{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Vaccinationer?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid holdt på at mine hunde aldrig bliver vaccineret mere end hvert 3. år, fordi jeg mener det er dyrlægerne, som skal tjene penge på en evt. årlig unødvendig vaccination, og nu ser jeg ,at denne artikel faktisk bekræfter dette til min store glæde ( og ikke mindst hundenes)
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/08/25/0825082354.htm?rss=true

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccinationer??
  • #1   25. aug 2013 den er bare ikke nem når man deltager i konkurrencer hvor vac. ikke må være mere end et år gammel....desværre. jeg ville også gerne nøjes med hver 3 år. håber de laver om på reglerne

• #2   25. aug 2013 Vi kan jo gå til vores klubber og forelægge en sådan rapport, og så håbe reglerne bliver lavet om.

• #3   25. aug 2013 vores DcH klub har sagt 3 år i mange år.
    mit forsikringsselskab er dog ikke enig og siger skal forsikringen dække, så er det en gang om året og det er jo heller ikke alle vacciner der dækker mere end et år, så vores hunde bliver vaccineret hvert år

• #4   25. aug 2013 Hunde indtil 24 måneder: Her må vacc. ikke være ældre end 1 år, og det passer jo fint med at man revaccinerer første gang 1 år efter hvalpevaccinationer.

Ældre hunde skal vaccineres hvert 4. år.

DKK's udstillingsreglement.

• #5   25. aug 2013 Vi vurdere konkret den enkelte hund og vores situation. I hvilken risiko vores hunde er, alder osv. Om vi synes de skal vaccineres.
    I år er der kun en hund som burde få rabis, så den udskyder vi nok og tar den når hun skal øjenlyses næste gang..

• #6   25. aug 2013 Man skal bare huske at kennelhoste delen i vaccinen ikke holder 3 år.
    Derfor er det en god ide at vaccinere kun for kennelhoste hvis, hunden for eksempel skal på pension eller andre arrangemeter hvor der er forsamlet mange hunde.

• #7   25. aug 2013 Bella bliver vaccineret hvert år. Det føler jeg mig personligt mest tryg ved, men også fordi hun plejer at få kennelhostevaccinen, der gives gennem næsen. Den dækker kun ét år. Jeg syntes også at det er rart at hun så også lige får et sundhedstjek smiley

• #8   25. aug 2013 jeg savner noget uddybning i den artikel.
    For som jeg forstår det og har fået at vide fra dyrlægen, så er der immunitet i 2 -3 år for de fleste hunde, med hensyn til Hundesyge, parvovirus diarré, hepatis. Men gælder ikke parainfluenza og leptospirose her er årlig revaccination nødvendig for fuld beskyttelse.
    Og det er alle de sygdomme der er i vaccine-coctailen fra dyrlægen, så derfor tager jeg afsted én gang om året.
    Giver også mine kennelhoste næse-vaccine mod Bordetella, den dækker også kun i et år.

Så ja, jeg savner lidt uddybelse af om det gælder alle sygdommene som vaccinen beskytter mod, eller kun nogle af dem.

Jeg synes bare artiklen er misvisende, fordi de fleste dyrlæger erkender at det ikke er nødvendigt at vaccinerer årligt mod hundesyge, parvovirus diarré og hepatis, men da vaccinen også indeholder beskyttelse mod parainfluenza og leptospirose, og hvis man gerne vil være beskyttet mod de sygdomme, så er det årligt.

• #9   25. aug 2013 leptospiren som især jagthunde og hunde der kommer tilsvarende steder, den dækker ifølge producenten kun et halvt år, derfor får vores jagtklienter vaccine hvert år og får den lige inden jagtsæsonen

men andre der ikke går i udsatte områder for leptospirose der anbefaler jeg ikke årlig vaccination...

men ja det er problematisk når producenterne fastsætter en holdbarhed der er langt under det undersøgelsen viser

• #10   25. aug 2013 Jeg savner også noget mere uddybelse - f.eks. omkring den ene undersøgelse har hun har laver/været med i.
    Jeg tror ikke at man bare ud fra én undersøgelse, kan sige at vi overvaccinere - der skal meget mere forskning til end bare en undersøgelse.

Santos bliver indkaldt til vaccination hvert 2 år, det er fint for mig - bette safe than sorry.

• #11   25. aug 2013 I USA er det jo meget brugt at man i stedet for at vaccinere hvert år, tjekker om sidste vaccine stadig er aktiv hvert år. Jeg ville gerne gøre det samme, men det er ikke muligt pga. sygeforsikringen.

• #12   25. aug 2013 Mange menneske vacc er jo også livs dækkende, i hvert fald efter få revacc ....

og så får jeg altid "knopper" når producenten anbefaler som her, ja selvfølgelig de lever af at sælge .....

vil nu tage en snak med dyrlægen ....

• #13   25. aug 2013 Min dyrlæge har arbejdet på en amerikansk dyreklinik, og her viste det sig at mange af de skavanker som hundene kom ind med skyldtes overvaccination, så artiklen er ikke helt ved siden af.
    Jeg vil dog altid mene, at det årlige sundhedstjek ikke skal springes over.

Kommentér på:
Vaccinationer??

Annonce