Slut med agility - Sara {{forumTopicSubject}}
Ved ikke hvor eller hvordan jeg skal starte
Sidder med tårer i øjnene, hvorfor ved jeg egentlig heller ikke...
I går da vi var ude at gå tur, var Sara frygtelig langsom hvis hun fik snoren af og da hun så smut er på vej ud af løbetiden valgte jeg at tage hende i snor (vi gik med en hanhund) og så kunne hun fint følge med..
Vi skulle så til agilitytræning i går aftes (18.00-19.30) og Sara lignede en der skulle dræbes hver gang vi nærmede os banen.
Hun ville ikke rigtig varme op, løbe gad hun da slet ikke, springe kunne hun lige pga. jeg bad hende om det. MEN at løbe igennem tunnel kunne hun ikke, hun stoppede op hver gang inde i tunnelen og blev derinde, også selvom vi sendte en sheltie igennem så til sidst måtte vi "hælde" hende ud af tunnelen ved at løfte den.
Om aftenen da vi kom hjem, rystede hun helt vildt.
Hun spiste godt, så vi gav hende lidt tid.
Da jeg kom hjem til dem her til middag (skal lufte hundene hver dag) havde min nabo (hendes hunde) ringede til dyrlægen og fået en tid.
Sara plejer at gø, knurre, hyle, hente legetøj osv. til mig når jeg kommer i ren og skær glæde. Jeg er (uden at være selvglad) hendes et og alt, vi har et helt fantastisk bånd mellem os men Sara kiggede bare på mig og lagde sig til at sove igen.
Jeg fik hende så ud fra hendes plads under bordet, hun rystede som et meget voldsomt jordskælv, hun halv peb/sukkede og sagde intet til at jeg gik med Lulu uden hende, hvilket hun bestemt ikke ville finde sig i normalt.
Nu viser det sig så at Sara højest sandsynligt har fået en eller flere diskusprolaps
= Ikke mere agility til os
På tirsdag skal hun ud og have taget røgten billeder, for at fastslå det helt præcis og derudover skal hun smertedækkes med smertestillende
Puha hvor det er hårdt når jeg ikke kan gøre noget for hende
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Men selvfølgelig kan du gøre noget, rigtig mange hunde kommer sig fint gennem en operation for diskusprolaps, min Falkor er levende eksempel på det.
Op med hovedet
Naturligvis er det slut med agility, men heldigvis er det ikke slut med Sara
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
Jeg er klar over mulighederne, men det er svært når det er ens ALLERBEDSTE ven, har set hende have det forfærdelig og så kommer de hjem og man får kastet sådan en dårlig nyhed i hovedet
Men vi må se fremtiden an og håbe på det bedste
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
Det er aldrig sjovt at se en man holder så meget af, have det dårligt.
Men som Tina siger så der, heldigvis noget at gøre.
Det er ikke slut med Sara! Alt held og lykke på Tirsdag herfra hvertfald!
Hundekrammer herfra!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Hun skal nok klare den hvis hun skal igennem en operation, er jeg sikker på ..
Tænker som Trine, Rally er en rigtig god sport også, meget kontakt med hunden og sjove øvelser
God bedring med hende, og krammer her fra.!
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Jeg håber det måske ikke er så slemt med hende som det lige nu ser ud til... Og jeg er sikker på du nok skal finde noget godt at lave med hende fremover, selvom det ikke kan blive agilityen som jeg ved du elsker...
God bedring med lille-pigen - regner med du lige kommer med en opdatering når der er svar på billederne...
okt 2007
Lige nu træner jeg lydighed med en mops, hvilket jeg gør for naboen da hun har lidt rigeligt at se til med hendes syge mand.
Vi skal nok finde på noget at lave, fremtiden skal nok finde på et eller andet.
Lige nu brændte vi bare begge for agilityen, så det tager nok sin tid inden det falder af os, men vi kommer nok forsat og kigger på til stævner og til træningen på træningspladsen
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Fakor røg akut videre til Århus dyrehospital hvor han fik ct scanning og blev op - jeg tror ikke engang det er sikkert de kan se det på røgnten, det kunne de ikke på ham
okt 2007
Hun livet lidt op efter hun fik noget smertestillende men kan ikke svare på hvordan hun har det lige nu, da hun som sagt er min nabos hund og bor der
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 146
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
okt 2007
Trine L: Vi har hørt en masse godt om ham da vi har en veninde der har en japansk spids med rygproblemer (Chiki hedder hunden, den er herinde )
Nu skal hun lige have taget røgtenbillederne først, for at se hvor slemt det er osv.
Men tak for den anbefaling!
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg kan virkelig godt forstå du er ked af det. Både fordi din hund har ondt, men også fordi I må opgive noget I hygger jer rigtig meget med.
Hvis hun ikke må løbe ag mere, så prøv og find en anden sport I kan hygge jer med. Jeg vil gerne foreslå rally, så I kan fortsætte at hygge jer sammen til træning
Jeg håber virkelig hun får det godt igen.
okt 2007
^^ Så har vi været hos dyrlæge, update er her ^^
Slut med agility - Sara