TTA operation erfaringer. {{forumTopicSubject}}
vi har lgie været ved dyrelægen igen med Luna da vi ikke følte vagt dyrelægen gav os en ordenlig forklaring, og Luna skal nu til røngten på på onsdag hvor vi sammen tidig osse for tjekke hd og hofte status. nu hvor de skal tjekke hendes korsbånd.
vi fik afvide at det værste det kunne være var hun havde revet den lidt over, da den så næsten sikkert vil ryge helt på et tidspunkt, og det bedste er at den bare er forstukket og der er lidt inflamation i den, men knæet var en smule løst
så fik vi afvide at hvis korsbåndet røg kunne hun få noget der hedder en tta operation og det lød virkelig godt med at vi sagtens kunne bruge hende til træning osv efter genoptræning er overstået, og hun ville være så god som ny.
Så vil lige høre om der er nogen der har erfaring med den operattion og hvordan har jeres hunde det den dag idag?
Grunden til jeg spørger er at det er en vildt dyr operation mener han sagde 16.000kr og det er mange penge hvis det ikke hjælper, så håber at høre fra nogen der har fået den lavet på deres, så vi ved hvordan det står hvis vi pluslig står med en hund med ødelagt korsbånd
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
aug 2008
mar 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 38
Så jeg venter spændt på at høre om erfaringer og genoptræningsforløb.
Men hold op hvor er det hårdt, og hvor gør det ondt at se hende hoppe rundt på 3 ben, og ikke have kræfter til at sidde ned længe nok til at tisse færdig, så hun tisser hver 5. minut til hendes blære er tømt, og ja så kan hun jo næsten starte forfra bagefter
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Sidste år i dec. lavede hun et stunt og faldt/gled på nogle store sten på stranden, nu er skaden brudt op igen her imens, hun har været holdt i ro i.f.m. den anden operation, så nu er der ingen tvivl - hun må under kniven, det korsbånd kan åbenbart ikke holde. Hun støtter endnu lidt på benet, men er på let smertestillende, og vi afventer bare en samtale med dyrlægen.
Det bliver Ken i Faxe, der skal tage sig af det.
Spændt på, hvad forsikringsselskabet siger til det, først kr. 9.500 vedr. livmoderbetændelse og så 15-18-20.000 til TTA'en. Nå, det er fuldstændig ligegyldigt, opereres skal hun, der er forhåbentlig mange gode år i hende endnu, hun er kun 2½ år.
Midt i bekymringerne glæder jeg mig bare over, at der er så mange succeshistorier vedr. denne operationsform.
Pøj, pøj med jeres patienter....
aug 2008
mar 2007
Vi sidder nu og krydser fingre for at alt går godt og de ringer og siger alt er gået efter planen
aug 2008
mar 2008
mar 2007
mar 2008
aug 2008
mar 2008
Shiba blev opereret i går, og operationen gik fint og hun støtter allerede fint på benet.
mar 2007
mar 2008
Jeg synes egentlig ikke, at Shiba er stivbenet, faktisk er jeg forbavset over, hvor godt hun allerede bruger benet. Det ser fint ud rent bevægelsesmæssigt, allerede her på 2. dagen træder hun fint igennem og støtter helt på det, når hun skridter frem.
Og så hygger vi os ellers med kuldepakninger, massage af området m.v.
aug 2008
mar 2008
Vi fik også tjekket Shibas hofter, albuer, ocd, det modsatte knæ og alt var heldigvis i fineste orden. Men havde vi fået samme resultat som jer, så havde jeg valgt som jer.
Vi har selv prøvet noget lignende med vores sidste schæfer, en meget aktiv hundepige - hun ville i bedste fald kunne leve et liv med begrænset aktivitet efter en operation, det ville vi ikke byde hende, så vi smertebehandlede også, så længe det var ansvarligt og så måtte vi sige farvel.
Jeg synes det er det vi skylder hundene, de fatter ikke en lyd af hvorfor de skal igennem operationer, smerter og genoptræning - så der skal være en ide i at udsætte dem for det.
Så nyd jeres sidste tid sammen og forkæl hende ud over alle grænser Et stort kram til jer!
aug 2008
TTA operation erfaringer.