008
Hvor er jeg oprigtig ked af det på dine vegne !
PIS OG LORT !!
Sådan en dejlig og fantastisk Django.
Masser af varme tanker og knus fra Izabella og Jackpot
feb 2009
Ja Izabella det er sq noget pis - opdrætter vil give os købesum tilbage eller hjælpe os til erstatningshvalp uden at jeg var nået længere end at hun skulle vide at deres lille peter altså er dødssyg - men som jeg sagde til hende så havde vi jo i vores øjne fået så absolut den bedste hvalp.....
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
Puha. Kæmpe krammer herfra, selvom det stadig er en sølle trøst.
Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at vente til onsdag, hvor i begge kan være med. Han er jo ikke ligefrem været frisk i et stykke tid, og når han alligevel kan lege lidt med katten, så synes jeg i at skal være der for ham begge to når han skal have sprøjten
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Føler med jer.
jan 2008
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 489
Sender mange varme tanker
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Jeg har pt. en 3 års springer spaniel i klinikken med stort set samme forløb, med nedsat appetit som eneste symptom, men med svært forhøjede nyretal og anæmi på blodprøven. Den er dog pt stabil på lidt væsketerapi, k/d og Fortekor.
Men om det vil kunne gøre en forskel for Django er jo ganske uvist og jeg ved heller ikke hvor længe vi kan holde denne hund kørende.
Og Django er jo meget,meget ung, så når nyrerne allerede er ødelagt giver det selvfølgelig en dårlig prognose.
Jeg føler rigtig meget med dig, for det er en frygtelig situation når det er så ung en hund. Men jeg tænker også at det bedste vil være at give ham fred, for selv på medicin vil det jo formodentlig være en kort periode han kan leve og det må jo være pga. kvalme at han ikke vil spise. Men det er rigtig synd for jer alle.
Varme tanker herfra.
jun 2005
Kunne du evt. give ham lidt cerenia, til at tage kvalmen de næste dage (jeg har også forsøgt kvalmedæmpende med primperan, men synes ikke det har haft super effekt).
feb 2009
jeg har så nu også en forklaring på at han allerede som 7 måneders havde tandsten på de bagerste på trods af tørret oksehud, lammeknogler og energistænger og tørrede sener dagligt
de to andre dyrlæger jeg har konfereret med er begge enige om at aflivning vil være eneste løsning, for det ser så slemt ud at hvis væsketerapi skal gøre ham bedre skal det være væsketerapi konstant...
da det nu går bedre på cerenia så venter jeg med aflivning til i morgen efter arbejde da min kæreste så også kan være hjemme, og da jeg selv afliver skal der være en anden her:(
tak for jeres tanker - lige nu er jeg bare glad for at han er lidt mere sig selv så han også får lidt glæde det sidste døgn
jun 2005
Jeg tænker også at det bedste er at give ham fred. Men det er rigtig fint at han kan få et par gode dage, så I kan tage afsked sammen og på en god måde.
Og superfint at du selv kan gøre det, så han er i vante hænder.
jan 2008
Godt han har det bedre med kvalmemedicinen idag.
Vil tænke på dig imorgen.. ;-(
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
blodprøve og spisevægring :(