{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.559 visninger | Oprettet:

TTA operation erfaringer. {{forumTopicSubject}}

vi har lgie været ved dyrelægen igen med Luna da vi ikke følte vagt dyrelægen gav os en ordenlig forklaring, og Luna skal nu til røngten på på onsdag hvor vi sammen tidig osse for tjekke hd og hofte status. nu hvor de skal tjekke hendes korsbånd.

vi fik afvide at det værste det kunne være var hun havde revet den lidt over, da den så næsten sikkert vil ryge helt på et tidspunkt, og det bedste er at den bare er forstukket og der er lidt inflamation i den, men knæet var en smule løst smiley

så fik vi afvide at hvis korsbåndet røg kunne hun få noget der hedder en tta operation og det lød virkelig godt med at vi sagtens kunne bruge hende til træning osv efter genoptræning er overstået, og hun ville være så god som ny.

Så vil lige høre om der er nogen der har erfaring med den operattion og hvordan har jeres hunde det den dag idag?

Grunden til jeg spørger er at det er en vildt dyr operation mener han sagde 16.000kr og det er mange penge hvis det ikke hjælper, så håber at høre fra nogen der har fået den lavet på deres, så vi ved hvordan det står hvis vi pluslig står med en hund med ødelagt korsbånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TTA operation erfaringer.
  • #1   6. maj 2013 okay prøver jeg lige, da det kunne være rart at vide hvordan vi står hvis hendes korsbånd ryger smiley

• #3   6. maj 2013 Okay hvordan var genoptrænings forløbet?

• #4   6. maj 2013 Jeg følger lige med her. Rosa har haltet lidt på bagbenet i lidt tid, og for en måned siden da hun skulle vaccineres, mærkede dyrlægen på det, og troede bare det var en forvridning. Hun blev så passet i lørdags da min mor og jeg var til udstilling med den lille, og midt under en gåtur havde hun skreget op og kunne så slet ikke støtte på benet. Smertestillende over weekenden (som hun har i forvejen for let slidgigt i forbenet), men ingen bedring og hun vil stadig ikke støtte. Så her til morgen kommer hun til dr. dyr, og heldigvis har hun fastet, så hun kunne blive røgtenfotograferet. 1 stk overrevet korsbånd til lillepigen smiley Hun skal opereres i morgen og dyrlægen var ikke i tvivl om at han ville bruge TTA metoden.
    Så jeg venter spændt på at høre om erfaringer og genoptræningsforløb.

Men hold op hvor er det hårdt, og hvor gør det ondt at se hende hoppe rundt på 3 ben, og ikke have kræfter til at sidde ned længe nok til at tisse færdig, så hun tisser hver 5. minut til hendes blære er tømt, og ja så kan hun jo næsten starte forfra bagefter smiley

• #7   6. maj 2013 Vi er i samme båd, vores lille tøs Shiba har været hårdt ramt her den sidste tid, først en voldsom livmoderbetændelse med deraf følgende operation, og nu står vi også overfor en TTA operation.
    Sidste år i dec. lavede hun et stunt og faldt/gled på nogle store sten på stranden, nu er skaden brudt op igen her imens, hun har været holdt i ro i.f.m. den anden operation, så nu er der ingen tvivl - hun må under kniven, det korsbånd kan åbenbart ikke holde. Hun støtter endnu lidt på benet, men er på let smertestillende, og vi afventer bare en samtale med dyrlægen.
    Det bliver Ken i Faxe, der skal tage sig af det.
    Spændt på, hvad forsikringsselskabet siger til det, først kr. 9.500 vedr. livmoderbetændelse og så 15-18-20.000 til TTA'en. Nå, det er fuldstændig ligegyldigt, opereres skal hun, der er forhåbentlig mange gode år i hende endnu, hun er kun 2½ år.
    Midt i bekymringerne glæder jeg mig bare over, at der er så mange succeshistorier vedr. denne operationsform.

