{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dogue de bordeaux
  • #1   20. jun 2010 tror ikke det er en god førstegangshund. Den kræver vidst en del erfaring.

• #2   20. jun 2010 det er en vildbasse , men af den skønne slags og så er den altså rimelig stor smiley

Dogger hunde er generelt ikke så lærenemme og intelligente som andre racer , men personligt kendskab har jeg ikke til lige netop DDB

• #4   20. jun 2010 Det er en dejlig hund, jeg syntes at du skal kontakte nogle opdrætter de kan fortælle dig hvordan de er og om det er en hund for jer med det I kan tilbyde den, der er en herinde der opdrætter dem hende kunne du kontakte http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18128

• #6   20. jun 2010 Doggeren er en fantastisk dejlig hund for dem der passer sammen med denne race, men som andre skriver, så er det ikke en førstegangshund!

Det er ikke en lydighedshund som mange andre racer - det er en hund som skal trænes med stor indsigt i netop denne race´s sind.

Forkert behandling af denne race kan få nogle grimme konsekvenser, både grundet str, men specielt fordi der kræves en absolut fair, konsekvent og kærlig opdragelse.

Personligt kender jeg til en situation hvor ejer ikke behandlede en dogger med respekt og hvor der ligeledes var forskelsbehandling i forhold til andre hunde - og da doggeren en dag snapper ud efter en af de andre hunde i en fodringssituation, slår ejer doggeren én gang og doggeren vender sig om, ser på ejer og går til angreb på ejer.

Dette var klart ikke hundens skyld, men ejers. Hunden blev dog aflivet.

Jeg skriver om denne oplevelse for, at give et indblik i, at doggeren ikke er en førstegangshund.
    Der er ikke plads til mange fejl med en dogger.

Jeg har selv 2 af slagsen og de er klart en race for mig, dog en ny race for mig, da jeg har haft brugshunde i 15 år i en helt anden genre (lydigheds).

Jeg har så været så "dum", at overtage 2 "genbrugshunde" - hvoraf den ene har en dyster fortid og det har givet arbejde til op over begge albuer, men idag har jeg fået en skøn hund ud af ham, men der er absolut stadig situationer hvor tingene kan spidse til.

Jeg vil klart anbefale, at i får større erfaring som hundeejere inden i anskaffer jer en dogger.
    Og at i får en med dkk stambog for, at sikre jer bedst muligt.

.

• #7   20. jun 2010 jeg har kun positive oplevelser med dem, mener også at man godt kan få den selvom det er første gang man har hund, med den rette opdragelse og en god opdrætter i ryggen så skal det nok blive en god hund, har selv Bullmastiffer og der siger man også det er ikke til førstegangs hunde ejer men det mener jeg ikke er rigtig. Har hvalpe køber der aldrig har haft hund de klare det meget flot.

• #8   21. jun 2010 Jeg er ejer af en DDB og hun er min første hund i den race og jeg kan varmt anbefale den som familiehund.
    Jeg har en søn der er svært handikappet og de har et fantastisk forhold og hun er meget stille og rolig overfor min søn.
    Jeg har overhovedet ikke fortrudt mit valg af hende ..
    Hvis du vil vide mere kan jeg formidle kontakt til en opdrætter som snart skal have hvalpe her i dk og hun er bare kanon.
    Venlig hilsen My og en meget glad ejer af en DDB som kan ses på min profil eller hjemmeside www.miss-mckenzie.dk

• #9   21. jun 2010 jeg har haft en DdB og med de rette hensyn og overvejelser - som den Krumme skriver - er den bestemt egnet som en begynderhund. MEN for gud skyld, se dig rigtig god om ang at købe en sunde og gennemtjekkede forældre - der er ingen... ABSOLUT ingen grund til at avle på en DdB som ikke er ok i HD, AD og hjerte - og er der brugt en udenlandsk han, skal han være tjekket for de ting også - fald ikke for en opdrætter der siger at det siger reglerne at han ikke behøver(her er det hjertet jeg taler om) Alle tre ting, kan få fatale følger for hvalpen.

Og så lige det med motion - du skal ikke motionere en DdB 3 timer om dage - jeg vil ikke udelukke at en voksen kan trænes op til det, men det er ikke en racer der ligger op det dette motionsniveau. Mens den er hvalp, er afmål motion et must og at den bliver holdt slank og får et foder til gigant racer et must.

• #10   22. jun 2010 okay mange tak for hjælpen den har været en stor gavn
    hvis Ddb ikke er så god som førstegangs hund hvilken en er så når man tænker på str og stærk mentalt for det må da gerne være en hund der ligesom beskytter familien

• #11   22. jun 2010 Jeg kan se, at jeg næsten er den eneste der fraråder den som førstegangshund - og jeg er nok hård i min bedømmelse....måske for hård?

Vi der har racen skriver hvor dejlige de er osv - og det vil alle gøre med netop deres race:)

Det der er vigtigt her er, at i finder ud af hvilken race I passer sammen med.
    Vær ærlige overfor jer selv, når i læser og hører om de forskellige racer....

Hvordan er i som mennesker?
    Er i typen der gennemføre et nej til ende?
    Er i typen der siger nej og er modstanden for stor, så slækkes der let på grænserme?
    Er i typen der bliver irriterede, hvis hunden ikke reagere prompte op en kommando?

Hvordan tror i, i vil reagere på, at komme hjem til et hus hvor skraldespanden er spredt ud over det meste af gulvet?
    Vær ærlige:)

Vil i gerne have en hund der følger jer overalt - eller vil i blive irriterede over, at i hele tiden skal træde over den, når i flytter jer fra a til b i f.eks køkkenet, når der laves mad?

Altså kort og godt - hvordan er i selv? Hvordan er jeres temperament? Og hvordan vil i gerne, at jeres hund skal være?

Hvis du skriver noget omkring dette Thomas, så er det langt lettere, at vurdere om en DdB kan være noget for jer:)

Alle mine spørgsmål er ikke printet på en DdB.....men stillet for, at få dig til, at tænke over hvem du/i er.

Og sidst men ikke mindst - hvad er det der gør, at du har kig på netop en DdB og ikke f.eks en Schæfer?

• Sune C
    Sune C Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #13   11. feb 2013 man kan da godt have en dogue de bordeaux som førstehund.. man skal bare vide hvad man laver, for en "almindelig" opdragelse dur i hvert fald ikk!
    En bordeaux skaber sin respekt til ejeren på en bestemt måde, og derfor skal man altid kun bruge stemmen til at korrigere hunden med..

Kommentér på:
Dogue de bordeaux

Annonce