Pøj, pøj med jeres patienter.... smiley

• #8   6. maj 2013 Rart at se der er mange der har gode erfaringer, vi kryddser dog finger for at billederene på onsdag viser at korsbåndet er okay, så vi slipper for at skulle igennem sådan en operation, men altid noget at dem der er gode erfaringer med det hvis det skulle ende ud i sådan en smiley så nu krydser vi finger for at billederene viser hendes korsbånd er okay samt hendes HD og AD status er gode smiley

• #9   7. maj 2013 Christina H: Dahlgaards Dyreklinik i Birkerød. Hun er en noget speciel hund og er ikke glad ved fremmede mennesker, så det bliver der hvor hun kender dem og er vant til at komme, omend jeg egentlig nok gerne ville have haft hende på Faxe, men det vil jeg alligevel ikke byde hendes psyke.
    Vi sidder nu og krydser fingre for at alt går godt og de ringer og siger alt er gået efter planen smiley

• #11   7. maj 2013 puha så er det imoregn Luna skal ind og få taget røngten

• #12   7. maj 2013 Vi skal til forundersøgelse om en uge, har lige fået taget stingene efter hendes anden operation i dag.

• #13   7. maj 2013 Så er lillepigen færdigopereret og ligger i morfindrop smiley Alt skulle være gået helt efter bogen, så det er bare dejligt. Hun bliver hentet senere i dag, så hun kan komme hjem i vante omgivelser og slappe af smiley

• #14   7. maj 2013 God bedring med hende - godt at alt er forløbet vel! smiley

• #15   8. maj 2013 så er luna inde til røgen ved mere her efter kl 14 idag, så nu er det bare med at krydse finger smiley

• #16   22. maj 2013 Hvordan gik det med Luna og Rosa?

Shiba blev opereret i går, og operationen gik fint og hun støtter allerede fint på benet.

• #17   23. maj 2013 Rosa har fået fjernet sting i dag, og det går over alt forventning. Hun er dog noget stivbenet, men det skal vi ikke bekymre os om siger de smiley Det skal nok blive fint alt sammen.

• #18   23. maj 2013 Super, Amalie - og god bedring med hende.

Jeg synes egentlig ikke, at Shiba er stivbenet, faktisk er jeg forbavset over, hvor godt hun allerede bruger benet. Det ser fint ud rent bevægelsesmæssigt, allerede her på 2. dagen træder hun fint igennem og støtter helt på det, når hun skridter frem.

Og så hygger vi os ellers med kuldepakninger, massage af området m.v.

• #19   23. maj 2013 Desværre kun dårlige nyheder med Luna, hendes hofter var ikke så gode som først antaget, hun har E hofter smiley samt venstre side slit ned, så vi har sammen med dyrelægen besluttet at det ville være synd at trække hende gennem sådan en operation, samt genoptræning, hvor efter vi resikere at skulle bøvle med hendes hofter smiley hun er pt kommet af smerte stillende og har ikke ondt pt, da den som sagt kun var delvis gået, men når hun får ondt igen bliver hun aflivet smiley har været et hårdt valg, men med de hofter og plus hun er en hund der rigtig gerne vil arbejde, ville det være synd at trække hende igennem alt det her, så nu nyder vi hende det sidste tid vi har hende inden hun får ondt smiley

• #20   23. maj 2013 Øv Tumle, det var ikke lige det svar, i havde håbet på, gør mig så ondt for jer.

Vi fik også tjekket Shibas hofter, albuer, ocd, det modsatte knæ og alt var heldigvis i fineste orden. Men havde vi fået samme resultat som jer, så havde jeg valgt som jer.

Vi har selv prøvet noget lignende med vores sidste schæfer, en meget aktiv hundepige - hun ville i bedste fald kunne leve et liv med begrænset aktivitet efter en operation, det ville vi ikke byde hende, så vi smertebehandlede også, så længe det var ansvarligt og så måtte vi sige farvel.

Jeg synes det er det vi skylder hundene, de fatter ikke en lyd af hvorfor de skal igennem operationer, smerter og genoptræning - så der skal være en ide i at udsætte dem for det.

Så nyd jeres sidste tid sammen og forkæl hende ud over alle grænser smiley Et stort kram til jer!

• #21   23. maj 2013 det gør vi osse da hun ikke er på smerte stillende kan vi holde øje med hende vi var i hunde skoven igår der var hun øm om aften og hun har hygget og leget idag med Elvis og nu er hun så øm igen hvis man løfter i hendes ben men imorges havede hun ikke ondt, så nu ligger hun og slapper af, hun har heldigvis ikke så ondt hun halter eller noget, men den dag hun vågner og har ondt tager vi til dyre lægen smiley men vi nyder hver dag i fulde og så vi kan aflive hende med god samvittighed

Kommentér på:
TTA operation erfaringer.

Annonce